Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Free Hugs! - oppfatninger?

Anbefalte innlegg

Så hva er så farlig med å få klem fra en ukjent? Eller gi en klem til en ukjent? Du får det jo til å høres ut som at du heller kutter av deg ene armen enn å gi noen du ikke kjenner en klem, ikke direkte normalt etter min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hele Free Hugs virker så altfor hippiebohem "jeg bor i en storby og vil gjøre noe trendy" - aktig ut.. En klem betyr ikke en dritt om det ikke er fra noen man er glad i, det er ihvertfall min oppfatning. Tåpelig stunt..

Jeg hadde ihvertfall blitt glad om jeg hadde fått en klem fra en fremmed! :)

Jeg kunne faktisk tenkt meg å vært med på noe slikt! Tror mange hadde blitt glade, og jeg er av den oppfatning at alt som er godt får mye av min oppmerksomhet. Synes det er så mye fokusering på alt det negative i verden idag.

Endret av Rasch
Lenke til kommentar

Det er jo konseptet jeg synes er litt overbord da.. ikke at en klem fra en fremmed er fælt, det er bare det at jeg tror de som gir dem ut tror det har mer virkning på folk enn det har.

Skulle jo tro de gikk med englevinger og glorie bare for å stå med noen plakater og tafse på folk..

er bare lei av sånt.. that's all!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Det er jo helt klart at det er du som har et problem. Det høres nesten ut som om du er bitter. Og kliss? Hva er egentlig galt med det? Er vi litt macho, Melisma? Hvis man vet at en klem kanskje kan lyse opp hverdagen til en eller annen, er det galt?

Skarstad hadde et poeng.

Lenke til kommentar

Og forresten, om de får mye oppmerksomhet på grunn av dette er vel det bare bra? Håper masse folk ser det og lager sine egne free hugs stands! :) Jeg vet Eplefe og noen andre har gjort det i Bergen og desverre fikk jeg ikke vært med på det.

Lenke til kommentar
Skulle jo tro de gikk med englevinger og glorie bare for å stå med noen plakater og tafse på folk..

Det er det du innbiller deg, i hvert fall. Selvfølgelig får "klemmerne" noe ut av det selv også, men det gjelder jo alle gode gjerninger. Eller er kanskje "Leger uten grenser" en gjeng patetiske hippier som bare er ute etter oppmerksomhet?

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
ja, så vakkert fellesskap..

De som deler klemmer føler gjerne det. Hva er galt?

Det har vel ikke en dritt å gjøre om man er redd for nærhet vel? skal du si at alle som ikke ga klemmer på den videoen er redd, kalde og innestengte da eller?

Oi. Hvor ble det av gråtonene? Gikk vi tilbake til: "Either you're with us, or against us" som standard leveregel?

Heller mer at de kanskje tenker som meg "å herregud, ikke enda fler som vil være spontante og elskbare og som tror de er morsomme"

"Morsomme"? Deler man ut gratis klemmer 'for a laughter'? Jeg trodde det var for å lyse opp dagen til folk. Nordmen generelt ER ganske kalde, hva er galt med å prøve å gå imot den strømmen?

J@cob: min bil funker helt fint den! Fri fra alt det klisset..

Din bil fungerer helt utmerket! Det har jeg også konstantert. Hufff ja. Kliss. Du er vel ikke en anelse russisk? Du har vell ikke en dråpe Nihilisme eller to i blodet ditt?

Så hva er så farlig med å få klem fra en ukjent? Eller gi en klem til en ukjent? Du får det jo til å høres ut som at du heller kutter av deg ene armen enn å gi noen du ikke kjenner en klem, ikke direkte normalt etter min mening.

Det virker som at diskusjonen nok en gang har havnet i ett såkalt: "Melisma spor", der hun har bestemt seg for noe, og klinger seg fast til det med både nebb og klør. Argument, analogier, dialoger, ja, selv tvang er nok nytteløst i denne fasen!

Lenke til kommentar

Såså, jeg vet om en del andre opp gjennom historien som har tatt på seg englevingene og glorien for å tafse på folk. Og deres hensikt var ikke å dele ut klemmer.

Nicket mitt er fra en sang, Mr Melisma. ^^

Endret av Loveless
Lenke til kommentar

Enig med deg Korka. Skjønner ikke at det skal gå an å se ned på folk gjør det. Javel, man blir kanskje glad selv, og føler man har gjort noe bra, men skulle det være dumt?! :wallbash:

Blir bevist gang på gang at Janteloven regjerer her i Norge. Gjør man noe utenom det vanlige, ja da skal man aller helst ha pryl. Spesielt om det er noe positivt!

Lenke til kommentar

fint konsept. noen av de i den videoen hadde sikkert ikke fått en klem på flere år, opplevelsen av å få en klem på den måten der sier seg selv at den kommer til å henge i en stund. de som klager på det her er ikke glad i livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...