Gå til innhold

Alle kristne, kom hit og bli konvertert til ateismen!


Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Personlig tror jeg faktisk ikke at vi nyter godt av søndagsåpne butikker. Jeg tror vi trenger en kjøpefri dag i uken.

Vel jeg er levende bevis for at teorien din er gal. Jeg nyter søndagsåpne butikker, hver søndag. Det hender endatil jeg jobber på søndager. Bare for å spotte hviledagen selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En fin diskusjon der alle ateister kan si hvor dumme kristene er.

 

 

Skal innrømme at jeg ligger i grenseland, men har lyst til å bli kristen. Hvem er mer lykkelige?

Ignorance is bliss. For ateister handler det vel mer om sannhet og hva vi kan vite snarere enn hva som gir oss en varm følelse i kroppen.

 

Skapelsen. Hvordan tror dere mennesker og alt annet har kommet til dersom Gud ikke har gjort det?
Argument fra første årsak forklarer ingenting og forskyver bare årsaksrekken enda et hakk tilbake. Hvem skapte så denne guden? Hvilken av disse tusner av guder er det som stod bak? Hva er så farlig med å si at du ikke vet og la det være med det til man gjennom vitenskapelige prosesser kan si med større sikkerhet om hvordan verden kan ha kommet til å bli?

 

Hva taper en kristen dersom kristendommen stemmer? Hva taper en ateist dersom kristendomemen eksister? Svarene er enkle. Ingenting og alt. Helvete og Himmel. For å snu på det hele; Hva vinner en kristen dersom kristendommen eksistere? Hva vinner en atesit dersom kristendommen eksistere? Samme svar; Alt og ingenting. Himmel og helvete.

Noen vil sikkert svare at en ateist vinner et liv uten regler dersom kristendommen ikke eksisterer, da svarer jeg at en kristen ikke taper et liv med regler dersom det ikke eksitere.

Pascal's wager er en trist affære som kommer opp til stadighet, og sannsynelighetene en "tjener" på å abbonnere på en spesifikk religion, og en retning innenfor den troen igjen er mikroskopisk. Satt i perspektiv til hva en taper i tid, ressurser og så videre ved å tilbe noe som det ikke finnes belegg for, hva sitter en igjen med? En kan vel like godt gamble på at Gud ikke er en sadistisk drittsekk med problemer med sitt selvbilde at han vil tolerere at rasjonelle mennesker med skeptisk sans ikke tilber ham når han ikke gir noen beviser for at han i det hele tatt eksisterer.

For for en ordentlig kristen er det ikke et spørsmål om det finnes eller ikke. Så vist alt stoppere når man dør, har en kristen hatt et liv som har gitt dem mye via kristendommen, og de føler ikke tap siden alt er slutt.
De vet ikke hva de ikke vet virker det for meg, og mange vil ikke oppleve å gjøre skikkelige oppdagelser og undersøkelser inn i vår eksistens men snarere bare tviholde på hva som virker som oppspinn som ikke har gitt oss videre innsikt eller opplysning om annet en vår utbredte tendens til å klinge til de svar som er tilgjengelige, ikke de som er beviselig sanne eller sannsynelige.

 

Kristne er som regel lykkelig, og reglene gjør dem ikke ulykklige. Ergo de har ikke tapt en dritt. Ateister taper som sagt alt. Jeg vil ikke ta den risikoen, da det er nok av hendelser der ute som er i ferd med å overbevise meg. Hvordan vil dere forklare slike hendelser? Engler, folk som blir kvitt fysiske og psykise plager? Folk som får kall, følger de og får suksess?
Igjen, for flere av oss handler det ikke om lykke, det handler om sannhet og med hvilken sikkerhet vi kan sie å innha denne sannheten. Pascal's wager er helt verdiløst som jeg har kommentert over, og samstemmer ikke med religiøs oppførsel fra min erfaring. Om dette var snakk om risk ville folk vært ortodokse i frykt for at reglene "egentlig" er strengere enn antatt. Det er tross alt evig pine det er snakk om å unngå er det ikke? Om den pisken er hva som gir kristne lykke skulle en vel tro det var noe underliggende sadomasokisme med det hele :p Vitnebyrd om mirakler, engler og andre ting er upålitelige og ingen av de virker å til nå ha holdt i stand under kontrollerte observasjoner og lignende.
Snakker om moral. Dere er vel klar over at det som blir sett på som god folkeskikk er De 10 bud?

Virkelig? Ser ut for meg som at folk gjør god nytte av søndagsåpne butikker. Andre bud som også kan pirkes i stykker, men jeg ser ikke akkurat hva dette har så mye med saken å gjøre. Mange av budene er ganske så alminnelige og krever ingen hellig entitet for å bli oppdaget og sett på som nyttige verdier i et felles samfunn. Jeg tviler på verden uten videre drev og stjal og voldtok hverandre i hytt og pine før Moses kom traskende ned med denne oversiktelige lista.

 

Så det ble nevnt at bibelen er skrevet over så lang periode at den kan ha blitt forrandret. Hmm, javell. Selvsagt sier jeg, selvsagt er den skrevet over en lengre periode for så å bli samlet. . Tror dere hendelser over en slik lang tidsperiode blir skrevet i en og samme bok sammenhengene? Eller at den blir skrevet over flere år mens det skjer for så å bli samlet? Slik alle andre historiske bøker er skrevet?
Bibelens mange historier/eventyr ble passert over folkemunn i flere hundre år før de ble skrevet ned fra hva vi kan si om det, så ting har vel også blitt endret før de ble ført ned med penn. Håndkopieringen har også fra komparative studier vidt sprikende oversettelser, omformuleringer og gjenfortellinger. Vitnesbyrdene fra de forskjellige bøkene strider også med hverandre i flere tilfeller. Så hvordan det kan sees på som en pålitelig kilde for hva som har skjedd er vel en av de store sprangene av tro en har innen for kristendommen.

 

 

Dere vet det at skapelsen er den eneste logiske forklaringen på det hele? Alle andre forsøk er bare tull og ekstremt usannsylige.
Igjen, bare årsaksforskyvining uten noe reell forklaringskraft. At du avviser alle andre forklaringer viser vel hvor åpen du er for vitenskapelige gjennombrudd. Å si at det er logisk gjør det ikke så.

 

Håper på en sunn diskusjon med gode argumenter og ikke bare en flom av argumenter fra ateister om hvor godt der har det. Fordi dem er det nok av i tråden allerede, og det skaper inge diskusjon.
Og ditt motargument er å spør oss hvem som er lykkeligst av religiøse og ateister? Det at du lukker deg for andre forklaringer på tilstedeblivelsen av universet skaper ikke diskusjon det heller.

 

Ikke grill meg for eventuelle utsagn, da jeg er fersk på område og prøver så godt jeg kan. Innrømmer mine feil og er ydmyk.
Trodde du ville ha diskusjon? Hva skal vi ellers grille deg for på et forum annet enn utsagnene dine?

 

/natt

 

Ok, så sett at jeg er åpen for alle vitenskapelige gjennombrudd, men synes jeg er lykkeligere når jeg tror på følgende:

 

Gud skapte Big Bang

Jesus er Messias

 

Kan JEG unnslippe ateistenes vrede i alle fall? Jeg tror jo ikke på noe som ikke gir mening, da er det vel greit?

Lenke til kommentar
Ateister er gjerne litt bekymret for deg. Og ja, dette stemmer ikke ”Gud skapte Big Bang”. Ikke fra ateistisk ståsted ikke fra kristent ståsted.

 

I begynnelsen skaper Gud himmelen og jorden......

 

Hvorfor tror ateister at de vet hva kristne skal tro på? Jeg tror at Gud skapte Big Bang, og Jesus er min frelser. Jeg er kristen, og du kan ikke påstå noe annet bare fordi jeg er mer åpen enn en del andre med delvis samme tro som meg.

 

Og btw... i begynnelsen av HVA? OOOps! jadaaa....

Lenke til kommentar
Personlig tror jeg faktisk ikke at vi nyter godt av søndagsåpne butikker. Jeg tror vi trenger en kjøpefri dag i uken.

Vel jeg er levende bevis for at teorien din er gal. Jeg nyter søndagsåpne butikker, hver søndag. Det hender endatil jeg jobber på søndager. Bare for å spotte hviledagen selvsagt ;)

 

Vel, du er vel ikke ett levende bevis på det, før det faktisk er bevist at du har hatt godt av det, er det vel?;)

Lenke til kommentar
Vel, du er vel ikke ett levende bevis på det, før det faktisk er bevist at du har hatt godt av det, er det vel?;)

Uten mitt søndagsbesøk på butikken, hadde jeg sultet; og det er negativt. Man har ikke godt av å ikke ha det godt. Ergo har jeg godt av søndagsåpne butikker.

Lenke til kommentar
Ateister er gjerne litt bekymret for deg. Og ja, dette stemmer ikke ”Gud skapte Big Bang”. Ikke fra ateistisk ståsted ikke fra kristent ståsted.

 

I begynnelsen skaper Gud himmelen og jorden......

 

Litt bekymret er gjerne milevis unna evig pinsel. Hehe.

 

Hvem snakket om Big bang?

Lenke til kommentar

jeg så et skikkelig dårlig program på tv hvor en sånn hurpe drev å skulle liksom angripe kristendommen og kirken og være skikkelig kritisk og sånn imot sånne prester og sånn hun snakket med i kirken, som var på vei til gudstjeneste.

 

Hun drev og sa sånn at de som er kristene skulle si unnskyld for alle de forbrytelsene gjennom historien som ble gjort i kristendommens navn akkurat som kommunister har måttet og alle andre. også var hun skikkelig seriøs og alvorlig og snakket om korstogene og heksebrenning og sånn.

 

kristendommen er en religion. og en religion betyr at folk kan utnytte folk som har behov for en gud. og det er sånn det er. man kan gjøre mye slemt i guds navn, og da betyr det bare at det man gjør er for gud.

 

men det er ikke lov lenger. og kristendom i dag er en positiv ting fordi det er vanskelig for mange å tro på mennesket, og for mange er det alt for lett å søke tilflukt under armen til gud og sånn. men hva så? det er helt greit så lenge det ikke plager noen.

 

men å frelse folk til ateismen er det ikke noe grunn i. jeg sier ikke at det er feil, det er sikkert noen som kan komme til å like ateismen bedre, men kristene i dag de vet godt fra før at de kan leve anstendige liv basert på egen moral og etikk.

 

selv, synes jeg at reiligon er teit og jeg hater kristendom og islam, men folk som tror på det er ikke dårlige personer for det om det står i bøkene dems at man kan komme til himmelen og helvete og sånn. å stoppe religion gjør ikke værden bedre (kanskje t.o.m værre) uansett hvor teit religionen er.

Lenke til kommentar
Du er vel beskymret for at ateister skal lide av flammer eller no. Går begge veier. Hei du lever i en løgn, nei du lever i en løgn.

 

Hehe, nei jeg går ikke begge veier, jeg har mitt eget personlige livssyn:)

 

Jeg skulle bare ønske ateister kunne behandle hverandre med større respekt og forståelse, det er alt.

 

Du er vel beskymret for at ateister skal lide av flammer eller no. Går begge veier. Hei du lever i en løgn, nei du lever i en løgn.

 

Hehe, nei jeg går ikke begge veier, jeg har mitt eget personlige livssyn:)

 

Jeg skulle bare ønske ateister kunne behandle hverandre med større respekt og forståelse, det er alt.

 

* og kristne.

 

Jeg tror jeg skriver det jeg tenker, men utelater viktige ord. Begynner vel å bli kveld

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Klikk

Bare for å forsvare alle ateister/ikke kristne.

 

 

 

 

Utrolig hvor mange kristne jeg har klart å få til å føle det alle verdens mennesker har følt gjennom årtusner med korstog og misjonsferder. :)

 

Det som var litt av pointet med denne tråden, å få dere til å (forhåpentligvis) forstå hvor idiotisk det er å prøve å konvertere folk med andre livssyn over til deres :)

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...