Tåkefyrste Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 For meg virker det som at Blizzard har så stor fokus på kvalitetskontroll at de ikke gir ut et spill de ikke er 100% sikker på at blir en kjempesuksess. Bare se på hvordan de stoppa SC:Ghost, og satte det på hold istedenfor å gi ut noe som kanskje hadde blitt dårlig mottatt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ja, vi får håpe at det stemmer og at senere smakebiter vil overbevise flere. Lenke til kommentar
Newman Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Selv om jeg gleder meg veldig til spillet kommer, så må jeg si meg delvis enig i oppropet. Ble skuffet over å se at wow har beveget seg inn i Diablouniverset. Jeg er en av dem som forrakter grafikken i wow. Har dermed signert oppropet. Forrakter grafikken i WoW? Den har riktignok en tegneserieaktig stil, men det er faktisk en gjennomført og kunstneriskt annerkjent stilart som WoW har høstet mye god kritikk for, og som er av teknisk og kunstnerisk svært høy kvalitet... for ikke å si at det i motsetning til f.eks Conan the Librarian, holder systemkrav osv. nede. Kritikken mot WoW som kommer ifra samme gjengen fortsetter altså bare å demonstrere uvitenhet. Til kritikerne av kritikerne: skal det ikke være lov å uttrykke sine meninger om spillet, selv om det er ennå lenge til det blir sluppet? Å bli irriterte over at andre ikke har samme meninger som dere blir bare for dumt. Hvorfor skal ikke også vi få lov å kritisere og å være uenige? Hvorfor skal vi ikke få komme med våre egne motytringer? Hvorfor skal dere ha lov til å kritisere og samtidig være immune mot kritikk? Møter dere selv i døra, synes jeg. Enkelte tåler bare ikke kritikk av ting de gudedyrker, og kjemper fanatisk med nebb og klør for å bevise at det er feilfritt. Denne kritikken er veldig konstruktiv, og den kan (om enn veldig usansynlig) føre til at Blizzard tenker seg to-tre ganger om de har valgt rett innfallsvinkel på den artistiske stilen. Jeg er ingen tenåringsfanboy. Jeg er dog diablofanatiker. Det er mye jeg ser i D3 jeg ikke er helt fornøyd med, og mitt "ideal" for hvordan spillet "skulle" ha vært skiller seg ifra realiteten. Når det er sagt så ser jeg at spillet har enormt potensiale, og jeg vil ikke komme med noen dom basert på en tidlig alfa. Og kritikken av stilarten og grafikken irriterer meg grenseløst fordi den er basert på manglende innsikt og mangler kontakt med virkeligheten. De soppene som tror at et grafisk mørkt og fargeløst spill med lav gamma vil være skumlere trenger å gå til TV programmet "Are you smarter than a fifth grader" på TV3, og velge kategori "1st Grade Art" hvor man lærer om slike ting. Dessuten er det for sent å begynne å forandre særlig på stilarten. Den er satt i sten. Stilart og designfilosofi er noe av det første som spikres ned, og kritikken mot den så langt har vært til å grine av. Som en som har vært involvert i en del spillutvikling så finner jeg den ikke konstruktiv overhodet, men heller plagsom og nytteløs. Vi hadde alle våre forventninger til Diablo 3, og noen vil alltid føle seg skuffet eller finne noe å klage på, det ligger litt i deres natur. Men kan dere ikke være så snille å prøve å smøre dere med litt tålmodighet og faktisk forsøke å forestille dere hvordan Diablo slik som det foreslås ville vært? Det ville være mørkt, deprimerende, kjedelig, faktisk ville det drepe hele atmosfæren. Hjernen klarer faktisk ikke å fokusere kreativt på noe slik som dette veldig lenge uten litt variasjon. Dessuten hadde vi plenty med farger og utendørsgreier i Diablo 2 som det nevnes over, så... jeg ser overhodet ingen sammenheng. Kan dere ikke være så vennlige å gå og spille noe nitrist eller se noen svart-hvitt Dracula filmer eller noe sånn, enn å plage de millionene av andre fans som faktisk ser noe de virkelig liker, til tross for at det bare er i tidlig alfa? Ok, du har ikke skjønt en dritt ser jeg. Du sier du ikke ser vitsen med å klage på grafikken til et spill i tidlig alpha, samtidig som du sier at den grafiske stilarten så og si er satt i sten. Liker å motsi deg selv eller? (Forøvrig kan jeg informere deg om at SC2 ble endret etter press fra fansen, hvorfor kan ikke det samme skje her?) For ennte gang: Vi vil ikke at fargene skal bli borte fra spillet, men overdrevent bruk av bloom samt teksturer med maks 2 forskjellige farger hører ikke hjemme i Diablo universet. D2 hadde mye og sterke farger sammenlignet med D1, men den grafiske stilen var veldig realistisk så det passet bra. Det er en mellomting mellom teletubbies og helt svart skjerm... Slik D3 ser ut nå virker det som om de har brukt samme teksturpakke som WoW teamet. Du ser det spesielt godt på steinene som er utendørs. De er helt ensfarget med noen håndtegnede streker i en litt lysere farge, akkurat slik de er i WoW. Barbaren så ikke så ille ut, (foruten alt for store shoulderpads.) Witch Doctoren derimot var helt jævli. Ser ut som en troll shaman. Skrikende lilla farger om en dårligere holdning enn oldemor på nesten 100. De kan lage spillet så lyst de bare orker for min del, men den artistiske stilen må gi en følelse av at verden blir innvadert av demoner fra helvette. Pr. dags dato ser det mer ut som fraglene har rømt fra fragleberget sitt... Virker også som om noen har montert blå neonlys i katedralen i Tristram + et team av vaskekjærringer som har fjerna alt som er av møkk og spindelvev. Et lite tips til deg helt til slutt: Før du begynner å kalle folk for idioter og sutrepaver lønner det seg å faktisk lese hva saken handler om. Les hva den petitionen går ut på, så finner du fort ut at det ikke er snakk om å forvandle D3 til et svart\grått spill. Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ser det er alt for mange wow fans der ute som vil ha teletubby grafikk på alt som blir lagd. uansett om det er grøsser , action spill etcetc. sier seg selv at det skaper helt feil feeling i spillet når grafikken ikke samsvarer med innholdet. Er vel ikke lenge til vi får se andre utviklere slenge seg på og lager fear, maxpayne etc etc i wow grafikk også. Sagt det hundre ganger før men wow grafikk har absolutt ingeting og gjøre i diablo universet Blizzard burde gå og skamme seg, og for min del er det mulig jeg slutter helt med spill hvis denne trenden fortsetter. LAVMÅL. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ser det er alt for mange wow fans der ute som vil ha teletubby grafikk på alt som blir lagd.uansett om det er grøsser , action spill etcetc. sier seg selv at det skaper helt feil feeling i spillet når grafikken ikke samsvarer med innholdet. Er vel ikke lenge til vi får se andre utviklere slenge seg på og lager fear, maxpayne etc etc i wow grafikk også. Sagt det hundre ganger før men wow grafikk har absolutt ingeting og gjøre i diablo universet Blizzard burde gå og skamme seg, og for min del er det mulig jeg slutter helt med spill hvis denne trenden fortsetter. LAVMÅL. Hva har Diablo3 med wowfans og teletubbies å gjøre? Tror ikke du skal snakke om lavmål. Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Blizzard lager alle spillene sine i stil som wow, så wow spillere også skal spille diablo og blizz får mer penger i sekken enkelt og greit. Lenke til kommentar
chainch0mp Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Gameplayet synes jeg virka bra. det jeg reagerte på var cutscenes'a. I diablo ii var det ingen sånne. Folk snakket til deg mens du sto så og si urørlig og passiv til samtalen, og det funket ganske bra synes jeg. Her er det cutscenes og jeg reagerte på hvordan barberen oppførte seg. Virka litt "harry" i vævremåte. Deckard cain sa noe som at de måtte passe seg for noe ondskap som lurte og barbaren vifta det vekk. Bokstavelig talt. Og det så ikke bra ut. Stemmen var ille og. Jeg synes de burde gjøre noe med det. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Blizzard lager alle spillene sine i stil som wow, så wow spillere også skal spille diablo og blizz får mer penger i sekken enkelt og greit. Alle spill? Mener du "3D" istedenfor wow? Alle spill, ikke bare Blizzard sine, går i den retningen. Det er nok av generelt anti-wow pjatt, har hørt mer usaklige kommentarer her enn noen gang i min wow karriere.... Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Akkurat når det kom til hvordan dialogene i spillet er fremstilt så er jeg enig med chainch0mp, de har gjort ganske dårlig jobb der. For det første så oppførte karakterene seg ikke troverdig i forhold til det dem sa, i tillegg hva er vitsen med å zoome såpass inn på dem? Det ser ikke akkurat så veldig pent ut heller med såpass dårlige teksturer på den avstanden. Her må Blizzard inderlig gjøre noen forbedringer. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Om det er representativt for det fulle spillet så mister ihvertfall det tredje utskuddet noe av seriøsiteten, helt klart. Bortsett fra Cow level og diverse henspeilinger til diablo 1 samt noen skjulte underfundigheter har det ikke vert mye humor eller useriøsitet i de to forrige spillene; scenariotet hvr barbaren brauter frem og avbryter Cain i D3 videoen ville man aldri sett i Diablo II, det ville bare ikke passet inn.. Jeg synes den scenen indikerte godt hva vi har i vente, det samme gjorde forsåvidt heksedoktoren.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Om det er representativt for det fulle spillet så mister ihvertfall det tredje utskuddet noe av seriøsiteten, helt klart. Bortsett fra Cow level og diverse henspeilinger til diablo 1 samt noen skjulte underfundigheter har det ikke vert mye humor eller useriøsitet i de to forrige spillene; scenariotet hvr barbaren brauter frem og avbryter Cain i D3 videoen ville man aldri sett i Diablo II, det ville bare ikke passet inn.. Jeg synes den scenen indikerte godt hva vi har i vente, det samme gjorde forsåvidt heksedoktoren.. Heh, nei masse sinnsyke karikerte pygmeer er jo beinseriøst Men synes forsåvidt ikke det gjørt litt med noe humor heller, jeg er kanskje ikek blodfan nok av de første spillene til å være fullt så opptatt av at det skal være likt som de forrige, synes egentlig ikke stemning i D2 er så fantastisk god og noe man lever seg veldig inn i. Det viktigste er at de får gameplayet til å funke, synes ikke de tidligere spillene har vært så fantastisk skumle heller, så forventer det heller ikke av denne utgaven. AtW Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 De fremstilles ihvertfall i en seriøs setting, omtales i en seriøs kontekst og er mest sansynlig heller ikke laget for å virke useriøse, snarere for å skape en viss variasjon i fiendene man møter på. Ingen vil ihvertfall si at noen av fiendene i diablo-serien er skapt for å tjene som et humoristisk innslag. (Med unntak av Cow-level som strengt talt er et easter-egg.) Det er jo individuelt hvor mye man trekkes inn i universet i de to spillene, men at påtenkt humor i noen form ikke har vert en del av diablo-universet før i spill nummer tre er vi helt sikkert enige om. Et godt spørsmål er jo å definere hva Diablo-serien er for noe for så å se på hvordan Diablo 3 skiller seg fra denne. Selv mener jeg overgangen til 3D var radikal nok i seg selv, og jeg tror at jo mer som endres i tillegg til denne overgangen gjør det vanskeligere å beholde atmosfæren fra de andre spillene. Nu visuell stil og humoristiske innslag er såpass drastisk at jeg tror Diablo 3 vil være noe helt annerledes en hva de fleste hadde sett for seg i utgangspunktet. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Gikk noen sider tilbake og så ikke at noen hadde postet noe, så istedet for å snakke rundt hverandre, kan vi gå rett til kilden, og hvorfor proffene gjør som de gjør: Keith Lee - One of the things that we considered when we were working on the visuals for Diablo III is the fact that color is your friend. We feel that color actually helps to create a lot of highlights in the game so that there is contrast. A great analogy is like in Lord of the Rings. Not everything is dark. It allows you to see what a creepy dungeon can be like but if everything is dark it doesn't allow you to have a lot of contrast. He continued: Diablo I and Diablo II are darker, and I think that the one of the main reasons why is the fact that in Diablo I, you're basically in a dungeon the whole time. And in contrast to Diablo III, you'll be exploring outdoors, you'll be in dungeons, you'll be experiencing so many different areas. We want to bring as much variety as we can when you're playing the game so that you're excited to check out new environments. We don't want everything to look the same and that's really what we're trying to aim for. Lenke til kommentar
Newman Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hadde Keith Lee gjort det han sier i det sitatet der, hadde det ikke vært noen diskusjon. Problemet er at de IKKE har brukt farger til sin fordel i denne settingen. De bruker omtrent like mye Bloom som Oblivion, og teksturene er akkurat like ensfargede og tegneserieaktige som i WoW. Nå er det snart 30 000 som har skrevet under på petitionen, og vi ønsker mer realistisk grafikk. Jeg fatter ikke at Blizzard vanner ut sine egne franchiser ved å gjøre de så like som de har blitt med WC3, WoW, SC2 og D3. Alt har blitt tegneserie for å kunne spilles på 10 år gamle datamaskiner. Det burde vært helt tydelige artistiske forskjeller mellom de 3 seriene. Alle som har den minste anelse om hva merkevarebygging er, skjønner hvorfor... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Nei Blizzard aner ikke hva de driver med, heldigvis så er det 30000 folk på internett som vet det. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Nei Blizzard aner ikke hva de driver med, heldigvis så er det 30000 folk på internett som vet det. Jøss.. det er jo korrekt. Blizzard aner ikke hva de driver med nei. http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?DIII Kom igjen! Skriv under.. det er jo bare 700 mennesker jo? Det er jo fler som er enige om ikke forandring. Burde heller stått 30 0000 der enn 700? Må jo være idioter de. Endret 3. juli 2008 av laffe Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?DIII Kom igjen! Skriv under.. det er jo bare 700 mennesker jo? Det er jo fler som er enige enn de som klager! Det kan jo ikke ha noe å gjøre med det faktum at den andre kampanjen har fått mer oppmerksomhet ... Og hvorfor skal de som ikke vil ha noe forandret skrive under på noe? De får det jo allerede som de vil. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ser i alle fall ikke noe grunn til å behodlet pastell bloom i D3 om det er mulighet for forandring, skjerp dere Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Nå er det snart 30 000 som har skrevet under på petitionen, og vi ønsker mer realistisk grafikk. Problemet med realistisk grafikk er at det så godt som alltid ser jævlig dumt ut og/eller krever ekstreme systemressurser. Jeg går ikke med på at et spill står eller faller på hvor realistisk grafikken er. Hovedpoengene må jo være at grafikken er funksjonell, gjennomført, stilistisk, passer verdenen som den omhandler osv. Verken D1 eller D2 hadde realistisk grafikk, og de gjorde det ganske bra. Når Keith Lee snakker om lys og mørke så snakker han ikke hovedsakelig om atmosfæren rundt, men om det visuelle på skjermen. Man trenger ikke fotorealisme eller at hele spillet foregår i en flaggermushule for å skape stemning. Da har man feilet før man har begynt. Age of Conan type grafikk passer ikke inn i hverken Sanctuary eller Diablo per i dag. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Quoter fra en annen tråd jeg: Det festlige er at den gjennomsnittlige diablofans ikke kunne brydd seg mindre om det ikke engang fantes skygger. Vi er her for å klikke ti ganger i sekundet på musa og hamstre loot av skeletons! EDIT: Helt enig med guardianpegasus. Endret 3. juli 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg