kilik Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Da kan jeg med glede presentere nyheten om Chrono Trigger DS!. Om dette er en forbedret konvertering, et helt nytt spill i serien (heller tvilsomt) eller en 3D remake á la FF IV DS er foreløpig uklart. For uinvidde personer så snakker vi her om tidenes RPG, utgitt på Super Nintendo i sin tid. Kanskje det eneste JRPG-et jeg virkelig har likt, blant annet fordi det er fritt for random encounters og faktisk en veldig bra historie sjangeren tatt i betraktning. Det var store forventinger på forhånd da Squares aller beste folk står bak, blant annet Final Fantasy-creator Sakaguchi, Dragon Ball-creator Akira Toriyama og komponisten Mitsuda. Særlig de to sistnevnte setter sitt preg på spillet med henholdsvis utsøkt artistisk grafikk og kanskje tidenes beste soundtrack. Spillet er ikke så fryktelig langt til å være et RPG, men har til gjengjeld 10-15 ulike slutter. Den originale SNES-versjonen er den optimale, men den koster deg fort en tusenlapp og finnes kun i amerikansk versjon. Det finnes en PSX-versjon pakket sammen med FFIV i Final Fantasy Chronicles. Heller ikke denne finnes i PAL-versjon og lider av en god del loading. Endret 2. juli 2008 av kilik Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Oh yeah! Denne skal anskaffes. Hadde dette spillet på Snes og rundet det en del ganger. Desverre forsvant spillet under en flytting. Skjønte ikke sp mye av linken, siden den var på japansk. Men jeg håper på at ny versjon ligger tett opp til Snes-versjonen, med mye ekstra innhold. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Nice! Jeg har egentlig ventet på at spillet skulle komme på Virtual Console, men det blir mye mer stas å ha det med seg i lomma, over alt hvor man måtte befinne seg! Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Square Enix, Inc., the publisher of Square Enix interactive entertainment products in North America, announced today that it will release CHRONO TRIGGER® in North Americathis Holiday season. This newly revamped edition maintains all of the game's original elements and spirit while introducing the portability, dual-screen presentation and Touch-Screen functionality of Nintendo DS. Players will soon be able to rediscover the exhilarating RPG experience, reathtaking storyline and innovative gameplay in the palm of their hands. -- A brand new dungeon and a Wireless Play mode adds exciting new dimensions to this timeless classic Pressemelding Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Herlig! Jeg har lenge hatt lyst til å spille Chrono Trigger. Dette skal kjøpes inn når det kommer. Det er imponerende hvor mange rpg'er som annonseres til DS for tiden. Endret 2. juli 2008 av Bruskork Lenke til kommentar
Vacuum Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Supert gleder til å spille dette igjen. MegaMan 9, Diablo III og Chrono Trigger DS, og alt dette før E3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå