LarZen Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Blizzard har sett at tegnefilm aktige farger og animasjoner har gjort dem til et av verdens største spillselskap. Så at dem kjører fortsatt på denne stilen overasker ikke meg. Tror hardcore fansen kommer til å bli meget skuffet over Diablo3. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Det stiger med ca 10-15 underskrifter i minuttet, hvertfall har det gjort det de siste 4-5 minuttene. Endret 3. juli 2008 av -Mr.T- Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Hvis du siktet til meg -- og om det var det, saa kan jeg avslore med en gang at du bommet -- saa var argumentet at det er taapelig aa klage paa klagerne, spesielt om det kommer ut av munnen paa folk som ikke har noen motargumenter (les: bleiebarn). Man kan godt vaere uenig, men da gjerne med argumenter. Aa paastaa at spillet ikke har smaatt wowifiserte modeller, og bryter med estetikken i Diablo-universet, har jeg enda ikke sett noen som har motargumentert paa en god maate. Det gaar i "lolz, skru ned brightnezz" (slapp av, ikke en direkte referanse til deg, sili). Personlig bryr jeg meg lite om grafikken er "wowifisert" eller ikke. Jeg bryr meg om jeg liker grafikken, og jeg liker grafikken. Om det bryter med tidligere ser jeg også på som irrelevant, sålenge det nye er bra. Hvorfor ikke være mest opptatt av resultatet, kontra hvordan det er sammenliknet med alt annet? AtW Seriost... behover jeg virkelig aa paapeke at alle selvfolgelig er opptatt av et godt sluttresultat? Du mener at det ikke er selvinnlysende at det implisitt ligger et argument i oppropet om at en morkere stil er bedre? Det er ingen som snakker om en kvalitativ vurdering av modeller for seg selv (noe som for ovrig heller ikke kan eksistere, og spesielt ikke om det er snakk om en oppfolger). Om jeg forteller deg at du skal lage en modell med en rekke spesifikasjoner, og du utforer jobben til punkt og prikke, saa vil du ha laget en god modell -- men det er ikke dermed sagt at selv om det er en god jobb, saa vil den passe inn i et allerede etablert konsept. Det er det sjefen for den visuelle designen sin jobb aa vurdere, og i tilfellet D3 er det noen som virkelig har bajsa paa leggen i den innledende designjobben (evt. i overgangen fra konsept til 3D); det passer ikke sammen med det allerede eksisterende universet. He continued: “‘Diablo I’ and ‘Diablo II’ are darker, and I think that the one of the main reasons why is the fact that in ‘Diablo I,’ you’re basically in a dungeon the whole time. And in contrast to ‘Diablo III,’ you’ll be exploring outdoors, you’ll be in dungeons, you’ll be experiencing so many different areas. We want to bring as much variety as we can when you’re playing the game so that you’re excited to check out new environments. We don’t want everything to look the same and that’s really what we’re trying to aim for. “What we also tried to do is create very clean textures so that you can really focus. It’s a stylized feel and in that sense, it’s very sort of a Blizzard philosophy. It’s just really pushing the envelope in terms of the visuals so that everyone is excited about how everything looks. We think that ‘Diablo III’ is going to be better in so many different ways. We’re just building and improving upon the the first and second ‘Diablo’ games.” Oversatt: Vi er klar over at vi har fortsatt teletubby-stilen vi har blitt kjent for de siste aarene. Det har sin enkle forklaring i at alle de gode artistene forsvant da Blizzard solgte sjela. Roper og gjengen laget som kjent et eget selskap og tok mye talent med seg. Vi driter ganske mye i Diablo-serien slik som den var, og vil fortsette aa lage uinteressante teksturer og teletubbies-fjas, for aerlig talt: det er det eneste vi klarer aa lage. Endret 3. juli 2008 av CAT-scan Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Det er ikke snakk om å lage spillet så mørkt at du ikke ser en dritt. Poenget er at den grafiske stilen ikke passer med settingen som er i Diablo Se skjermbildene de hyller som "fantastiske". Du ser jo ikke en dritt på dem. Ei heller passer de den grafiske stilarten. Nøyaktig hvor gøy det er å spille noe i monokron, ja, det kan du jo dra tilbake til 1983 og prøve sjøl... Forøvrig er Diablo 3 mørkere og blodigere enn Diablo 1 & 2, og iom. at disse hevder å være "hardcore" fans av Diablo 2, så kan D3's stilart umulig være så jævlig mye dårligere, kan det vel? Forøvrig hilsen en som har spilt Diablo siden Diablo 1 alfa build. Endret 5. juli 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Selv om jeg gleder meg veldig til spillet kommer, så må jeg si meg delvis enig i oppropet. Ble skuffet over å se at wow har beveget seg inn i Diablouniverset. Jeg er en av dem som forrakter grafikken i wow. Har dermed signert oppropet. Til kritikerne av kritikerne: skal det ikke være lov å uttrykke sine meninger om spillet, selv om det er ennå lenge til det blir sluppet? Å bli irriterte over at andre ikke har samme meninger som dere blir bare for dumt. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Enkelte tåler bare ikke kritikk av ting de gudedyrker, og kjemper fanatisk med nebb og klør for å bevise at det er feilfritt. Denne kritikken er veldig konstruktiv, og den kan (om enn veldig usansynlig) føre til at Blizzard tenker seg to-tre ganger om de har valgt rett innfallsvinkel på den artistiske stilen. Edit. Runder snart 24000 underskrifter. Endret 3. juli 2008 av -Mr.T- Lenke til kommentar
berntys Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 vist folk her har spelt diablo 2lod...så e da jo ganske lyst der og...du e i ørkenen e jo ikkje så veldig mørktder...vist dåke ikkje e fornøyd kjøp et anna spel..eg syns dei har gjort diablo 3 veldig bra...da blir nok mørkere eller meir ondare når du komme et stykke ut i spele....folk bør var fornøyde...8 år si sist og når dei endelig komme me nyheten klage folk....og sjøl om dei no kansje nærme seg 30000 opprop så e da fortsatt ein liten prosent av kor mongen diablo fans....dei har solgt fleire milliona eksemplara av diablo 2...og då blir 30-50 tusenfolk som klage ein liten del av folk som glede seg øve diablo 3 sånn som dei har lagt da t no...e nok mongen flire som e fornøyd enn misfornøyd...la blizzard styre sitt eget løp...blir for domt når alle andre tror dei kunne gjort da bedre Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvis du siktet til meg -- og om det var det, saa kan jeg avslore med en gang at du bommet -- saa var argumentet at det er taapelig aa klage paa klagerne, spesielt om det kommer ut av munnen paa folk som ikke har noen motargumenter (les: bleiebarn). Man kan godt vaere uenig, men da gjerne med argumenter. Aa paastaa at spillet ikke har smaatt wowifiserte modeller, og bryter med estetikken i Diablo-universet, har jeg enda ikke sett noen som har motargumentert paa en god maate. Det gaar i "lolz, skru ned brightnezz" (slapp av, ikke en direkte referanse til deg, sili). Personlig bryr jeg meg lite om grafikken er "wowifisert" eller ikke. Jeg bryr meg om jeg liker grafikken, og jeg liker grafikken. Om det bryter med tidligere ser jeg også på som irrelevant, sålenge det nye er bra. Hvorfor ikke være mest opptatt av resultatet, kontra hvordan det er sammenliknet med alt annet? AtW Seriost... behover jeg virkelig aa paapeke at alle selvfolgelig er opptatt av et godt sluttresultat? Du mener at det ikke er selvinnlysende at det implisitt ligger et argument i oppropet om at en morkere stil er bedre? Det er ingen som snakker om en kvalitativ vurdering av modeller for seg selv (noe som for ovrig heller ikke kan eksistere, og spesielt ikke om det er snakk om en oppfolger). Om jeg forteller deg at du skal lage en modell med en rekke spesifikasjoner, og du utforer jobben til punkt og prikke, saa vil du ha laget en god modell -- men det er ikke dermed sagt at selv om det er en god jobb, saa vil den passe inn i et allerede etablert konsept. Det er det sjefen for den visuelle designen sin jobb aa vurdere, og i tilfellet D3 er det noen som virkelig har bajsa paa leggen i den innledende designjobben (evt. i overgangen fra konsept til 3D); det passer ikke sammen med det allerede eksisterende universet. Hvis man er opptatt av resultatet, hvorfor etterlyser du da argumenter imot at det er "wowifisert" eller bryter med tidligere estetikk? Hva så om det er wowifisert? Det er vel ikke noe argument i seg selv for at grafikken er dårlig. Mange vil mene det er til det bedre. Ditto med koblingen til eldre utgaver, jeg synes den visuelle stilen i feks D2 var ganske dårlig når det kom, og egentlig verre enn D1 feks. Jeg liker det jeg har sett av D3 og har ingen interesse av å argumentere imot at det er wowifisert (har knapt nok spilt wow) AtW Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Haha! Trenger du virkelig en "mal" for å skille mat/musikk av høy kvalitet fra billig møkk? Seriøst, mann... Det er en stor forskjell mellom "kjøttet" du får servert på McDo og biffen du får på en dyr restaurant. Det har da ingenting med personlige preferanser å gjøre, men nå understreker jeg bare en selvfølge. Uansett hvor møkkglad du er kan du ikke påstå at kjøttet i bigmac'en er av høyere kvalitet. Gjør du det likevel fremstiller du deg som fullstendig uvitende, og alle vil le av deg. Det er da likevel fullt mulig å foretrekke McDonalds-kjøttet. Selvsagt, jeg har da aldri påstått det motsatte. Jeg kan forelske meg i enkelte ting (spill, mat, musikk) som jeg selv synes er bra, men som jeg erkjenner på en subjektiv måte at de ikke er av ypperste kvalitet akkurat. F.e. liker jeg Frontlines Fuel of War selv om spillet er fult av bugs og er på generell måte ikke i nærheten like bra/finpusset som f.e. BF2. Smak og behag er subjektivt, kvalitet er objektivt. Det gjelder også musikk. Man kan være musikker og ha skikkelig peiling på instrument og produksjon, og likevel like billig radiomusikk selv om man er fult klar over at musikken ikke er av ypperste kvalitet. Så lenge det funker for én selv, så er man fornøyd. Men tilbake on-topic... Diablo-serien har et visst preg over seg, og mye av det preget ser ut til å ha forsvunnet i det som har blitt presentert så lenge. Gameplayet derimot virker ganske likt, men det er på ingen måte nok til å oppbevare seriens sjel og stemning. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Så du har en mening og vi har en annen. Hva får deg til og tro at vi noensinne blir enige da? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Om grafikken er "wowifisert" spiller i seg selv ingen rolle. Problemet er at det med en slik wowifisering mister mye av den litt mørkere realismen som er kjennmerket til Diablo. Grafikken er med på å bygge opp en stor del av selve atmosfæren i spillet og da ønsker man ikke å få WOW atmosfæren slengt opp i ansiktet. Diablo bør beholde sin særegenhet fremfor å bli "snillifisert" med koselig og "morsom" grafikk. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Selv om jeg gleder meg veldig til spillet kommer, så må jeg si meg delvis enig i oppropet. Ble skuffet over å se at wow har beveget seg inn i Diablouniverset. Jeg er en av dem som forrakter grafikken i wow. Har dermed signert oppropet. Til kritikerne av kritikerne: skal det ikke være lov å uttrykke sine meninger om spillet, selv om det er ennå lenge til det blir sluppet? Å bli irriterte over at andre ikke har samme meninger som dere blir bare for dumt. Hm, Ultimte fanboy defender kaller vi det "Mitt produkt er bedre enn ditt! Om du kritiserer produktet, ja da er du en taper! for dette produktet er BEST og ingen kan måles med dette produktet!! Så pliz ikke kritiser, for det finnes ingen feil med produktet!!" Juuuust liiiike XBOX vs PS3, AMD vs Intel, ATI vs nVidia.. spill fra PS3 vs Spill fra Xbox osv ;/ Endret 3. juli 2008 av laffe Lenke til kommentar
berntys Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 forstår ikkje koffer alle e så opptatt me at diablo ska var litt mørkere..dei som syns fortell meg kor dei syn diablo 2 e så veldig mørkt...4 verden når du ska t diablo e jo veldig lyst me lava og sånt...andre verden i ørken...5 verden i fjell me masse snø...diablo 3 blir bedre me variasjon av landskap enn bare i grotte og mørke plassa...diablo e fortsatt et spel mellom dei gode og onde...og då e da ikkje bare mørke og så e der...men men folk for var så negative dei vil...håpe blizzard fortsette som dei har tenk og gjer me spele...e jo masse me ikkje har sett ennå...hallo me har sett 20 min av spele....tenk vist du såg et 20m min av diablo 2 i ørkenen så blir du skuffa e ikkje mørkt og ondt nok...og dei som seie da må var døde ting som skjeletta og spøkelsa...hallo kor kjekt e da når du bare drepe demona og skjelleta...e bra m e variajon me fienda og... Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Nei beklager, men det her fungerer bare ikke. Berntys, kan du vær så snill å dele opp teksten litt med punktum og kanskje en komma en gang iblant? Jeg blør fra øynene når jeg ser det der. Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Nei beklager, men det her fungerer bare ikke. Berntys, kan du vær så snill å dele opp teksten litt med punktum og kanskje en komma en gang iblant? Jeg blør fra øynene når jeg ser det der. Er det noen som leser hans innlegg i det hele tatt? Hadde vært bra å skrive på bokmål eller nynorsk også, bare for å vise litt hensyn liksom. Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Så du har en mening og vi har en annen.Hva får deg til og tro at vi noensinne blir enige da? Konklusjonfestival i dag? Ja, jeg har en mening og du har en annen. Fint observert, gratulerer. Jeg kan ikke huske å ha skrevet at jeg ønsker, eller tror, at noen blir enig med meg. Hva får deg til å tro noe annet? For å være ærlig gir jeg litt katten om noen er enig, men så langt jeg kan se er det i hvert fall 25000 stykker som samtykker vedr. grafikkstilen i D3. Det er da en fin begynnelse. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Selv om jeg gleder meg veldig til spillet kommer, så må jeg si meg delvis enig i oppropet. Ble skuffet over å se at wow har beveget seg inn i Diablouniverset. Jeg er en av dem som forrakter grafikken i wow. Har dermed signert oppropet. Forrakter grafikken i WoW? Den har riktignok en tegneserieaktig stil, men det er faktisk en gjennomført og kunstneriskt annerkjent stilart som WoW har høstet mye god kritikk for, og som er av teknisk og kunstnerisk svært høy kvalitet... for ikke å si at det i motsetning til f.eks Conan the Librarian, holder systemkrav osv. nede. Kritikken mot WoW som kommer ifra samme gjengen fortsetter altså bare å demonstrere uvitenhet. Til kritikerne av kritikerne: skal det ikke være lov å uttrykke sine meninger om spillet, selv om det er ennå lenge til det blir sluppet? Å bli irriterte over at andre ikke har samme meninger som dere blir bare for dumt. Hvorfor skal ikke også vi få lov å kritisere og å være uenige? Hvorfor skal vi ikke få komme med våre egne motytringer? Hvorfor skal dere ha lov til å kritisere og samtidig være immune mot kritikk? Møter dere selv i døra, synes jeg. Enkelte tåler bare ikke kritikk av ting de gudedyrker, og kjemper fanatisk med nebb og klør for å bevise at det er feilfritt. Denne kritikken er veldig konstruktiv, og den kan (om enn veldig usansynlig) føre til at Blizzard tenker seg to-tre ganger om de har valgt rett innfallsvinkel på den artistiske stilen. Jeg er ingen tenåringsfanboy. Jeg er dog diablofanatiker. Det er mye jeg ser i D3 jeg ikke er helt fornøyd med, og mitt "ideal" for hvordan spillet "skulle" ha vært skiller seg ifra realiteten. Når det er sagt så ser jeg at spillet har enormt potensiale, og jeg vil ikke komme med noen dom basert på en tidlig alfa. Og kritikken av stilarten og grafikken irriterer meg grenseløst fordi den er basert på manglende innsikt og mangler kontakt med virkeligheten. De soppene som tror at et grafisk mørkt og fargeløst spill med lav gamma vil være skumlere trenger å gå til TV programmet "Are you smarter than a fifth grader" på TV3, og velge kategori "1st Grade Art" hvor man lærer om slike ting. Dessuten er det for sent å begynne å forandre særlig på stilarten. Den er satt i sten. Stilart og designfilosofi er noe av det første som spikres ned, og kritikken mot den så langt har vært til å grine av. Som en som har vært involvert i en del spillutvikling så finner jeg den ikke konstruktiv overhodet, men heller plagsom og nytteløs. Vi hadde alle våre forventninger til Diablo 3, og noen vil alltid føle seg skuffet eller finne noe å klage på, det ligger litt i deres natur. Men kan dere ikke være så snille å prøve å smøre dere med litt tålmodighet og faktisk forsøke å forestille dere hvordan Diablo slik som det foreslås ville vært? Det ville være mørkt, deprimerende, kjedelig, faktisk ville det drepe hele atmosfæren. Hjernen klarer faktisk ikke å fokusere kreativt på noe slik som dette veldig lenge uten litt variasjon. Dessuten hadde vi plenty med farger og utendørsgreier i Diablo 2 som det nevnes over, så... jeg ser overhodet ingen sammenheng. Kan dere ikke være så vennlige å gå og spille noe nitrist eller se noen svart-hvitt Dracula filmer eller noe sånn, enn å plage de millionene av andre fans som faktisk ser noe de virkelig liker, til tross for at det bare er i tidlig alfa? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Er vi slemme menn med hodeskaller som avatar i dag?. Synes du har et pr gode poenger der Berntys, men det som blir reagert mest negativt på fra min side er at de bruker den tegnefilm aktige grafikken som blir brukt i WoW. Ikke noe galt med WoW men jeg er enig i at det er lurt å la WoW være WoW. Bloom effekter rundt pastellfarger var det jeg reagerte mest på men jeg kommer til å kjøpe spillet selv om dette blir den endelige stilen. edit Rakk vist å komme et pr poster mellom her... Endret 3. juli 2008 av simalarion Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Vet ikke om dette har blitt postet før men: 1UP: On the subject of Diablo III being a more colorful game, there's already comments online about the color palette. Can you talk about how the team arrived at the decision for a wider color palette? RP: Yeah, so we've probably been through, I don't know, maybe three major art direction changes on the game. And the previous two were probably a little more similar to the Diablo II look. But it just didn't feel right anymore. It didn't feel like an interesting enough environment to play in anymore. So when we finally came up with this look, what we're really trying to do is add more color to the game, and we were very careful to not want to go to WOW. We don't want the game to look like WOW. We want it to look like Diablo. But we felt that there was an opportunity to add more color to the game but still keep the game feeling dark. And I think that's something a little tougher to see in a demo. I think when you're playing the game, people will fall in love with it, and will realize, "you know what? You can have reds and blues and a more painted look and still have a very dark, gothic feel to it all." Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Bra post guardianpegasus, må si meg 100% enig. Blizzard har laget spill i snart 20år, og skal man dømme ut ifra de spillene de har gitt ut så langt, så vet de hva de driver med. Desverre så finnes det så utrolig mange bedrevitere rundt omkring som "vet" hva de heller bør gjøre. Enn om de skulle hørt på alle oppropene på WoWforumet? Tør ikke tenke tanken engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg