Gå til innhold

Thrustmaster tacticalboard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, løp og kjøp. Hadde Claw før men det ble rimelig fort byttet ut med Tactical Keyboard da det kom. Er kjempefornøyd med Tactical Keyboard. Har en layout som ligger nært ett vanlig keyboard + mange lett tilgjengelige taster. Et møst!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har den jeg... Pakket den bort ganske kjapt siden det strengt tatt er et strippa keyboard. Eneste jeg følte var at jeg manglet knapper. Aner ikke helt hvorfor jeg kjøpte den i utgangspunktet.

Softwaren som følger med er også veldig strippa. (Voice osv)

Sorry...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Blåste 600 spenn på den i fjor en gang med store planer om overmenneskelige tastekombinasjoner og macroer som skulle gjøre FPS-spilling litt lettere.

Et år etterpå bruker jeg den KUN til å justere radioer/autopilot og litt annet småplukk i X-Plane. 'Nuff said, egentlig.

Et av de første problemene mine var at når den var programmert med andre oppsett enn "Standarden" vill knappene lagge med 0.05 til 0.2 sekunder. Dette høres sikkert fullstendig bagatellmessig ut, men jeg skal love deg at det er svært merkbart når kulene flyr og du prøver å sikte deg inn på en fiende som bare er et par piksler stor samtidig som du skal sprette hit og dit for å unngå selv å bli truffet. Etter at jeg oppgraderte fra 98SE til Windows 2000 har dette forbedret seg, men jeg bruker fremdeles det gamle tastaturet til FPS spill.

En annen ting som skuffer med TacticalBoard er de heller begrensede programmeringsmulighetene. Når jeg hører om "programmerbare spillenheter" tenker jeg automatisk på min gamle Saitek X-35F og dens arvtager: Thrustmaster HOTAS Cougar. Begge disse kan programmeres til nær sagt hva som helst. Og da mener jeg tastetrykk og DirectX-knapper om hverandre med timing ned til hundredelssekundet. På TacticalBoard er du begrenset til å rote med tastaturknapper som kan settes i sekvens enten med fast tidtagning eller "sanntids" timing - de "spilles av" i samme hastighet som du trykket på dem. Dette kan ved første øyekast se tilstrekkelig ut, men når du er vant til Saiteks SGE og TMs eget programmeringsspråk for high-end joysticker føles det fryktelig begrensende.

Den eneste funksjonen jeg bruker jevnlig er faktisk hjulet på kommunikasjonsdelen som styrer volumkontrollen på PCen. (Dette hjulet kan ikke programmeres til noe annet, forresten.) Og når denne allerede kan styres med to knapper på M$ Internet Pro tastaturet mitt, må jeg innrømme at de 600 spenna kanskje ikke var min smarteste investering noen sinne.

Lenke til kommentar
Et av de første problemene mine var at når den var programmert med andre oppsett enn "Standarden" vill knappene lagge med 0.05 til 0.2 sekunder.

Dersom du sliter med lag på keyboardet ditt da er det noe alvolig feil med produktet eller oppsettet ditt.

Har overhodet ikke lag på det tacticalboard som jeg kjøpte.

knapper om hverandre med timing ned til hundredelssekundet. På TacticalBoard er du begrenset til å rote med tastaturknapper som kan settes i sekvens enten med fast tidtagning eller "sanntids" timing -

tja om du selv ikke kan unngå "å rote" med tastaturknappene er jo kun ditt eget problem. :lol: Jeg har ikke måttet "rote" med noen knapper for å få makroer til å fungere :shrug:

Dessuten er det også mulig å benytte timinger helt ned til hundredelssekundet på tacticalbooardet også.

Det som trekker ned med tacticalboardet er det ubrukelige scrollhjulet som ikke kan programmeres + en liten rød "escape tast" som heller ikke kan programmeres.

Men til FPS spill som krever mange tastekonfigureringer er tacticalboardet helt perfekt. Krever litt tilvenning i begynnelsen men ikke så mye som feks. "the claw" pga. tacticalboardet har en layout som ligner på et vanlig keyboard.

Her er også et par reviewer som går mer i detalj:

http://www.lanparty.com/articles/tacticalboard/

http://www.killerinstincts.com/?action=fea...re&featureID=15

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...