Rata101 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Skal Blizzard ta det seriøst, så håper jeg i det minste at det setter opp en poll på sin egen nettside (med flere alternativer enn bare "nei"). Nå er det et opprop med folk som ønsker å beholde ting som de er også. Men er vel ikke så veldig mange som har skrevet under. Burde i utgangspunktet si sitt i forhold til en evt avstemming. (enhver side sitt ansvar å reklamere for "sin" kampanje) Nei, det sier egentlig ikke mye. Man får en veldig dårlig demografisk representasjon av slike opprop. Det nye oppropet hadde jeg ikke hørt om engang, og jeg vil tro at jeg absolutt ikke er alene om dét. En offisiell, lett tilgjengelig poll med diffrensierte alternativer hadde vært det mest fornuftige. Det første oppropet surfet på bølgene som ble skapt da Blizzard lanserte nyheten om D3. Jeg tviler på at Blizzard kommer til å avgjøre dette som en amerikansk valgkamp. Med to alternativer som har hvert sitt ansvar for å markedsføre "kampanjen" sin. Det hadde vært direkte latterlig. Det blir hvertfall spennende å se hvordan det utvikler seg. Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Om det var en like stor interesse av å beholde d3 som det er på filmen, skulle man jo tro at dere forkjemperne gjorde noe for det? Den pollen har vært tatt opp og linket til før i tråden, så ikke mitt problem om dere ikke har fått den med dere Kunne forsåvidt vært interessant å se hvordan det ble om blizzard la ut en poll, og reklamerte om at de ville ta inn over seg resultatet av denne i forhold til om man skulle beholde ting som de er, eller gjøre om flere ting for å nærme seg sånn endel av oss andre ønsker. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Kunne forsåvidt vært interessant å se hvordan det ble om blizzard la ut en poll, og reklamerte om at de ville ta inn over seg resultatet av denne i forhold til om man skulle beholde ting som de er, eller gjøre om flere ting for å nærme seg sånn endel av oss andre ønsker. Det ville ha vært supert, men det skjer nok ikke nei. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Iain (eller er det lain?), det virker som du tror folk enten er "for" eller "mot" her. Så enkelt er det ikke. Det er mange som har mye forskjellige meninger om D3. For min del er det uinteressant å signere noe som helst når jeg ikke kan stå 100% bak alt det oppropet står for. Hva får dere forresten til å tro at Blizzard ville vært nødt til å rette seg etter en spørreundersøkelse? Blizzard er ikke et demokrati. De ville nok tatt sin egen poll mer alvorlig enn et opprop, ja. Men, det er ingen garanti for noe som helst. [edit: manglet en "tatt"] Endret 9. juli 2008 av Rata101 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hva får dere forresten til å tro at Blizzard ville vært nødt til å rette seg etter en spørreundersøkelse? Blizzard er ikke et demokrati. Ingen her har hevdet at Blizzard er nødt til noe som helst, men vi håper de tar det i betraktning når de fortsetter på spillet. Det er de selv som har sagt at tilbakemeldinger fra fansen er den beste tilbakemeldingen de kan få, så da blir det litt av disse listene tenker jeg. Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Nå vil jeg vel tro at den lyse stemningen i spillet faktisk er med på å underbygge storyen i spillet, som i det minste starter med at alle tror Diablo har trukket seg tilbake og er død, mens han egentlig bygger seg opp for å erobre overflaten og spre frykt på ny. Hadde det virkelig passet med masse mørke og dystre omgivelser i en verden hvor folk er lykkelige og uvitende? LOL Kan horder av minotaurer og skjeletter være et hint, tro? "Ja det er masse skjeletter som vandrer rundt og angriper alt og alle, men det er jo lys stemning rundtom. Så Diablo kan umulig være tilbake." Nå har jeg vel ikke sagt at de andre folkene er i de samme stedene som helten? Hvis du leser resten av posten også så står det vel noe sånt som at de er under den samme himmelen og sola bare, helten oppsøker disse stedene hvor skjeletter og minotaurer er, mens de holder seg unna befolkede steder (vil jeg tro). Samtidig sier jeg at jeg håper det blir noe dystrere ut i spillet da vi nærmer oss Diablo selv. Dette er også bare et forsøk på å muligens forklare hvorfor spillet er så lyst, men med kun 20 minutter er det litt vanskelig å si noe konkret, og alt er bare gjetting. Det forklarer ikke hvorfor krypten ser ut som Carebears HQ. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hva får dere forresten til å tro at Blizzard ville vært nødt til å rette seg etter en spørreundersøkelse? Blizzard er ikke et demokrati. Ingen her har hevdet at Blizzard er nødt til noe som helst, men vi håper de tar det i betraktning når de fortsetter på spillet. Det er de selv som har sagt at tilbakemeldinger fra fansen er den beste tilbakemeldingen de kan få, så da blir det litt av disse listene tenker jeg. Neivel? Mulig lain ordla seg litt misvisende da han sa "Kunne forsåvidt vært interessant å se hvordan det ble om blizzard la ut en poll, og reklamerte om at de ville ta inn over seg resultatet av denne i forhold til om man skulle beholde ting som de er". Tolket vendingen "ta inn over seg" slik at han mente at de ville forplikte seg til å rette seg etter publikum. Det ville jo tross alt være ganske redundant å presisere at man vil "ta noe til etterettning", når det er det som er hele vitsen med en markedsundersøkelse. Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Iain (eller er det lain?), det virker som du tror folk enten er "for" eller "mot" her. Så enkelt er det ikke. Det er mange som har mye forskjellige meninger om D3. For min del er det uinteressant å signere noe som helst når jeg ikke kan stå 100% bak alt det oppropet står for. Hva får dere forresten til å tro at Blizzard ville vært nødt til å rette seg etter en spørreundersøkelse? Blizzard er ikke et demokrati. De ville nok tatt sin egen poll mer alvorlig enn et opprop, ja. Men, det er ingen garanti for noe som helst. [edit: manglet en "tatt"] er nok Lain. Neida, jeg tror ikke det, og om det blir lagd en evt poll, burde den ha mer enn bare "for/mot" som valg. Jeg vil nok ikke si at fargene plager meg veldig, hva jeg ønsker er en annen tegnestil på f.eks statuen. Bildet over viser greit hva jeg mener angående stilen. Og har aldri sagt de MÅ forandre noe. Men poenget var at det er en forskjell på om det bare ble en random poll på blizzard sitt forum, eller om blizzard selv lagde en poll på d3 siden angående emnet. Innrømmer gjerne at jeg ordla meg dumt, men mente ikke at blizzard skulle gå ut og si "hva enn dere bestemmer, er hva vi gjør". Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Ærlig talt, den blå lille "kose-figuren" fremstår jo faktisk som en total vits når man ser sammenligningen så klart. Kan ikke noen i Blizzard ansette de som lagde disse eksemplene? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Den er også mer detaljert, noe som igjen tar mer ressurser. Blizzard har allerede gått ut og forklart hvorfor de har valgt den stilen de bruker nå. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 En så low-poly modell krever så godt som ingenting mer enn den nåværende. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Den er også mer detaljert, noe som igjen tar mer ressurser. Blizzard har allerede gått ut og forklart hvorfor de har valgt den stilen de bruker nå. De har forklart stilen? Det har jeg gått glipp av, trodde dem bare forklarte fargevalget. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Den er også mer detaljert, noe som igjen tar mer ressurser. Blizzard har allerede gått ut og forklart hvorfor de har valgt den stilen de bruker nå. De har forklart stilen? Det har jeg gått glipp av, trodde dem bare forklarte fargevalget. Hvis du ikke har lest det enda, vil jeg anbefale denne artikkelen, det er god lesning: http://uk.pc.ign.com/articles/885/885161p1.html Det er iallefall ikke noe tvil om at de er klar over hva de gjør, selv om mange er uenige i den nye stilen. Endret 9. juli 2008 av apollox Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) He identified the Diablo style was very much rooted in a horror genre, and went on to identify a disconnect between his team's memory of what Diablo and Diablo II's art style were like compared to the reality of how those games were presented. "We were remembering it as a much more dark grey, colorless game. But when we played through the two previous franchises were discovering a lot of vibrancy of the creatures and the environments and that's something we wanted to expand upon in Diablo III." We understand, looking back at Diablo and Diablo II, the universe is very dark…There's a certain level of grit and realism we want to bring to the game but at the same time it's important to take the player into a fantasy realm…If we simply took photographs and applied that to a bunch of polygons, that's really not us doing our job." Strong silhouettes also an important factor in the game's visual design. Morrisroe stressed large shapes and skewed lines are important to make something that looks visually interesting and looks like a fantasy realm. Once shapes are defined, one of the next steps is to add color. "Color was probably one of the most controversial things we were trying to work with in the game…Originally we thought 'man, this is gonna be cool, it's gonna be this grey, washed out universe, really dark, nooks and crannies of just black.' When we actually went back and played it there are some very vibrant areas within Diablo and Diablo II and that was something we really latched on to and wanted to explore more." Bold på hva jeg føler slår feil for min del. De skjønner at vi ønsker "realisme", men jeg føler fortsatt det slår feil ut på hva vi har sett til nå av gameplay og screenshots. Men jeg har forståelse for at de ønsker å lage et spill som ser tiltrekkende ut for nye spillere, money talks. Endret 9. juli 2008 av lain Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Såklart er penger viktig, de driver jo tross alt en bedrift. Men jeg tror nok spillerne står mer i fokus hos Blizzard enn hos mange andre selskap. Joda, skjønner at noen synes det blir feil av Blizzard å eksperimentere med nye farger og art for diablo3, men det kommer iallefall frem her at det var noe de også var helt klar over, og at de tok sjansen uansett. Dermed tror jeg sjansene til at det blir endra er ca. lik 0. Endret 9. juli 2008 av apollox Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Men vi må vel få lov til å prøve å i alle fall gjøre dem oppmerksomme på at vi er endel som ikke er enige? Og jeg har ingen tvil om annet enn at dette blir et spill jeg kommer til å spille mye, og ønsker jo at blizzard selger bra, så miljøet blir stort, og kanskje vi kan spille det like lenge som vi har spilt d2 (tvilsomt kanskje). Lenke til kommentar
krognar Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Vet ikke om dette har blitt sagt tidligere, men verden kan faktisk fremstå som litt "lysere" i Diablo3, særlig i begynnelsen av spillet. Man må huske på følgende: -I Diablo foregikk spillet kun i Tristram og kjellere/huler under byen, en stund etter at Lazarus hadde formørket området og forberedet Diablos komme. -I Diablo2 foregikk handlingen direkte etter Diablo, altså hadde Diablos krefter rukket å spre seg ut og formørke verden, selv om overflaten i Diablo2 er vesentlig lysere enn store deler av Diablo. -I Diablo3 foregår handlingen 20 år etter hendelsene i Diablo2, altså har verden vært uberørt av kraftig ondskap ganske lenge, lenge nok til at blomster, lys og varme har rukket å komme tilbake til verden. Lenke til kommentar
easthill- Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 -I Diablo3 foregår handlingen 20 år etter hendelsene i Diablo2, altså har verden vært uberørt av kraftig ondskap ganske lenge, lenge nok til at blomster, lys og varme har rukket å komme tilbake til verden. ...og fuglene synger og leker seg i de vakre regnbuene over de flotte blomsterengene. Uansett hvor realistisk det er med planteliv og stuff, så passer det ikke inn i et univers der el Diablo har regjert. Men det er min mening. Lenke til kommentar
dotero Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Vet ikke om dette har blitt sagt tidligere, men verden kan faktisk fremstå som litt "lysere" i Diablo3, særlig i begynnelsen av spillet.Man må huske på følgende: -I Diablo foregikk spillet kun i Tristram og kjellere/huler under byen, en stund etter at Lazarus hadde formørket området og forberedet Diablos komme. -I Diablo2 foregikk handlingen direkte etter Diablo, altså hadde Diablos krefter rukket å spre seg ut og formørke verden, selv om overflaten i Diablo2 er vesentlig lysere enn store deler av Diablo. -I Diablo3 foregår handlingen 20 år etter hendelsene i Diablo2, altså har verden vært uberørt av kraftig ondskap ganske lenge, lenge nok til at blomster, lys og varme har rukket å komme tilbake til verden. Akkurat! så når diablo kommer med sine slemminger i D3 dør nok også blomstene og hell on earth blir "virkelig" så det blir nok mørkere og mer dystert uttover i spillet Endret 9. juli 2008 av dotero Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 -I Diablo3 foregår handlingen 20 år etter hendelsene i Diablo2, altså har verden vært uberørt av kraftig ondskap ganske lenge, lenge nok til at blomster, lys og varme har rukket å komme tilbake til verden. ...og fuglene synger og leker seg i de vakre regnbuene over de flotte blomsterengene. Uansett hvor realistisk det er med planteliv og stuff, så passer det ikke inn i et univers der el Diablo har regjert. Men det er min mening. Husk at Diablo-spillene har alltid blitt gradvis skumlere/mørkere etterhvert som du nærmer deg sjefen selv. Mulig det vi har sett hittil bare er begynnelsen av spillet, og at alt går (bokstavelig talt) til helvette etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg