simalarion Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Men Diablo2 hadde massevis av farger, hvordan kan du være sikker på at å fjerne dem ville gjort det til et bedre spill? Du mister poenget. Det er ikke galt med farger, men nå bruker de pastell farger. D2 brukte klare røde, grønne, gule farger men ikke pastell farger. At spillet skulle bli dårligere er heller ikke poenget, det er å beholdet stemingen som er poenget (til de fleste skulle jeg tro). Endret 6. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Sier jo ikke at man skal fjerne alt av farger, men tone ting ned litt, fjerne enkelte fargetone som ikke gjør seg (personlig mening). Er begrenset med farger som popper ut og flasher opp skjermen din. Viser også hvor kort man ser, som jeg også mener er riktig på mange måter, du skal ikke kunne se 200m i en mørk hule, om det da ikke er masse fakler osv som lyser den opp. Igjen, dette er personlige preferanser, du har dine, jeg har mine, jeg ønsker å få spillet rettet etter hva jeg foretrekker, ergo har jeg skrevet under. Om du ønsker noe annet, skriv under på den andre kampanjen, reklamer for den, lag en egen tråd for den om det er viktig å beholde den looken de har nå. Om ikke, hva er så galt i at vi får det som vi ønsker? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Igjen, dette er personlige preferanser, du har dine, jeg har mine, jeg ønsker å få spillet rettet etter hva jeg foretrekker, ergo har jeg skrevet under. Om du ønsker noe annet, skriv under på den andre kampanjen, reklamer for den, lag en egen tråd for den om det er viktig å beholde den looken de har nå. Om ikke, hva er så galt i at vi får det som vi ønsker? Som jeg har sagt mange ganger før, det er ikke noe galt å ønske seg noe annet, sålenge man forklarer hva man vil, og argumenterer saklig. Om blizzard endrer synspunkt så gjør det meg ikke noe, jeg skal ha spillet uansett. Men en tråd som dette er til for å diskutere, så det er nettopp det vi gjør. Selv synes jeg dette ser helt fantastisk ut, pastell eller ikke, og kombinert med musikk, gameplay og action, så tror jeg ikke det kommer til å ta noe vekk fra Diablofeelingen. Diablo har uten tvil utvikla seg, og det får man bare respektere, samme om noen synes det blir i feil retning. Endret 6. juli 2008 av apollox Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Neida, men de kunne lett fjerna wow looken der så haddet det blitt enda bedre, det de fleste mener som har skrevet under. Du er tydligvis uenig, men sånn er det jo ). Om du ser på tåken, eksplosjon etc så skullet det vært erstattet med dyster tåke og knall rød blod sprut etter min mening (edit, litt vansklig med blod på skjellet som jeg så nå, men du tar sikkert poenget hehe). Edit igjen Glad tåke med regnbue det der Endret 6. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Siden du tok et utebilde, fant jeg et utebilde også, som jeg føler viser hva jeg ønsker. Bildet sier vel sitt. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Der har du bildet jeg refererte til i stad, haddet helst sett de fjerna lilla fargen og den glorete grønn fargen også jeg da. Men forbedring der også ) edit igjen, pastell - som dere ser. Endret 6. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Jeg hopper fint over 20 sider i tråden her. Det eneste jeg synes kjennetegner Diablo i videoen er de to mana/health-kulene og lyden når et item eller noe blir droppet. Synes ikke grafikken er Diablo-ish i det heletatt. MEN, jeg er helt åpen for forandringer jeg, men jeg synes grafikken blir for "happy" og WoW-aktig. Jeg er enig med de som sier at fargemetningen bør senkes, mindre blåskjær, mer gul og rød, og lys-radius til spilleren. Jeg signerer! samme som han.. hvor kan vi melde oss på? Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Her er nøyaktig hva som representerer vår Petition: Og ferskt blod som er enige med dette kan signere her: Diablo 3 Artistic Change Petition Her kan dere melde dere på. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) når jeg ser på bildene over blir jeg faktisk skuffet.. hadde noen spurt meg hvilket spill det der var hadde jeg ikke falt innom diablo i det hele tatt.. grønt og lilla har ingen ting der å gjøre.. be heller funcom ta seg av grafikken.. edit: da var min underskrift med.. det går fort frem: 34437 Signatures Total Endret 6. juli 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
LMH Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Om du ser på tåken, eksplosjon etc så skullet det vært erstattet med dyster tåke og knall rød blod sprut etter min mening Blodet i D3 har no i grunnen ein rimeleg sterk raudfarge og det er mykje av det. Det er mørk og skummel, i mangel av eit beitre ord, tåke rundt om kring og. Eg viser no til filmane på denne sida. Korleis nokon kan tenke WoW når dei ser dette er fullstendig beyond me. Edit: med WoW meinar eg så klart world of warcraft, ikkje gledesropet WOW! For eg tenkte litt WOW! sjølv når eg såg det, barbarian ser faktisk veldig kul ut! Endret 6. juli 2008 av LMH Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Unnskyld meg, men at noen sier at det ikke ligner på Diablo i det hele tatt er bare helt uforståelig for meg. Får en følelse av at de sier slikt bare for å være vanskelig eller understreke poenget at de ikke liker grafikken litt ekstra. Pussig at bare med et lite sharpen filter, og litt mindre gamma, så er dette ukjente spillet plutselig Diablo3 for de fleste. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Pussig at bare med et lite sharpen filter, og litt mindre gamma, så er dette ukjente spillet plutselig Diablo3 for de fleste.' For mindel er det viktigste at de fjerner pastell helt og holdent, om du ser på bildet du linket til over feks er det happy blå tåke med regnbue samt pastell grønn eksplosjon. Alt ser så barnevennlig ut (av mangel på bedre ord). Hele stilen på den siden minnet om WoW da LMH videre er det farge blandingen i videon som minner om wow ikke selve spillet. Ikke det at spillet ikke blir knall av den grunn, men veldig mange mener at spillet da mister det skumle dystre ved seg som mange mener var så tøft med diablo Ja til pastell ut av d3! Endret 6. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 WoW så riktig ut det, etter at man skrudde av "fullscreen glow" dritet. Samme gjelder AoC, bare at det der heter Bloom. Sikkert samme som må til for at Diablo 3 skal ser riktig ut... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Du mister poenget. Det er ikke galt med farger, men nå bruker de pastell farger. D2 brukte klare røde, grønne, gule farger men ikke pastell farger. Det er så vidt jeg kan se ingen pastellfarger i D3. Det er snakk om pastellteksturer, altså håndtegnet stil, for at det skal virke mer 2D - og det funker faktisk. Neida, men de kunne lett fjerna wow looken Kan noen vise eller forklare meg hvordan Diablo 3 ligner på WoW? Jeg ser ikke at de har noe som helst til felles. Glad tåke med regnbue det der Det har med atmosfære å gjøre. Det lureste Satan noen gang gjorde var å overbevise verden om at han ikke eksisterte. I Sanctuary, som for det meste er en idyllisk verden, så er folk nå 20 år etterpå sikre på at Satan ikke eksisterer, og JA, det er REGNBUER i Sanctuary! Så hvorfor i helvete skulle det ikke være en regnbue hvor vann møter luft og sollys? Bildet sier vel sitt. Bildet du viser er tragisk. Det er strippet for liv og kontrast - og etter et par timer med den dystre fargepaletten der så kommer du til å svisje på TV'en etter Japanske epilepsi-tegnefilmer for å få litt visuell stimuli. når jeg ser på bildene over blir jeg faktisk skuffet.. hadde noen spurt meg hvilket spill det der var hadde jeg ikke falt innom diablo i det hele tatt.. grønt og lilla har ingen ting der å gjøre.. be heller funcom ta seg av grafikken.. Beklager, men jeg synes utsagn som dette, hvor man påstår i fullt alvor at Diablo 3 burde låne en FPS/MMO/fotorealistisk grafikkmotor, er symptomatisk for kunnskapsmangelen hos de fleste kritikerne. Jeg sier ikke ALLE, det er mange i denne tråden som sier at de kunne gjort seg foruten bloom, colored lighting osv. og det er på sett og vis forståelig, og burde og vil nok kanskje være options, tror jeg, men når man vil ha et stilisert hack and slash isometrisk spill konvertert til en fotorealistisk singleplayer utgave av *insert populær og ressurskrevende FPS her* så sliter man med å forstå både hva Diablo er og hva som gjør dataspill gode eller dårlige. Endret 6. juli 2008 av guardianpegasus Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 De fleste her har ingen problemer med lyse og henholdsvis vakre uteområder med regnbuer og teletubbies, men problemet er at artistisk stil (grafikkmessig) i Diablo 3 ligner for mye på en viss annen franchise med navn Warcraft. Det er dermed ikke sagt at WoW suger og at grafikken (eller artistisk stil) i WoW, eller Warcraft generelt, suger. Problemet er bare at en innføring av WoWifisert (unnskyld uttrykket til alle som sikkert kommer til å bli provoserte nå) grafikk i Diablo ikke er helt på sin plass. Du klager på alle andre, men du er jammen ikke noe bedre når du presenterer det som et faktum at stilen er WoWifisert. Jeg er komplett uenig. Etter å ha sett gameplay videoen, som jeg allerede har sagt, så synes jeg det var veldig i tråd med D1 og D2. Du mener at din subjektive mening er sannhet, men fakta er at folk er uenige her. Jeg ser overhodet ikke WoW-parallellene, og jeg tviler på at jeg er den eneste. Så skal du sette deg opp på din høye hest, så får du være litt mer ydmyk angående ting som er subjektive. Ja takk til selektiv quoting! Jeg kan like godt quote resten av innlegget mitt selv: Dette er min mening. Sånn at ingen skal tro det at jeg mener alle burde synes det samme. Når du først skal quote så kan du jo quote hele innlegget da før du bæsjer deg selv på leggen og sier at jeg presenterer det som et faktum! Jeg presenterte det som min subjektive mening, ja! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Men Diablo2 hadde massevis av farger, hvordan kan du være sikker på at å fjerne dem ville gjort det til et bedre spill? Blizzard har sagt i interview at de har eksperimentert med farger i spillet i en lengre periode, så de vet nok langt bedre enn oss hva som faktisk blir bra i spillet. Siden de også lanserer geniale spill så velger jeg å stole på dem inntil det motsatte er bevist. Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Bildet sier vel sitt. Bildet du viser er tragisk. Det er strippet for liv og kontrast - og etter et par timer med den dystre fargepaletten der så kommer du til å svisje på TV'en etter Japanske epilepsi-tegnefilmer for å få litt visuell stimuli. Det er din mening, jeg mener noe annet. Hvorfor er det så vanskelig å innse dette? Trenger ikke komme med innsigelser på at jeg kommer til å gå lei det, når dette er noe du ikke har noen mulighet til å uttale deg om. Kanskje du vil gå lei det, men da får du si det, i stedet for å prøve å bortforklare mine ønsker som at jeg ikke vet hva jeg vil. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det er din mening, jeg mener noe annet. Hvorfor er det så vanskelig å innse dette?Trenger ikke komme med innsigelser på at jeg kommer til å gå lei det, når dette er noe du ikke har noen mulighet til å uttale deg om. Kanskje du vil gå lei det, men da får du si det, i stedet for å prøve å bortforklare mine ønsker som at jeg ikke vet hva jeg vil. Jeg innser at det er din mening. Det er også min mening at du tar feil. Jeg har heller ikke lyst til at spillet skal bli slik. Det er derfor vi har en diskusjon rundt det. "Dere" kan ikke komme med utsagn og meninger og så nekte å bli motsagt, det blir litt barnehagetaktikk Lenke til kommentar
lain Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Vel, nå har jeg ikke sagt noe på å bli motsagt, men du prøver å få det til å høres ut som at vi som ønsker forandringene kommer til å gå lei spillet om vi får det som vi vil. Noe du har lite grunnlag for å mene. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 men du prøver å få det til å høres ut som at vi som ønsker forandringene kommer til å gå lei spillet om vi får det som vi vil. Noe du har lite grunnlag for å mene. Faktisk er dette noe som er svært godt etablert og dokumentert og forsket på i mange fagområder blandt annet i markedsføring, sosialkommunikasjon, kunst og media. Et Diablo lik de skjermbildene postet i oppropet og her på forumet ville for de aller fleste spillere bli drepende kjedelig etterhvert rett og slett på grunn av den nitriste fargepaletten og det totale fraværet av kontraster. Da spiller historien og gameplay mindre rolle, når man ikke klarer å holde konsentrasjonen over lengre tid. Diablo trenger ikke se ut som en svart hvitt skrekkfilm for å skape atmosfære. Det ville være tegn på en uhyre usikker og dårlig lead og grafisk design om de lagde spillet slik som foreslått. Her må dere bare stole littegranne på at profesjonelle artister vet littegrann om hva de snakker om. Forresten... har du sett high-res versjonen av Diablo 3 videon (800MB+ som ligger ute på Bit Torrent osv.)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg