GamleErik1992 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei, har et problem med fildeling mellom XP og Vista (64-bit Home Premium). Har fått det til før, men nå streiker det, de ser hverandre ikke, med to unntak, det ene er hvis jeg setter opp Ad-Hoc nettverk, da kan Vista PCen se XP pcen (ikke omvendt) men den kan ikke gå inn i PCen, sier at den ikke finner den (Feil nr. 0x80070035). Det andre unntaket er media-sharing, hvor Vista PCen finner XP PCen (igjen...). Kan legge til litt info: Begge datamaskinene er i samme arbeidsgruppe. De finner ikke hverandre. Den gamle forbindelsen fungerer ikke lenger (Hadde lagt den til som nettverks disk). Er vel egentlig ikke mye mer å skrive. Håper noen kan hjelpe meg i løpet av morgendagen, for det blir for dumt å sende det over MSN (tar LANG tid der og er ekstremt tregt...) eller sette opp en Private Torrent(Vet ikke hvor lang tid det vil ta, har ikke testet før, men det jeg tror skjer er at det vil bli delt gjennom internet(bruke opp og ned hastighet, så ikke veldig raskt det heller...)). Takk på forhånd! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 du kan gå inn på "run/kjør" CMD i xp og skrive IPCONFIG så vil du se ipadressen til xp maskina.. du kan gjøre det samme i søkefeltet til startmenyen i vista. når du vet dette så skriver du i adressefeltet i explorer \\IPADRESSE (om det ikke var //IPADRESSE , ble litt usikker da jeg ikke får testa det i linux =) ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå