Argusblikk Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Enig med trådstarter, et FANTASTISK konsept Veldig hyggelig syns jeg, og selv i filmen kunne man se hvor glade folk ble. Så lite skal til for å spre glede Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Genial opener! Med det rette kroppspråket kan man komme langt. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 En god klem hjelper mot det meste Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Genial opener! Med det rette kroppspråket kan man komme langt. Ikke sant, er en grunn til at jeg blir med Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Så ett par som delte ut free hugs på skjærgårdsfestivalen Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Det hele Free Hugs virker så altfor hippiebohem "jeg bor i en storby og vil gjøre noe trendy" - aktig ut.. En klem betyr ikke en dritt om det ikke er fra noen man er glad i, det er ihvertfall min oppfatning. Tåpelig stunt.. Endret 8. juli 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 En klem er med på å øke livskvaliteten til de fleste (med mindre man får brekninger av fremmede personer, da). Syns Free Hugs er et bra tiltak. Ikke et tåpelig stunt.. det er jo for å gjøre andre glade. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det hele Free Hugs virker så altfor hippiebohem "jeg bor i en storby og vil gjøre noe trendy" - aktig ut.. En klem betyr ikke en dritt om det ikke er fra noen man er glad i, det er ihvertfall min oppfatning. Tåpelig stunt..Hvorfor er ikke jeg det minste overrasket over å lese dette fra deg?Helt alvorlig, though. Free Hugs er kjempekjekt, og en klem er en fin ting, enten det er fra en fremmed eller noen du er glad i. Det er faktisk vitenskapelig bevist at klemmer er bra. Nuvel, om ikke du får glede fra en klem fra en "hvem som helst", så gjør faktisk andre det. Og det er fint å se at andre gjør noe uselvisk for andre. Det er ikke akkurat som om man går rundt med t-skjorter i etterkant med påskriften "I attended Free Hugs HW.no 2007!" og "I know I'm a great person" på ryggen heller. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Synes det er litt for spesielt.. Vi hadde f.eks stått og ledd av dem eller sagt "hahaha, det stod noen wannabe-jesus'er nedi sentrum og masa på folk om å få klemmer" Liker ikke sånne "vi vil bare spre glede og lukte på de vakre blomstene og vi tror at folk setter pris på at vi gjør dette, derfor føler vi oss så snille og gode ååå jeg blir så varm i hjertet, la oss gå hjem og drikke god varm te, tenne på stearinlys og snakke om hordan dagen har vært" stunts.. La oss holde hverandre i hendene og synge We are the world Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Og så er det de av oss som går rundt, gir klemmer, møter nye mennesker (vi møtte en herlig døv jente i fjor), og så går vi og tar oss en øl og driter i resten. Å ville spre glede er for helvete alt annet enn synonymt med kristendom og hippier. Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg vil ha en klem fra Melisma. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Hadde du sett smilet på han narkisen jeg og Loveless gav en klem i fjor så skjønner du hva som er vitsen, melisma. Det handler om å gi en totalt uventet oppmerksomhet til noen. Han tok det helt for gitt at det opplegget vi holdt på med var forbeholdt alle andre. Det var jo ikke hans verden. Så kom vi og viste han at han faktisk er et menneske han også. Og han lyste som sagt opp som en sol. Du sitter igjen med en følelse av å ha gledet noen etterpå. Kanskje egoistisk det også, men det er en veldig god følelse. Endret 8. juli 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Jeg vil ha en klem fra Melisma. I'm gonna fuck you up!! :!: nej, jag skojar ju bara.. Eple: vel ,det er like tåpelig for det synes jeg.. Liker ikke folk som skal prøve og være nisser. L4r5: Da skulle du sett trynet på narkisen som jeg kjøpte mat til her ifjor. Jeg liker at hjelpen er konkret i mangel av bedre ord. Man føler seg vel ikke så spesiell om man får en halvdau klem av en gjeng som står med plakater og roper "vil du ha gratis klem hihi?" ååå så koselig vi har det, så snille vi er! Endret 8. juli 2008 av Melisma Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Du liker vel ikke bursdagsgaver, folk som tar kontakt med andre i fire timer lange køer for en prat (f.eks. på festival?), nye venner eller annet heller? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det blir helt annet, det blir ikke så falskt.. skjønner? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg synes gaver er 10k ganger mer falskt enn en uselvisk klem. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) L4r5: Da skulle du sett trynet på narkisen som jeg kjøpte mat til her ifjor. Jeg liker at hjelpen er konkret i mangel av bedre ord. Man føler seg vel ikke så spesiell om man får en halvdau klem av en gjeng som står med plakater og roper "vil du ha gratis klem hihi?" ååå så koselig vi har det, så snille vi er! Vi gikk opp til han og spurte "Har du lyst på en klem?" Det hadde han. Var ikke noe sånn "Virru ha en gratis klem lissom eller?" Han satt litt bortenfor med koppen sin og så på at vi delte ut klemmer til alle andre Regna med du visste det, men i behovspyramiden så er det mer enn bare det man fysisk trenger for å overleve. Endret 8. juli 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Men det er ikke uselvisk det free hugs greiene, man gjør det kun for at man selv skal føle seg bra. Akkurat som at jeg ga han uteliggeren mat, jeg følte meg en god gjerning rikere og for å lette samvittigheten for at jeg hadde fått lønning og kunne kjøpe meg alt jeg ville ha, men samtidig så metta jeg magen hans ihvertfall 1 gang. Ingen handlinger er uselviske, ikke en eneste en. L4r5: Jeg er mer på de grunnleggende behovene jeg da.. så får hippiene ta seg av å male alt rosa.. Endret 8. juli 2008 av Melisma Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Men det er ikke uselvisk det free hugs greiene, man gjør det kun for at man selv skal føle seg bra. Akkurat som at jeg ga han uteliggeren mat, jeg følte meg en god gjerning rikere og for å lette samvittigheten for at jeg hadde fått lønning og kunne kjøpe meg alt jeg ville ha, men samtidig så metta jeg magen hans ihvertfall 1 gang. Ingen handlinger er uselviske, ikke en eneste en. Ja, han var mett. Men så var det dette med behovspyramiden. Det er mer i livet enn å bare bli mett. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg har alltid likt den videoen jeg, det er fint å se hvordan enkeltpersoner i fra en ellers anonym folkemasse plutselig blir så mye mer menneskelige når de stopper opp og deltar i en klem. Men så har jo klippingen og musikken mye å si for inntrykket, det er nok mye dødtid og mange klemmer som ikke fungerer like bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå