magnkra Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Nå er det tredje gangen jeg sender inn mitt Logitech Z-5550 for reklamasjon. Har jeg da rett på pengene tilbake? Hvis jeg har betalt porto for hver gang det har blitt sendt tilbake også, har jeg da rett på penger tilbake for dette også? Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Dersom mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen. Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 når man levere inn et produkt for 3 gang finner service andelingen en måte og skylde på bruker feil eller lignende , så du ikke skal få noe nytt produkt eller refusjon. det gjorde hifi klubben på dvdreciveren min , etter at de i butikken mente jeg burde få en ny . Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Ikke korrekt Mato, det må være SAMME FEIL alle 3 gangene. Er det det, så har du krav på pengene igjen. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 var samme feil , men siste gangen mente de plutselig at feilen kom av støv og annen skitt , selv om de hadde repparert samme feil 3 ganger før . dette var 4 gang jeg levert den inn til reparasjon for at dvd delen av forsterkeren sluttet og lese dvd , 2 ganger byttet de hele dvd drevet og den ene gangen byttet de kjølevifte og dvd drev , de mente den originale ikke var stor nokk og monterte en kraftigere vifte som hadde kommet i senere versjonen av spilleren, men mystisk nokk når de ville ha en skrap attest fra service avd for og levere ut en ny ble det plutselig definert som feil bruk . det er rart hvordan man finner seg i dårlig service når det kun finnes en leverandør av enkelte produkter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå