storken Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei, etter at stasjonæren tok kvelden har jeg bestemt meg for å kjøpe meg en laptop. Jeg har snust rundt lenge, men klarer ikke helt bestemme meg for hvilken jeg skal kjøpe. Den "hotteste" kandidaten idag er ASUS G1SN-AK023C T9300 fra netshop, har noen erfaringer fra denne pcen? Kravene mine for en bærbar er: - Må kunne spille WoW samtidig som jeg kjører opptak av det som skjer på skjermen (fraps/gamecam) - Stille ved skolearbeid - Kraftig prosessor, encoder og photoshopper endel, så der vil den få kjørt seg - 3 gb ram, har hørt vista ikke kan ta mer effektivt - > 160 gb harddisk - Slot-in platespiller er og et stort pluss, selv om det ikke er en nødvendighet - Håper å kunne kjøpe en laptop med den nye generasjonen nvidia 9XXX kort, helst 9600M-GT om det lar seg gjøre. - Byggekvalitet må være bra - HDMI utgang Uviktige ting: - Batterilevetid - Vekt Pristak ligger på rundt 11000 kroner. Takker for svar! Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei, etter at stasjonæren tok kvelden har jeg bestemt meg for å kjøpe meg en laptop. Jeg har snust rundt lenge, men klarer ikke helt bestemme meg for hvilken jeg skal kjøpe. Den "hotteste" kandidaten idag er ASUS G1SN-AK023C T9300 fra netshop, har noen erfaringer fra denne pcen? Kravene mine for en bærbar er: - Må kunne spille WoW samtidig som jeg kjører opptak av det som skjer på skjermen (fraps/gamecam) - Stille ved skolearbeid - Kraftig prosessor, encoder og photoshopper endel, så der vil den få kjørt seg - 3 gb ram, har hørt vista ikke kan ta mer effektivt - > 160 gb harddisk - Slot-in platespiller er og et stort pluss, selv om det ikke er en nødvendighet - Håper å kunne kjøpe en laptop med den nye generasjonen nvidia 9XXX kort, helst 9600M-GT om det lar seg gjøre. - Byggekvalitet må være bra - HDMI utgang Uviktige ting: - Batterilevetid - Vekt Pristak ligger på rundt 11000 kroner. Takker for svar! Hvis du vil ha en maskin som er stille å kan du bare glemme G1S'en! Den bråker like jævlig samme om du spiller eller ikke bruker den! Skal du ha den til å gå stille er du nødt til å skru på battery saving som minsker ytelsen med 50% og dempe lyset på skjermen sånn at den er ubehagelig å bruke! Byggekvaliteten er meget bra, og den er stilig\harry.. Men det er den største møkkalaptopen jeg noen gang har hatt! Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Vista støtter mer enn bare 3GB, men da må du ha 64bit versjonen^^ Uansett, Dell XPS m1530 kanskje?? Lenke til kommentar
storken Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Vista støtter mer enn bare 3GB, men da må du ha 64bit versjonen^^ Uansett, Dell XPS m1530 kanskje?? Selv om Dell lager bra datamaskiner så liker jeg ikke designen deres, derfor blir det ikke en Dell Vista 64bit versjon, det er bare å bestille med når jeg bestiller bærbaren ja? eller leveres det på alle vistasystemer der det er støtte for 64 bit? Har snust litt mer på pc'er idag og har sett meg ut disse, G1S'n er avskrevet: - Acer aspire 8920G 18,4" skjerm, større enn det jeg hadde tenkt meg, men den ser fin ut designmessig. T5750 2,5ghz, 4gb ram, 250 gb harddisk, sykt pen og bra skjerm. HD skjerm med HDMI utgang frister veldig. Høytalerne og det derre "miksetouchpadgreierne" ser pent ut. Mulighet for å leveres med nvidia 9650M-GS eller ATI 3650 grafikkort. Jeg finner ikke noen tester av ati kortet, men hvilket av disse er best? Har dere noen erfaringer med denne pcen? - Acer aspire 6920G, 16" skjerm, fortsatt HD oppløsning (1900 * 1000ca), 3gb ram, 250gb hd, hdmi ut, ati 3650 med 512 dedikert til 8 lapper på elprice. Erfaringer? Fyr løs med forslag og kommentarer på de jeg har sett meg ut! Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Det er bare å bestille 64bit versjonen ja:D Synes ikke dell hadde noe bra utseende før jeg heller, men den nye xps serien synes jeg rett og slett er lekker. Men den er kun 15,4 og 13,3 tommer da. Acer kan jeg ikke så mye om, men har hørt at de har litt dårlig byggekvalitet el? Pluss at de bare har ett års garanti... (Vet at du uansett har lenger forbrukerkjøpslovsgaranti, men siden de bare har 1 år hvor de fleste andre har 2, så må det jo være en eller annen grunn til det?) Edit: er i 17" også... men de er litt dyrere enn de du har sett på da:P Endret 2. juli 2008 av Gnimmels Lenke til kommentar
storken Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Det er bare å bestille 64bit versjonen ja:D Synes ikke dell hadde noe bra utseende før jeg heller, men den nye xps serien synes jeg rett og slett er lekker. Men den er kun 15,4 og 13,3 tommer da. Acer kan jeg ikke så mye om, men har hørt at de har litt dårlig byggekvalitet el? Pluss at de bare har ett års garanti... (Vet at du uansett har lenger forbrukerkjøpslovsgaranti, men siden de bare har 1 år hvor de fleste andre har 2, så må det jo være en eller annen grunn til det?) Edit: er i 17" også... men de er litt dyrere enn de du har sett på da:P Er litt redd for det med acer og byggekvalitet ja Dell blir det uansett ikke, sånn er det bare xD Skal lese noen tester på den 8920G'n til acer nå, så får vi se hva dem sier. Lenke til kommentar
brrah Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Vista støtter mer enn bare 3GB, men da må du ha 64bit versjonen^^ Uansett, Dell XPS m1530 kanskje?? Selv om Dell lager bra datamaskiner så liker jeg ikke designen deres, derfor blir det ikke en Dell Vista 64bit versjon, det er bare å bestille med når jeg bestiller bærbaren ja? eller leveres det på alle vistasystemer der det er støtte for 64 bit? Har snust litt mer på pc'er idag og har sett meg ut disse, G1S'n er avskrevet: - Acer aspire 8920G 18,4" skjerm, større enn det jeg hadde tenkt meg, men den ser fin ut designmessig. T5750 2,5ghz, 4gb ram, 250 gb harddisk, sykt pen og bra skjerm. HD skjerm med HDMI utgang frister veldig. Høytalerne og det derre "miksetouchpadgreierne" ser pent ut. Mulighet for å leveres med nvidia 9650M-GS eller ATI 3650 grafikkort. Jeg finner ikke noen tester av ati kortet, men hvilket av disse er best? Har dere noen erfaringer med denne pcen? - Acer aspire 6920G, 16" skjerm, fortsatt HD oppløsning (1900 * 1000ca), 3gb ram, 250gb hd, hdmi ut, ati 3650 med 512 dedikert til 8 lapper på elprice. Erfaringer? Fyr løs med forslag og kommentarer på de jeg har sett meg ut! Acer Aspire 6920G har skjermoppløsningen 1360x720... DVS standar HD oppløsning, "HD-ready". Lenke til kommentar
storken Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Vista støtter mer enn bare 3GB, men da må du ha 64bit versjonen^^ Uansett, Dell XPS m1530 kanskje?? Selv om Dell lager bra datamaskiner så liker jeg ikke designen deres, derfor blir det ikke en Dell Vista 64bit versjon, det er bare å bestille med når jeg bestiller bærbaren ja? eller leveres det på alle vistasystemer der det er støtte for 64 bit? Har snust litt mer på pc'er idag og har sett meg ut disse, G1S'n er avskrevet: - Acer aspire 8920G 18,4" skjerm, større enn det jeg hadde tenkt meg, men den ser fin ut designmessig. T5750 2,5ghz, 4gb ram, 250 gb harddisk, sykt pen og bra skjerm. HD skjerm med HDMI utgang frister veldig. Høytalerne og det derre "miksetouchpadgreierne" ser pent ut. Mulighet for å leveres med nvidia 9650M-GS eller ATI 3650 grafikkort. Jeg finner ikke noen tester av ati kortet, men hvilket av disse er best? Har dere noen erfaringer med denne pcen? - Acer aspire 6920G, 16" skjerm, fortsatt HD oppløsning (1900 * 1000ca), 3gb ram, 250gb hd, hdmi ut, ati 3650 med 512 dedikert til 8 lapper på elprice. Erfaringer? Fyr løs med forslag og kommentarer på de jeg har sett meg ut! Acer Aspire 6920G har skjermoppløsningen 1360x720... DVS standar HD oppløsning, "HD-ready". Skal innover å se på 8920G på elprice i trondheim. Så får jeg prøve den osv før jeg evt kjøper den. Er det sånn 1020p (?) HD elns oppløsning på den skjermen? (18,4")? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå