Howard Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 CeBIT: Albatron med GeForce FX 5800 NVIDIA har fått sterk kritikk for sin GeForce FX 5800 (NV30). Mye av kritikken har gått på at ytelsen ikke har stått helt til forventningene, men like mye på grunn av en svært støyende "FX Flow" kjøleløsning. Trenger det å være slik? Les artikkelen her. Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Ett kort som tar opp to pci-slotter, relativt støysvak, og som ikke kan klokkes da gpu'en ligger på 80 grader load pga relativt støysvak kjøling (mao. alt for lite kjøling) Gf FX spiser for mange watt. Sorry Nvidia fans. Lenke til kommentar
goose Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 ih8myself: Jeg er nVidia fan men må si jeg er enig med deg! GeForce FX 5800 var det største skuffelse nVidia kunne gi oss fans! Og så den svære kjle løsningen. Er sikker på at de kortene som bruker den nye kjøleløsningen (tar to pci plasser) kan brukes som en løv-blåser i hagen eller støvsuger! Støyen fra de viftene er jo syk! Håper at FX 5600 er noe bedre! (ikke ytelses messig) Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 5600 trenger helt sikkert mye mindre kjøling, og er betraktelig billigere. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg lurer på om den løsningen er så lur allikevel, det å presse luft ut igjennom riller i kjølervifta. Skaper støy den oxo. MSI sine GF4TI4200-kjølere gjør i allefall det og de bråker sånn rimelig.. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 AU! en slik kjøleløsning kan da bråk like mye og mere til enn en fx-flow hvis det er produsenten sin tanke. Da de første geforce 4 kom ut bråkte jo de ganske mye selv om de hadde "normale" kjøleløsninger. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Altså, stille løsninger kommer til å presse seg frem i markedet om mulig. Og det skulle bare mangle om noen klarer det. Dette er jo ikke rocket science heller!! tror jeg vet hva nobelprisen 2004 i fysikk kommer til å bli utdelt for.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå