Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg en dårlig kjæreste? Jente 19.

Gjest Guest_yoman_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_yoman_*

Føler meg som en dårlig kjæreste.

Til dere gutter; er jeg det?

Til jentene: kjenner dere dere igjen?

Her kommer en liste over mine svake sider.

Tenk dere litt om før dere svarer,ettersom jeg har en del gode egenskaper as well!

Jeg er sinnsykt sjalu. Jeg blir sur bare han sier en skuespiller er deilig. Men aller verst er det når han kommenterer en av mine venner. Jeg forstår at han er gutt og SELVSAGT syns han andre jenter er pene, men syns han bør holde det for seg selv. Ender alltid opp med at jeg er gretten.

Jeg sniker på mobilen hannes hver mulighet jeg får. Samme med nettby og annet tull. Jeg stoler på han, men er paranoid. Hvis jeg feks finner noe på mobilen som jeg ikke liker,så forteller jeg det ikke til han. Jeg blir bare avvisende og til slutt veldig trist og stille. Ender opp med at han blir irritert og jeg lirer alt av meg.

Når vi har en stor krangler ender det opp med at jeg slår opp. Har skjedd ca fire ganger (periode på to år). Jeg gjør det som oftest fordi han tar meg for gitt,og jeg vil "skremme" han. Er redd han ikke kommer tilbake neste gang.

Sist gang jeg "gjorde det slutt" rotet jeg med en annen. Ble sammen med typen to uker senere. Har ikke sagt noe til han. Tror ikke jeg bør gjøre det.

Kort oppsumert. Jeg er grinete og sytete og veldig sjalu. Føler meg ikke som en bra kjæreste. Skjønner ikke hvorfor han er så gal etter meg, finnes sikert mange jenter som ikke er sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er en gutt :) og kjenner meg igjen.. men ikke på meg selv, men på min egen dame.. tror det er mange som sliter med dette..

Vil du skal vite at tillit er den viktigste pilaren i et forhold..

Har du noen gang funnet noe på ham? sikkert nei! Du må prøve og tenke det beste om ham til det motsatte er "bevist"..

Er du bekymret over om han kan være som deg? er du slik som du frykter han kan være?

Tror du skal la være å fortelle han om episoden om da du rotet med en annen.. men så lange du er så "opptatt" av om han finner på noe "galt".. så bør du vurdere om dette forholdet er noe å satse på..

Vil du ha samme syn på en eventuelt ny kjæreste? i så fall trenger du hjelp..

Lenke til kommentar

Du slår opp når dere krangler? Er du gammel? 10?

Hvilken grunn har du til å _ikke_ stole på kjæresten din?

Har noen andre gutter gjort noe slik mot deg?

Hva med å prate med typen din om dette? Han kommer aldri til å skjønne hva som er problemet hvis du bare driver og avviser han når du blir sjalu. Da har han jo alle grunner til å bli frustrert.

Mange av postene jeg leser her inne kunne enkelt vært unngått, og fikset ved å gjøre en enkel ting:

Prat med h*n!

Lenke til kommentar
Jeg sniker på mobilen hannes hver mulighet jeg får. Samme med nettby og annet tull. Jeg stoler på han, men er paranoid. Hvis jeg feks finner noe på mobilen som jeg ikke liker,så forteller jeg det ikke til han. Jeg blir bare avvisende og til slutt veldig trist og stille. Ender opp med at han blir irritert og jeg lirer alt av meg.

^ = mangel på tillit = dårlig kjæreste/forhold.

Lenke til kommentar
Føler meg som en dårlig kjæreste.

Jeg vet om én ting du må slutte med!

Dette er noe du utfører ved hjelp av ditt viljestyrte nervesystem, dvs. du kan bare LA VÆRE. Om du ikke stoler på ham og dere har slått opp 4 ganger, så virker ikke dette som tidenes forhold. Om du slutter å snoke i saker du potensielt ikke har noe med, og aksepterer at om dine underbevisste tanker er korrekte og han vil ha noen andre, så vil han ikke fortsette sammen med deg og kommer til å si fra. Om han ikke sier fra burde dette være i orden. Men for all del, ikke hold kjeft om noe plager deg. Det er jo helt latterlig - han får jo vite at noe er galt, men forvent ikke at han skal gjette det!

Så kort sagt... STOL PÅ HAM FFS! :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke påstå at du nødvendigvis er en dårlig kjæreste, det virker mer på meg som om du har store problemer i forhold til å stole på andre. Muligens har du hatt dårlige erfaringer før og overfører mistankene dine fra ekser til din nåværende kjæreste. Hvis dette er tilfellet så får du prøve å jobbe med dine problemer. En god start er å prate om det med noen, enten én av dine beste venner, men du kan også vurdere å prate med noen du knapt kjenner, f.eks en bekjent utenbys som overhodet ikke kjenner noen i din vanlige omgangskrets (spesielt hvis typen din og du deler venner).

Lenke til kommentar

Kort og brutalt; Ja du er en elendig kjæreste. Du eier ikke respekt ovenfor kjæresten din eller deg selv og oppførselen din er som en parnaoid mor.

Kjæresten din må være en meget tålmodig fyr, eller en skikkelig tøffel.

Lenke til kommentar

Du slår opp med han på et dårlig grunnlag, du pulte på en annen gutt og ble sammen med han...?

Game over, jente.

Glem typen (han som du engang var så glad i) og sats på han nye.

Helt til du finner deg en gutt til som du tror er bedre og "roter" med han også.

Dessverre, JEG kunne ikke ha blitt sammen med deg.

Og over til sjalusien din.

Kult at du er sjalu, liksom. Viser litt at du bryr deg. Men ikke snok på mobilen hans. Snok gjerne på Nettby.

At han synes at andre jenter er deilig, må du ta som et godt tegn. Han er gutt. Han var sammen med deg. Du var mye deiligere enn alle de andre jentene han kommenterte. Fordi han kunne ikke få de - han fikk deg.

"Jeg gjør det som oftest fordi han tar meg for gitt,og jeg vil "skremme" han. Er redd han ikke kommer tilbake neste gang."

Alle er vi forskjellige...

Så, trådstarter, hva er dine gode sider?

Lenke til kommentar

Bare sånn av pur nysgjerrighet... Har du skikkelig dårlig selvbilde?

Som posteren over, hadde jeg blitt relativt forbanna hvis madammen hadde drevet og snoket rundt på mobilen, eller mail for den saks skyld. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men fordi det er utrolig tåpelig.

Men men.

Lenke til kommentar

For meg høres du som ei ung kvinne som har fått seg en type som du er utrolig glad i men han er ikke så flink til å vis det ovenfor deg kanskje, siden han liker å gi komplimenter til andre (skuespillerinner, dine venninner osv). Sefølgelig gjør dette deg pissed off. Og det er jo ingenting gale i det. Du har jo tydligvis problemer med å stole på fyren når du snoker i mobilen og nettby profilen hans. Du skriver at dere har slått opp 4 ganger men kommer hele tiden tilbake til hvarandre. Hva sier dette deg, at dere hører sammen... Jeg kan jo ta skrekkelig feil da, at den 5 gangen blir den siste da, men.

Lenke til kommentar

Det høres ut som at du er slitsom å være sammen med. Om det er underliggende årsaker skal jeg ikke spekulere i da jeg ikke vet noe om din bakgrunn.

Men jeg tror det er viktig at du faktisk kommuniserer følelsene dine og ikke bare blir taus. (det er det oss mannfolk som skal være :tease: ) Neste gang du slår opp kan jo faktisk bli den gangen han har fått nok...

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke påstå at du nødvendigvis er en dårlig kjæreste, det virker mer på meg som om du har store problemer i forhold til å stole på andre. Muligens har du hatt dårlige erfaringer før og overfører mistankene dine fra ekser til din nåværende kjæreste. Hvis dette er tilfellet så får du prøve å jobbe med dine problemer. En god start er å prate om det med noen, enten én av dine beste venner, men du kan også vurdere å prate med noen du knapt kjenner, f.eks en bekjent utenbys som overhodet ikke kjenner noen i din vanlige omgangskrets (spesielt hvis typen din og du deler venner).

Eller at siden henne rota med en fyr når det var pause/slutt, så kan henne tro at typen har gjort noe lignende??

Men helt ærlig du må bare stole på han, første steg er vell kanksje å snakke med han. Si at du ikke liker at han kommenterer høyt hva han syns om andre damer?

Personlig mener jeg at når man skal kommentere damer så skjer det når man er med gutta og ikke når man er med dama :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du nødvendigvis er en dårlig kjæreste, men jeg tror du er usikker.

Hvis du til stadighet går og tror han er utro, oppfører du deg deretter. Karen kommer til å gå lei og enten gjøre det slutt, eller kanskje også være utro. Du oppfører deg jo som om han er det allerede, så da gjør det jo liten forskjell om han faktisk gjør det. Løsningen på denne situasjonen er at du nekter deg selv å tenke slike tanker om han. Ikke la deg selv tro noe slikt før du vet noe sikkert. Jo mer du tenker på det og bekymrer deg for det, jo mer sannsynlig er det at det skjer.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_yoman_*

Han er min første seriøse kjæreste, så nei,ingen har vært utro mot meg før. Men jeg har utrolig dårlig selvbilde og blir fort overanalyserende og paranoid (noe som er litt pussig-jeg tror de fleste mener han er heldig som fikk meg,og ikke omvendt. om dere skjønner). Og jeg pulte ikke den andre gutten, vi kysset såvidt. Han var forresten ingen random fyr heller,men en klassekamerat jeg på en måte hadde flørta med i tre år. Men jeg fant kjapt ut (etter kyssinga) at det ble feil. Jeg fikk dårlig samvittighet,og det å holdte på med en annen gutt (kjæresten min er min første alt) fikk meg til å innse hvor mye... bedre. hvor mye bedre det er med kjæresten. Og til alle dere som sier at dere ikke hadde holdt ut med meg: det er en grunn til at han kommer tilbake. Med andre ord har jeg også en del positive sider. Men jeg vet jeg kan være en bitch mot han, men når jeg spør han sier han at jeg er "den beste". Derfor spurte jeg dere. Uansett,takk for svar. Jeg har skjerpa meg i det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...