Gå til innhold

ny telefon med abbonnement + skifte til kontant når tlf er på plass.. er det verdt det?

Anbefalte innlegg

jeg vurderer å gå for en Nokia 6220 Black hos Chess, men er det da slik at hvis jeg f.eks tar 6220 med Chess GoldXtra, kan jeg da ta å skifte over til f.eks Chess Kontant når jeg får telefonen mot at jeg fortsetter å betale for bindingstiden eller er det ikke verdt det? 6220 frister meget for min del, men er litt usikker... noen som har råd å komme med?

det står også at telefonen ikke er operatørlåst... men dersom jeg tar f.eks telefonen + GoldXtra, blir den da operatørlåst, eller..?

poenget mitt er nemlig det at jeg vil opprette Chess Friends da jeg har en god del folk/venner som også har det... så da prøver jeg å finne beste alternativ.

tar hjelpen imot med stor takk jeg! :)

Endret av lknight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså at telefonen ikke er låst betyr at du kan bruke et kort fra hvilken som helst opperatør på telefonen. Men abonemanget ditt tegner du for 12 månder og du må betale det i 12 månder. kan kankskje lønne seg å bestille telefon uten abonemang i stede da du slipper denne måntlige utgiften

Lenke til kommentar

ah. skjønner.. skal ta å sjekke det der ut... planen var nemlig å kjøpe tlf hos Chess MED et Chess abb. som kan knyttes til tjenesten "Chess Friends" som da gjør at man kan ringe + sende gratis sms/mms til alle andre med Chess Friends... men ser jo nå at de telefonene jeg hadde tenkt å kjøpe meg, ikke har abb. med støtte for Chess Friends-tjeneten, så da må jeg vel lete videre IGJEN... URK, altså!

Lenke til kommentar

er det slik at når jeg f.eks kjøper LG KU990 med abonnement hos elprice, så må jeg først betale 1390,- for å få telefonen også betale et fast månedsbeløp i 12mnd inntil totalprisen på 4097,- er nedbetalt, eller blir den 1390,- trukket fra 4097,- kanskje? ... kan noen forklare meg det der..? er en smule forvirret..

Endret av lknight
Lenke til kommentar

Totalprisen er butikkene pliktig til å oppgi, og du må betale for abonnementet ut bindingstiden ellers koster det penger for å bryte. Den prisen du kjøper mobilen for blir ikke trukket fra. Hvorfor de selger den billig er fordi mobilselskapene subsidierer i håp om at du vil legge igjen litt penger hos dem i tillegg til å betale månedsavgiften. Er uansett ikke alltid at totalprisen blir mindre, så kan lønne seg å kjøpe ulåst med en gang. Jeg har Tele2 Champion og for meg er det ganske kjekt fordi telefoner subsidiert av Tele2 ofte har en billigere totalpris en ulåste telefoner.

Lenke til kommentar

nope du betaler 299 når du kjøper den deretter 69 kr mnd. pluss den vanlige måndesavgiften på 119 kr i mnd. altså betaler du 188 i 12 mnd.

etter 12 mnd har du da betalt 188*12+299= 2555kr

etter 12 mnd betaler du kun 119 kr i mnd.

var kansskje det du mente? men du skrev 2099 kr.

Lenke til kommentar

ja, for hvis du ser på de andre alternativene under "priser med andre abonnement", så ser du at den 299,- i startpris er kun for GoldXtra.. og den jeg er på utkikk etter, Chess King, ligger på 2099,- og 2999,- ... hva er forskjellen..? må jeg ut med 2099 først dersom jeg tar Chess King - 69/mnd, sant? og hvordan kan det bli billgere enn det som er listet opp der: 2555,- - ser på prisguiden at den ligger OVER den prisen UTEN abonnement... og er det ikke slik at dersom jeg kjøper med abonnement, så fungerer abonnementet som en form for lån, ja? har nemlig ikke råd til å betale altsammens akkurat nå, så da går det vel greit med å ha abonnement, sant? eller finnes det bedre alternativer?

Endret av lknight
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...