Gå til innhold

for n'te gang; Hvilken 19 tommer??


NeroMancer

Anbefalte innlegg

Heisann! Har et spørsmål ang 19 toms skjermer.

Er på jakt etter en slik og har i den anledning drevet litt research ang hvilke skjermer som er bra, hva som er bra, pris osv. Det jeg er kommet fram til er at mange sier at Hansol skjermene er VELDIG bra (da spesiellt med tanke på pris), men det er også noen som har trøbbel med disse skjermene og er mindre fornøyd. Sony blir anbefalt av alle men de er for dyre for meg. Hadde ikke regne med å bruke mer enn ~3500 tusen, kan strekke meg litt lenger, men ikke mye. LG skal også være bra, men har ikke lest så mange anmeldelser av den. Hva med Hitachi skjermer?? Mange roser Hansol 920EF opp i skyene (denne har hitachi bilderør såvidt jeg forstår) men den er jo ikke å få tak i noe sted! Ser at komplett data har en hitachi skjerm til litt i underkant av 4000kr. Heller litt mot denne. Eller Hansol?? Eller LG?? HJELP!!!

 

På forhånd takk

Kim-A. K.

 

PS! Spiller mest, men surfer også mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Jeg hadde en Targa 19 tommer før.

Fikk litt penger til overs i høst og kjøpte da en sony G400 19 tommer :smile:

fram til jeg fikk sonyen har jeg faktisk ikke hatt en anelse om hva en virkelig bra skjerm er !!!

Det var en skjempestor forskjell på de to skjermene, men det er nå prisen også :sad:

ang. ditt valg ,hvis du har mulighet til og dra og titte på skjermene er dette en fordel.

 

 

airguard

Lenke til kommentar

Legg litt penger i det når du først kjøper enn 19" du vil ha mye mer glede av det, hvis du ikke har råd til det. Kjøp heller da en litt dyrere 17", jeg setter biled kvaliteten høgere en størrelse. Etter å ha brukt en 17" viewtop eller noe sånt så vet jeg alt om dårlig bilde.

 

Nå har jeg en Sony G400 som er glimmers, den har to inganger for tilkobling av to skjermer [kjekt å ha når du mekker på andre sine PC-er]. Den kostet meg ca 5k på itbutikken for ett år siden, og jeg har ikke angret på den invisteringen.

Nokia har også gode 19" for samme pris.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-15 16:01, TooBorg skrev:

Helt klart Eizo som er SKJERMEN av skjermer. Det er helt klart den ekstremt gode kvaliteten som gjør at alle større firmaer velger denne. Ikke vær kjip på skjerm prisen, det lønner seg aldri.


 

Enig i at Eizo lager sinnsykt gode skjermer, men siden en tilsvarende modell til min SonyG420, ville ha kostet skjorta(og litt til) for en Eizo... Bruker nå Daytona GF3Ti200 kortet og jeg kan konkludere med at jeg har en del 2D bildekvalitet tilgode i skjermen... Trur jeg må kjøre i et Ati kort skal d bli svong på sakene..!

Lenke til kommentar

Kjøp deg Samsung syncmaster 950p/957p

En kjempeskjerm til under 3000 kr.

Har den selv, ja måtte bare kjøpe den da jeg så att den vant testen på pcworld av alle 19 tommere i pris kontra ytelse.

du vil ikke angre vis du kjøper den , det har ivertfall ikke jeg gjort :smile:

Lenke til kommentar

Hmm...kan virke som Samsungen blir mer og mer aktuell i hvertfall. La merke til at Komplett data har ukestilbud på den LG skjermen. 2300 spenn er billig!

 

Kan dette være en bra skjerm??

 

(Med bra mener jeg ikke OVERKILL, trenger ikke å være en highend Nokia-skjerm.)

 

takk for alle tilbakemeldingene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...