Gå til innhold

Er dette gode nok grunner til å kjøpe Pentax?

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg prøvd å lete så godt jeg kan, men finner ikke gode svar på alle mine spørsmål, så her kommer noen av dem...

Jeg har et Pentax MZ5N med 28-70/f4 og 80-320/f4.5-5.6 linser.

Nå vurderer jeg sterkt å gå til innkjøp av digital speilrefleks, og har vel egentlig tenkt mest på Pentax K10/20d.

Argumentet mitt for å kjøpe Pentax er at jeg har disse to linsene fra før, og at jeg er godt fornøyd med mitt MZ5N.

Er de linsene jeg har her brukendes i en digital sammenheng?

Er gamle linser en god nok grunn til å utelukkende se på Pentax, eller burde jeg vurdere andre merker/modeller også som er billigere?

Siden jeg bor på Svalbard kan jeg handle momsfritt både fra Norge og USA.

Noen som har tips om gode (billige) nettbutikker?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg købte mit Pentax K10D fra amazon.com sidste år. Mest fordi jeg har gode erfaringer med deres kundeservice - og de var blandt de billigste.

Men... du kunne jo også bare købe et Canon kamera, og så sælge mig din telezoom? :D

Lenke til kommentar

Det gamle filmbaserte kamerahuset er glimrende å beholde som backup, og du får kanskje lyst til å snurre en sorthvittfilm innimellom når du har jobbet digitalt en stund også. Og da er det kjekt å være kompatibel. Telezoomen er nok en måtelig god grunn til å fortsette med Pentax, men la normalzoomen stå på MZ-en. En moderne kitzoom er greiere for de fleste, i og med at brennviddeomfanget fungerer annerledes på digital speilrefleks med cropsensor. Men det vet du helt sikkert.

Jeg hadde i alle fall valgt Pentax hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar

Flott!

Da tror jeg at jeg går for et pentax kamera.

Men hva med linser?

Er kit linsa 18-55mm AL II god nok, eller er det verd 1500,- mer for å få en av disse linsene?

Pentax DA 16-45mm f/4.0 ED AL

Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD Aspherical

Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC Macro

Hvilken av disse tre linsene anbefaler dere? (se bort i fra prisforskjellen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...