Gå til innhold

3 x reklamasjon = reffusjon?


Anbefalte innlegg

Nå er det tredje gangen jeg sender inn mitt Logitech Z-5550 for reklamasjon. Har jeg da rett på pengene tilbake? Hvis jeg har betalt porto for hver gang det har blitt sendt tilbake også, har jeg da rett på penger tilbake for dette også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.

 

Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Dersom mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen.

 

Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

når man levere inn et produkt for 3 gang finner service andelingen en måte og skylde på bruker feil eller lignende , så du ikke skal få noe nytt produkt eller refusjon.

 

det gjorde hifi klubben på dvdreciveren min , etter at de i butikken mente jeg burde få en ny .

Lenke til kommentar

var samme feil , men siste gangen mente de plutselig at feilen kom av støv og annen skitt , selv om de hadde repparert samme feil 3 ganger før .

 

dette var 4 gang jeg levert den inn til reparasjon for at dvd delen av forsterkeren sluttet og lese dvd , 2 ganger byttet de hele dvd drevet og den ene gangen byttet de kjølevifte og dvd drev , de mente den originale ikke var stor nokk og monterte en kraftigere vifte som hadde kommet i senere versjonen av spilleren, men mystisk nokk når de ville ha en skrap attest fra service avd for og levere ut en ny ble det plutselig definert som feil bruk .

 

det er rart hvordan man finner seg i dårlig service når det kun finnes en leverandør av enkelte produkter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...