Hk1 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hei! Skal kjøpe nytt Hovedkort,Prossesor og ram. Hovedkortet mitt røyk og det er 939socket å det er jo nesten ikke å få kjøpt 939 kort lenger så tenkte jeg skulle kjøpe nye komponenter. Vil ha amd prossosor så det står vel mellom am2 og am2+ socket. Men jeg trenger hjelp til å finne ut hvilket hovedkort og åssen ram jeg skal kjøpe. Tenkte en prisklasse fra 1200-1800kr. Trenger ikke noe syke greier, bare en pc som funker bra til surfing,musikk å film, spiller litt en gang i blandt å da har det oppsettet jeg har nå funka fett så trenger ikke noe bedre enn det. Men det jeg vil ha er en rask pc. Oppsettet jeg har nå: AMD athlon 3200 asus a8n sli radeon x 1300 (tror jeg) 256mb skjermkort. 512ram Trenger et hovedkort som støtter pci express. Kunne noen ha hjulpet meg med et billig å greit oppsett innafor den prisklassen? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Jeg foreslår at du dropper AMD og går for en Intel Core 2 Duo E7200 prosessor. Du kan lese en test av prosessoren her. Som du ser er den et svært godt valg til en billig penge. AMD har ingenting å stille opp med i samme prisklasse. Jeg har forslag til et oppsett du garantert vil bli fornøyd med. Riktignok 100 kr over ditt budsjett,men det får vel gå. Du får pante noen flasker. Hovedkort: ABIT IP35 PRO. CPU: Intel Core 2 Duo E7200. Ram: Kingston ValueR. DDR2 PC6400 2048MB. Endret 2. juli 2008 av Morten K Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 En ting du bør vurdere for å få litt mer liv i pc'n din er harddisk. Legg på 500kr og kjøp en harddisk. Nye disker jobber som regel litt raskere enn gamle. Ellers virker det ganske fornuftig det oppsettet Morten K lagde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå