Gå til innhold

grunn legende trening for en 15 åring hjemme!

Anbefalte innlegg

hei : D jeg trenger hjelp til hvordan jeg skal starte å trene. jeg har kjøpt meg manualer og benkpress og jeg ahr aldri trent før. jeg vil helst få gjort så mye ut av det jeg har : D

jeg er 178 cm og veier rundt 80 kilo så jeg er litt rund..

jeg kan også ha med sykling joggig og kosthold i trenings programe.

er det noen som har et bra program som funker heltgreit ? : D

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo kjøre RYP? Er et helkroppsprogram som funker ganske bra og det er delt inn i tre deler; Grunnprogram, fettforbrenning og muskelbyggende. Er bare til å google, men ligger faktisk på www.tn.no

Og før du spør eller vurderer det; det er ikke nødvendig med alle de kosttilskuddene de anbefaler. Selv bruker jeg kun proteinpulver og sunn mat! Funker fett.

Lenke til kommentar
Herregud folkens, ingen som kan gi han ett treningstips da? Har vært i samme fase før. Begyn med 20 - 40 sit-ups hver kveld(og morgen om du vil), så får får du ta flere og flere etterhvert som du orker.

Utrolig dårlig råd.

Søk litt istedet, les f.eks RYP heftet (nevnt tidligere).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Rams opp utstyret du har, hvor mye penger du vil legge i dette pr. måned, og hvor mye tid du har, så skal jeg se hva jeg kan gjøre :)

Lenke til kommentar

Grunnleggende, ja.

Vel innenfor styrke er det først og fremst knebøy, markløft og benkpress som gjelder. Mer isolerte øvelser kan man jo legge til etterhvert.

Innenfor utholdenhet kan jo Gerilja-Kardio være fint og sykling. Kanskje også gåing og jogging. Er ikke veldig vanskelig akkurat å trene utholdenhet, aerob + anarobt eller hva det enn nå heter.

Og på siden trenger du opp til 8 timer søvn, vitamin/mineral tilskudd, mat med nok fett/protein/karbohydrater. Andre kosttilskudd kan du jo vurdere ettervert.

Proteinpulver er kjekt, ellers å må du spise så mye mat hele tiden.

Skulle ønske jeg hadde tid til å trene igjen.. hm.

edit: Er du eit beinrangel og typisk av den hengslete typen kan det hende du trenger en form for karbo-tilskudd også.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...