Gå til innhold

Alle kristne, kom hit og bli konvertert til ateismen!


Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Vel, for og si det slik så har alle rett til sitt livssyn uannsett. Du som sitter og sier at det er så enkelt og konvertere ? Du kan jo ikke uttale deg om kristne i det hele tatt siden du ikke er det. Det du sier er jo i det hele tatt pompøse setninger som ikke svir, skulle man fått en kristen til å konvertere burde man bruke moralen til vær enkelt mot dem selv.

Som f.eks. KKK ? De er kristne men hater andre raser. hm, synd at jesus var fra jerusalem og så vidt jeg vet er ingen hvite der :p

 

Uannsett, dårlig tråd som ikke har noen mening. Ellers enn å vandalisere folk som har funnet seg til rette med det de SELV har valgt og ikke det du synest :)

 

Johsse

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der verden kun eksisterte i form av protoner og nøytroner på atomnivå etterhvert reagerte med hverandre og skapte grunnstoffer som igjen reagrte med hverandre og tilslutt førte til Big Bang.

 

 

Og hvordan mener folk disse protonene og nøytronene ble til da? Og hvorfor i all verden eksisterte de kun i en liten dott med ingenting rundt? Altså, teorien er sikkert fin den, men hvorfor? Hvorfor eksisterte og oppstod den dotten?

 

 

Kanskje skapte Gud allt dette med "et stort smell", men jeg tror ikke det bare skjedde av seg selv.

Bare fordi man har spørsmål man ikke alltid kan svare på betyr det ikke at gud er noe forklaring på det. Gud som første årsak er som gjentatt for n-te gang i denne og andre tråder ingen forklaring på noe. Du forklarer noe som skal være enkelt med noe uendelig komplisert. Hva er det som har skapt denne guden om alt har en årsak? Hvordan vet du at din gud er guden som står bak? Det er svada for å fylle hull en ikke vet å besvare enda. Før ble det brukt i all mulige sammenhenger og at det nå er blitt redusert til en første årsak viser jo hvor lite den forklaringen har holdt etter vitenskapen er holdt frem med å forklare flere og flere fenomener.

 

Du har ingen beviser, alt du har er en postulering om "kanskje...". Og dette skal en basere livet sitt på? Denne antagelsen om at denne guden er den eneste guden som kan ha gjort dette og dette er tingene jeg må gjøre for å smiske med ham for å komme inn i "himmelen" etter jeg dør er langt fra tilstrekkelig fra et kritisk tenkende vesen.

Lenke til kommentar
Og hvordan mener folk disse protonene og nøytronene ble til da? Og hvorfor i all verden eksisterte de kun i en liten dott med ingenting rundt? Altså, teorien er sikkert fin den, men hvorfor? Hvorfor eksisterte og oppstod den dotten?

 

 

Kanskje skapte Gud allt dette med "et stort smell", men jeg tror ikke det bare skjedde av seg selv.

 

Dette er vel noe av det mest irrelevante man kan spørre seg om. Det virkelig store spørsmålet er: Hvorfor skal man tro at Bibelens gud og skaperen er den samme?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Det er jo utrolig mange som ikke innser poenget med denne tråden da!

 

Som jeg har sagt lenger opp i tråden, så er denne for å få dere gladkristne "lykke" spredere til å innse hvor tåpelig misjon/konverteringsarbeidet deres er. Jeg blir jo kalt dum, ignorant og pågående for dette... JA, NÅ VET DERE HVORDAN VI ATEISTER FØlER DET NÅR DERE GJØR NØYAKTIG DET SAMME.

 

 

 

:)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden, men det jeg har lest virker ganske meningsløst. At ateister kommer med en rekke utspill (enn hvor gode) som går mot generell kristendom eller religion kommer trolig ikke til å konvertere noen.

 

Det første som må gjøres er at de troende forteller HVA de tror. Altså, er evolusjon riktig eller er jorden 6000 år gammel? Hvordan vil de definere gud? Er de agnostiske theister som ikke kan vite om det finnes en gud, men tror at det gjør det? Om de er kristen, hvilke deler av biblen tror de faktisk på, eller er det bare en bok med god moral?

 

Når det er gjordt kan vi få en målrettet diskusjon på hva personen faktsik tror på.

 

Så, kan en troende fortelle oss hva du tror og hva din tro går ut på?

Lenke til kommentar
kan en kalle seg kristen hvis man ikke følger bibelen?

 

om du lever i en fantasi verden (og i noen tilfeller hvor du plutselig inser det selv), har ikke det noe å si for livskvaliteten?

om du lever i frykt, har ikke det noe å si for livskvaliteten?

 

Som eg ser det kan du godt kalle deg kristen uten å følge bibelen, som sagt veldig mange som er kristne lever ikke etter bibelen til punkt og prikke.

 

Leve i en fantasi verden? Kan godt hende at det er fantasi, men du har noen å tro på, du har noen å be til. For noen er dette et håp i livet!

 

Leve i frykt? Det er nok ikke så mange kristne i norge som lever i frykt for å brenne i helvette viss de konverterer eller slutter å følge bibelen. Er som sagt noe å tro på, be til og ha et håp!

Lenke til kommentar
Det er jo utrolig mange som ikke innser poenget med denne tråden da!

 

Som jeg har sagt lenger opp i tråden, så er denne for å få dere kristne agnostikere til å innse hvor tåpelig misjon/konverteringsarbeidet deres er. Jeg blir jo kalt dum, ignorant og pågående for dette... JA, NÅ VET DERE HVORDAN VI ATEISTER FØlER DET NÅR DERE GJØR NØYAKTIG DET SAMME.

 

 

 

:)

Denne tråden ble helt fakka opp straks den ble invadert av religiøse som begynte å bombardere med den vanlige pisspreiken.

Lenke til kommentar
Forklar litt nærmere hvorfor man kan kalle seg kristen uten å følge Bibelen, er du snill.

 

Da kan vi vel være enige om at vi alle mer eller mindre er kristne, kan vi ikke ? :)

 

Men det ER et definisjons spørsmål, da de fleste kristne her inne, og ute i gata i norge i dag, ikke følger bibelen i annet enn at de plukker og kaster fra den...

.no:

 

 

 

 

Er de agnostiske theister som ikke kan vite om det finnes en gud, men tror at det gjør det? Om de er kristen, hvilke deler av biblen tror de faktisk på, eller er det bare en bok med god moral?

 

Oi for en moral de preiker om i den boken! Bortsett fra et par strofer med god moral, som forøvrig fint går an å leve etter uten å tro på dette greiene, er jo resten av boka en samling av ravende sinnsyke "moralske" leve regler, leveregler som er så hårreisende idiotitiske at til og med jeg kan forstå hvorfor de kristne i dag glatt hopper bukk over dem! Men kommentaren skaffet meg en god latter da... :)

Lenke til kommentar
Denne tråden ble helt fakka opp straks den ble invadert av religiøse som begynte å bombardere med den vanlige pisspreiken.

 

Skal ærlig si jeg blir litt irritert av det du skriver. Hvordan tråd hadde det egentlig vært uten at kristne kunne motsi dere? Hadde ihvertfall ikke blitt en ordentlig diskusjon, og det er du derfor du er her, for å diskutere.

Du skriver innlegget for å provesere og få en reaksjon. Det er heller slikt som "fakker" opp en tråd med et såpass høyt usakelig nivå.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Forklar litt nærmere hvorfor man kan kalle seg kristen uten å følge Bibelen, er du snill.

 

1. Du skal ikke ha andre guder enn meg.

2. Du skal ikke misbruke Herren din Guds navn. "Kristne kan jo si f.eks Herregud"

3. Du skal holde hviledagen hellig. "Ganske mangen jobber på søndager"

4. Du skal hedre din far og din mor.

5. Du skal ikke slå ihel.

6. Du skal ikke bryte ekteskapet. "Kristne folk skiller seg også"

7. Du skal ikke stjele.

8. Du skal ikke si falskt vitnesbyrd mot din neste. "Mange lyger inniblandt"

9. Du skal ikke begjære din nestes hus. "Alle blir misunnelige en gang"

10. Du skal ikke begjære din nestes kone, arbeidsfolk, husdyr eller noe som er hans. "Samme som ovenfor"

 

Men dere andre er ikke som kristne fordi dere heller ikke følger reglene

Går dere i kjerka ?

Ber dere når dere er i nød?

Synger dere en sang dedikert til gud før maten?

Leser dere bibelen?

 

You get the point!

Lenke til kommentar

Hvorfor må absolutt folk tro på noe større enn seg selv? Er dere ikke fornøyd med hvordan livet deres er ? Så gjør noe med det da, ikke bare be til gud. Alt som skjer her i universet skjer begrunn at all handling = en(eller flere) konsekvens(er). Ikke fordi gud hørte deg be. Ting blir ikke bedre enn du gjør det til selv.

 

Istedenfor å leve etter gamle røverhistorier, hvorfor ikke heller bare leve etter sunn fornuft og kardemommeby regler! Det kommer dere like langt med om ikke lengre!

 

Hvordan kan religiøse si at "Du som ikke tror på gud kommer til og brenne i helvete for all evig tid..." Og på hvilke !"#¤& fakta kan dere basere dette på ? Fordi noen skrev det i en bok for en lang evighet siden. Bull"#&, back in the days var folk uvitende, overtroiske og lett påvirkelige begrunn av dette. Og ordtaket "en liten fisk ble til tusen store" eller no.(Dere forstår :p) kunne ikke passet bedre enn her.

 

For all del, tro på hva dere vil.

Men ikke gå rundt å si at de som ikke deler deres syn er ignorante og ikke opplyste osv osv. For den beskrivelsen passer dere selv best hvis dere føler dere truffet.

Lenke til kommentar
Vil oppfordre alle religiøse til å konvertere. Har fått livsgleden tilbake etter at jeg tok ateismen til meg!

Beste som kunne hendt meg, og alle bør gjøre det samme.

 

Hæ? Er det sant?

 

Jaja, hvis du virkelig mener det, så er jo det bra for deg, foreløpig...

 

Jahaha :) Og vi skal sannelig la deg få høre det altså! Vi tar ikk et nei for et nei!

 

Kom igjen da, ateismen ha gitt meg så mange gleder her i livet, som kristne bare kan drømme om! Forksat Jesus og kom over til vitenskapen! Vi gjør dette for deres eget beste!

 

:)

 

Har prøvd btw ;) etter 17,5 år med ateisme synes jeg kristendommen er mye bedre.

 

Hva som er bedre vil jo alltiv være subjektivt. For noen er nok det bedre å være ateister, mens for andre, er det et religiøst livssyn som "føles" best.

 

Men det er ikke mer rett av den grunn. Jeg vil heller tro/akseptere det som vi kan observere, måle og teste etc. og det som vi kan bevise og etterprøve. Jeg vil ikke tro på noen ting bare fordi det får meg til å føle vel. Det er en mening jeg syntes alle andre skulle hatt.

 

Jeg syntes det er feil å tro bare fordi det føles bedre.

 

Forresten sondre, du er ikke særlig gammel (har sett et par av sjongleringsvideoene dine, imponerende talent :D) når konverterte du, og hva fikk deg til å konvertere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Da kan vi vel være enige om at vi alle mer eller mindre er kristne, kan vi ikke ? :)

Å være en kristen er å være Kristus lik, altså lik Jesus, og ja, vi er jo skapt i Hans bilde, men de fleste av oss gjør en forferdelig jobb når det gjelder å være lik på Jesus. Så.. Jeg vil ikke si at alle er mer eller mindre kristne.

Lenke til kommentar

Det å tro ditt og datt om alt vi ikke vet (skapelsen av universet, liv etter døden etc.), også kalt religion, blir som å tro at man vinner i lotto. Tenk deg alle de forskjellige religionene som finnes, tenk deg alle de tankene folk noensinne har hatt rundt disse temaene ingen vet noe om... ALLE disse er like sannsynlige. Satt litt på spissen:

Det er like sannsynlig at jesus er guds sønn og at gud er en hellig ånd som skapte universet og livet, som å tro at det var den rosa hvalen i himmelens basseng som skapte verden ved en feiltagelse da den lagde mat til de små hvalungene sine.

 

Jeg ber nå alle Kristene / religiøse fortelle meg hvorofor de mener at den troen de har er mer riktig enn alle religioner.

 

Personlig tror jeg ikke på noen religion. Men jeg utelukker fortsatt ikke at det ikke finnes noe over mennesket. Sannsynligheten er like stor, og hvis sannsynligheten er lik er det umulig å tro at den ene tingen er sann men ikke den andre uten å ha i det minste en liten tvil om at man kan ta feil.

 

La oss si at man tar kron/mynt om Kristendommen er feil eller ikke. Det er da 50 / 50 % sjangse for det ene og det andre, noe det i virkeligheten er. Kron = kristendommen er sann/Mynt = ikke sann. Jeg kan si hva jeg vil om at jeg tror det vil bli Kron, men kan jeg bevise på noen som helst måte at den vil lande den veien? nei, Og derfor kan jeg heller ikke tro at det vil bli Kron.. men det jeg tror er at det vil bli enten kron eller mynt (selvom det er en sannsynlighet for at det ikke blir det, men den er så liten at det ville være tull å tro at det ville skje.)

 

Det eneste jeg tror på er Fysikken / kjemien / matten og alt annet man faktisk kan bevise. Grunnen til at jeg tror på dette er at jeg har sett mye av det med egene øyne, sett forsøk ende på samme måten hver gang på grunn av enkle fysiske lover, mattestykker som blir det samme gang på gang pga mattematiske regler. Alle disse forsøkene fungerer som bevis, og gir meg derfor en grunn til å tro at det er sant. noe ikke noen som helst religion kan.

 

Men som sagt: Fortell meg hva som gjør deres tro / religion bedre og mer sannsynlig enn andres.

Lenke til kommentar
Forklar litt nærmere hvorfor man kan kalle seg kristen uten å følge Bibelen, er du snill.

 

1. Du skal ikke ha andre guder enn meg.

2. Du skal ikke misbruke Herren din Guds navn. "Kristne kan jo si f.eks Herregud"

3. Du skal holde hviledagen hellig. "Ganske mangen jobber på søndager"

4. Du skal hedre din far og din mor.

5. Du skal ikke slå ihel.

6. Du skal ikke bryte ekteskapet. "Kristne folk skiller seg også"

7. Du skal ikke stjele.

8. Du skal ikke si falskt vitnesbyrd mot din neste. "Mange lyger inniblandt"

9. Du skal ikke begjære din nestes hus. "Alle blir misunnelige en gang"

10. Du skal ikke begjære din nestes kone, arbeidsfolk, husdyr eller noe som er hans. "Samme som ovenfor"

 

Men dere andre er ikke som kristne fordi dere heller ikke følger reglene

Går dere i kjerka ?

Ber dere når dere er i nød?

Synger dere en sang dedikert til gud før maten?

Leser dere bibelen?

 

You get the point!

Egentlig ikke. At folk kaller seg kristne uten å følge Bibelen er ganske forskjellig fra det å egentlig være kristen. Jeg kan også kalle meg kristen. Jeg blir ikke mer kristen av den grunn. At selvoppnevnte kristne ikke følger reglene betyr for meg at de egentlig ikke er kristne.

Lenke til kommentar
hvordan hadde kristendommen vært om det ikke fantes noe bibel?

hva er definisjonen av en kristen?

 

En usedvanlig dristig vending fra min side:

  • Den som over alt kjenner en overordnet mening med tilværelsen.

  • Det barn som har blitt fortalt at det sitter et omsorgsmennske i himmelen, han som frydelig, tar seg av de som tar imot hans frelse.

  • De mennesker som resonnerer med følelser og ikke streng og kald logikk.

  • Den etterlatte og ensomme Julian som ikke vil tro at han har en felles stamfar i apen Julius.

  • De som med hjelp av foreldre og andre troende er besatt på tanken at dette livet
    bare er en introduksjon til et noe høyverdig etterliv.

Endret av Totentanz
Lenke til kommentar
Egentlig ikke. At folk kaller seg kristne uten å følge Bibelen er ganske forskjellig fra det å egentlig være kristen. Jeg kan også kalle meg kristen. Jeg blir ikke mer kristen av den grunn. At selvoppnevnte kristne ikke følger reglene betyr for meg at de egentlig ikke er kristne.

 

Så hvis en kristen blir misunnelig på en annen så er den personen ikke kristen?

 

EDIT: Leif

Endret av KNB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...