Gå til innhold

Opprop mot Diablo III (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så lenge Diablo 3 blir et pur 3D-spill (og ikke håndtegnede 2D-bakgrunner og sprites), så vil det få en viss "cartoonish" eller wow-aktig look. Slutt å klag, gled dere til spillet.

Dummeste jeg har hørt, man kan lett få realistisk grafikk med 3D, å påstå noe annet er som å påstå at jorda er flat.

Lenke til kommentar
Blir gal av all denne norwenglishen...

"Artistisk stil"!?!

Har ikke så mye valg siden norsk er et så umåtelig fattig språk sammenlignet med engelsk. Visse ord finnes det rett og slett ikke bra oversettelser for, så da er det mye lettere for både skribenten og leseren om det engelske ordet blir brukt om du spør meg.

Det eksemplet du nevnte er jo korrekt norsk forresten, så jeg skjønte ikke den helt. :hmm:

Lenke til kommentar
Så lenge Diablo 3 blir et pur 3D-spill (og ikke håndtegnede 2D-bakgrunner og sprites), så vil det få en viss "cartoonish" eller wow-aktig look. Slutt å klag, gled dere til spillet.

Dummeste jeg har hørt, man kan lett få realistisk grafikk med 3D, å påstå noe annet er som å påstå at jorda er flat.

Og la oss ikke glemme at nesten alle sprites i Diablo II var basert på forhåndsrenderte modeller. Altså 3D i bunn.
Lenke til kommentar
Er det ikke naturlig at det er lyst og fargerikt ute på dagen?

Nei, jeg er for realistisk bruk av lyssettig, bruk av farger og musikk.

Selv håper jeg på temasangene til bompibjørnene i introen eller noe :) .

Det er så typisk ..

Istedenfor å være takknemlig og glede oss til at Blizzard endelig har annonsert Diablo 3, så skal vi klage på at grafikken ikke er slik vi forventet.

VI FÅR DIABLO 3 !!!

Folk er så misfornøyde ..

Så med andre ord. Det er "Diablo 3" og ikke Diablo 3? En gimmick for at Blizzard skal selge spillet og få penger? Det argumentet synes jeg ikke holder.

De kan ikke like gjerne kalle S.T.A.L.K.E.R. for Diablo 3, for det er jo DIABLO 3 som kommer!!!

Det vi jo selvsagt ALLTID være en gjeng med fanatikere når man snakker om nærmest religiøse begivenheter, det være seg Diablo, Star wars etc.

Vi vil ALLTID ha en gjeng med oppropere. De likte jo heller ikke at man moderniserte litt på gamle star wars, og nå er det samme gjengen som klager over Diablo 3 etter noen få screenshots... djeez

Hva er da poenget med å kalle det Diablo når det ikke går under Diablo? Kunne jo vært Warcraft 4.

Blizzard skal ta art direction fra en haug med møsetryner? That will be the day!

Poenget er vel at spillet skal være mer tilgjengelig for allmuen, noe som gir økt salg.

De driver da ikke med veldedighet, å skylder ingen("fansen") noe som helst.

Bare fordi man ikke jobber under Blizzard betyr ikke det at man ikke makter å justere på bildene som konseptbilder.

Hva er så Diablo 3? Er det navnet som selger? Eller minnene og det faktum at det er åtte år siden sist og en vil ha minnene igjen?

Jeg vet ikke med dere, men Half Life: 3 med Team Fortress 2 grafikk faller ikke helt i smak ;) .

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke med dere, men Half Life: 3 med Team Fortress 2 grafikk faller ikke helt i smak ;) .

Den er jeg enig i, men å sammenligne det med Diablo3 synes jeg blir å dra den litt langt.

Det fantes folk som klaga når Zelda Wind Waker kom også, men grafikken til side, så viste det seg å være et fantastisk spill som ellers var helt trofast til serien på alle andre måter.

Er nok ikke verdens undergang dette, tror Diablo3 kommer til å vekke minner som bare det hos meg og millioner av andre.

Men det sier jeg sikkert fordi jeg selv alltid har vært mer opptatt av gameplay enn grafikk.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Saken er at f.eks i gameplay-traileren, så foregår første delen i katedralen i Tristram hvis jeg ikke har forstått det helt feil. Denne har da ikke vært besøkt siden D1, og slik så den ut da: diablo.jpg

Og i traileren over uteområde, ser man til tider en regnbue. Wtf gjør en regnbue i Diablo? :thumbdown:

Dette er det beste bildet som er photoshoppa til å se ut slik jeg mener det burde sett ut på dagtid i et uteområde med regn;

Diablo31.jpg

Lenke til kommentar

Regner med at nesten samtlige av de som liker den nåværende WoW stilen til D3, er WoW spillere under 20 som ikke har spilt D1 og D2. Diablo serien har til nå vært mørk, dyster og ikke minst relativt realistisk. (Og da snakker jeg ikke om lore osv...)

Hadde de ikke sagt at dette var D3, kunne det like gjærne vært et WoW spill til konsoll i samme stil som Baldurs Gate Dark Alliance til Xbox... Det er ikke bare det at spillet ser lyst og skinnende, men hele den grafiske stilen minner mer om WoW enn Diablo. Se bare på det bilde der barbaren går ned trappa: Der er det to løvestatuer som smiler nederst i trappa. Gardina bak og de brennende lysene ser ut som de er dratt rett ut fra Scholomance instancen i WoW.

Siden Sanctuary har vært demonfritt i 20 år så syns jeg ting kan se litt mer lystert ut enn D1 og D2, men at det ser ut som de har brukt samme teksturpakke som WoW folka er helt uakseptabelt. Diablo, Starcraft og Warcraft har forskjellige artistiske stiler, og det må de forholde seg til når de lager nye spill. Hvis alt Blizzard lager kommer til å se ut som WoW, gidder ikke jeg kjøpe spillene deres noe mer ivertfall.

Blir ikke den artistiske stilen endret, må jeg nok laste ned spillet før jeg eventuelt kjøper det for å sjekke om jeg ikke får WoW-feeling av å spille det...

Blir det også mulighet for respec er spillet så godt som dødt for meg. Det som gjorde D2 så bra, var alle de forskjellige buildsene og det at du kunne komme deg til lvl 80 i løpet av noen få timer hvis du spilte på Battlenett. Blir det mulighet for respec vil folk lage en char av hver klasse, og når det er gjort er det ikke vits å lage flere chars fordi det bare er å respecce. Ser også for meg følgende scenario: Du spiller deg frem til lvl 90 og har ca 200 points i strength for å kunne bruke en bra rustning. Etter å ha samla masse bra items er det bare å respecce og dumpe nesten samtlige poeng i vitality, for alt du trenger av str og dex får du fra dine nye items... Morro?

Lenke til kommentar
Men det sier jeg sikkert fordi jeg selv alltid har vært mer opptatt av gameplay enn grafikk.
Jeg setter stemning foran gameplay, og grafikk er en formidler av stemning og har på den måten alt å si når det gjelder formidlingen av denne. Jeg skiller mellom teknisk og artistisk grafikk, men disse går ofte hånd i hånd og det har ofte vert førstnevnte som har vert begrensningen, spesielt i disse dager hvor 3D i sanntid er aktuelt. Både Diablo og Diablo II har hatt en fremragende visuell fremtoning som virkelig har sugd spilleren inn i universet. Når den visuelle fremtoningen endres så drastisk som i tilfellet med Diablo 3 endres også universet og for min egen del mister dermed spillet sitt viktigste element. Da er det av liten betydning samme hvor fantastisk og balansert gameplayet er, fordi spillet ikke har evnet å suge meg inn nært nok til at det spiller noen rolle. De av dere som har spilt Diablo 1 i nyere tid har mest sansynlig merket at spillet fortsatt evner å trekke spilleren inn i det mørke og dystre universet, og det skylles ikke at spillet har et så fantastisk gameplay..
Lenke til kommentar
"I must say I am disappointed that Blizzard has stayed on the conservative side in terms of design with their updates to Diablo and Starcraft", Ashley Cheng, Fallout 3 production director wrote on his blog.

Cheng was quick to add that "Diablo will be interesting since World of Warcraft has a lot of Diablo-like qualities. I have no doubt, however, that they will be incredibly fun, addictive and polished games. Blizzard is the top of the class when it comes to game development - nobody does it better."

Currently working on Fallout 3, Bethesda chose to keep the game's atmosphere but redesign everything else. On the other hand, Diablo 3 and Starcraft 2's gameplay and art style don't look that much different from their predecessors.

Lenke til kommentar
Regner med at nesten samtlige av de som liker den nåværende WoW stilen til D3, er WoW spillere under 20 som ikke har spilt D1 og D2. Diablo serien har til nå vært mørk, dyster og ikke minst relativt realistisk. (Og da snakker jeg ikke om lore osv...)

Jeg er ihvertfall godt over 20 og har aldri spillt wow, og liker stilen godt.

Og til andre poster angående "hva faen en regnbue gjør i diablo", er det sol ute og regn, så blir det ofte regnbuer. Jeg trodde det var realisme man ønsket? ;)

AtW

Lenke til kommentar

Helt ufattelig hvor grinete folk kan bli fordi de faktisk ytrer sine meninger

Vi snakker jo ikke om noen form klaging eller whining her heller, det er en konstruktiv tilbakemelding fra mange STORE Diablo-fans.

Hva er så grusomt galt med at de kommer med konstruktive og gode tilbakemeldinger til Blizzard? Er jo ikke akkurat som om de klager over at spillet er ræva, aldri burde komme osv.. De er ei heller utakknemlige, det er jo en ypperlig flott og god konstruktiv tilbakemelding, akkurat slik en tilbakemelding skal bli gitt.

Hjelper jo ikke å si ifra om slikt etter spillet er gitt ut akkurat, mye bedre å gi beskjed om hva vi syntes nå så faktisk Blizzard kan ta det til etterretning og selv vurdere hva de ønsker å gjøre, nytter ikke å komme med sånt når spillet er en måned fra release vettu.

De sier jo også selv i sin egen FAQ at den "artistic direction" er så godt som ferdig alt, så ikke forvent noen voldsom til forskjell på det visuelle du ser i gameplay videoen og det vi ser ved release.

Om det hadde vært en ”omfg! The graphics are so wowish!!” så kunne jeg forstått hvorfor dere klager, men når de faktisk kommer med såpass gode begrunnelser som de gjør og holder seg såpass sakelige så er det bare tragisk å se at folk her klager på at de kommer med konstruktive tilbakemeldinger til det vi alt har sett av spillet, når dere ikke engang klarer å komme med konstruktive tilbakemeldinger i deres egne innlegg. Bare les hva dere selv skriver, mange her er så usakelige at det er nesten latterlig.

Hvorvidt du foretrekker det ene eller det andre, eller kanskje ikke bryr deg i det hele tatt eller er fornøyd med begge deler får nå være opp til hver enkelt, men å komme med meningsløse klager om en slik tilbakemelding som dette er meningsløst er bare tull. For de av oss som faktisk har litt erfaring og kjærlighet til Diablo-spillene, vi vet jo at spillene alltid har hatt et dystert og mørkt preg, det er liksom en del av stemningen i Diablo-spillene, om Diablo3 plutselig skal få en så barnevennlig og lys feeling så er det plutselig ikke Diablo for meg lengre, da kunne de likså greit ha kalt det noe helt annet. Når du skal komme med en oppfølger så krever jeg faktisk at spillfølelsen forblir det samme, ellers så er det ikke lengre noen oppfølger etter min mening.

Om du ikke bryr deg så mye om den visuelle settingen så kan du la være å kommentere dette i det hele tatt, for da bryr du deg egentlig ikke og da er det ikke noe poeng og bare å skrive dritt her for å slenge bensin på bålet. Om du syntes det er bedre med lysere stemning og setting så for all del argumenter for det, men folk må da ærlig tatt forstå og respektere at det er de av oss som har noen andre meninger og faktisk ønsker mer den dystre og mørke stemningen fra de tidligere spillene.

Hva vet vi om Blizzard har tenkt til å ha det seende ut slik som gameplay videoen i det hele tatt?

Vi vet absolutt ingen ting, men det er ikke galt av oss som ønsker litt mørkere og dystrere feeling i spillet å si ifra om det for det. Om Blizzard har en plan om å gjøre det hele mørkere så trenger jo ikke å bry seg i det hele tatt, om de faktisk ikke har tenkt så mye over situasjonen selv så kan de jo nå vurdere hva de skal gjøre. Uansett hvordan du snur og vender på det så er dette faktisk en veldig god og konstruktiv tilbakemelding til Blizzard, hva er det som er så grusomt galt med å komme med noe slikt?

Virker jo som alle her er i en slags lykkerus over annonseringen og ser det på som en synd å pirke på noe som helst rundt spillet. Det er jo bare bra for både Blizzard og spillet sin del at folk faktisk tar på seg sine kritiske briller og sier ifra så tidlig som mulig, og at vi alle ikke bare sitter å venter i lykkerus frem til release uten å si noe som helst negativt om spillet og kanskje bli en smule skuffet etterpå og så begynne å klage, er det en tid for tilbakemeldinger så er det nå og ikke senere.

Det er jo et faktum at gameplay videoen har en lys fantasi cartoonish visuell stemning over det hele som egentlig ikke passer inn med noe av det vi har sett av Diablo tidligere, hvorfor skal vi ikke ha lov til å etterlyse litt mørkere og dyster diablo stemning?

Lenke til kommentar
Og til andre poster angående "hva faen en regnbue gjør i diablo", er det sol ute og regn, så blir det ofte regnbuer. Jeg trodde det var realisme man ønsket? ;)

AtW

Når ble satan og hellspawn realistisk til å begynne med?

Lenke til kommentar

Skjønner ingenting jeg. Diablo 3 er helt i tråd med Diablo 1 & Diablo 2. Særlig den første. Jeg synes D3 virker langt mørkere enn D2, og de fleste av de såkalte "hardcore diablofansen" som holder på med denne petition er så vidt jeg forstår en gjeng med lootwhoring PK'ere. Blizzard kan ikke basere seg på hva en så sær og merkelig gjeng, som bare ødelegger spillet anyways, synes om fargene i spillet. D3 er åpenbart mørkere og blodigere enn D2. Men det skal da for faen heller ikke være Wes Craven's Diablo III eller no... det følger en stilart, en designfilosofi, og det vi har sett av D3 så langt har unektelig vært jævlig bra.

Denne "konstruktive kritikken" er hovedsakelig ifra folk som hadde ønsket seg et helt annet spill i utgangspunktet... og da er de ikke Diablo fans overhodet, i min oppfatning.

Lenke til kommentar
Jeg setter stemning foran gameplay, og grafikk er en formidler av stemning og har på den måten alt å si når det gjelder formidlingen av denne. Jeg skiller mellom teknisk og artistisk grafikk, men disse går ofte hånd i hånd og det har ofte vert førstnevnte som har vert begrensningen, spesielt i disse dager hvor 3D i sanntid er aktuelt. Både Diablo og Diablo II har hatt en fremragende visuell fremtoning som virkelig har sugd spilleren inn i universet. Når den visuelle fremtoningen endres så drastisk som i tilfellet med Diablo 3 endres også universet og for min egen del mister dermed spillet sitt viktigste element. Da er det av liten betydning samme hvor fantastisk og balansert gameplayet er, fordi spillet ikke har evnet å suge meg inn nært nok til at det spiller noen rolle. De av dere som har spilt Diablo 1 i nyere tid har mest sansynlig merket at spillet fortsatt evner å trekke spilleren inn i det mørke og dystre universet, og det skylles ikke at spillet har et så fantastisk gameplay..

Heilt einig!

Grunnen til at eg likar Diablo-spela så godt, er på grunn av dei mørke/skumle/creepy/koselige (veldig koslig i tristram i d1 ja :]) stedene som gir ei unik stemning, dei fantastiske cinematics-filmane og på grunn av historia i spela.

Stemning i eit spel er det eg setter øverst på lista. Det er det viktigaste for meg, og det har dei tidlegare Diablo-spela.

Lenke til kommentar

AtW

Når ble satan og hellspawn realistisk til å begynne med?

Det kan man spørre seg om, det er forøvrig ikke jeg som har etterpurt en "realistisk stil". Men jeg synes fosåvidt heller ikke det er noen automatikk i at det ikke trenger å være relaistisk i stilen bare fordi det er demoner og dill i spillet

AtW

Lenke til kommentar
Blizzard kan ikke basere seg på hva en så sær og merkelig gjeng, som bare ødelegger spillet anyways, synes om fargene i spillet.
Det er da en unektelig stor "sær og merkelig gjeng" du omtaler. Er oppe i 15.000 om et par minutter..
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...