Gå til innhold

Alle kristne, kom hit og bli konvertert til ateismen!

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Dersom Åsatrua er korrekt havner alle ikke-troende i Helheim.

MMnei, jeg mener at alle som dør av alderdom, sykdom eller lignende, havner i Helheim, mens de som dør i krig eller kamp av ett eller annet slag, kommer til Valhall. Tror ikke dette har noe med tro å gjøre, da ingen aviser dom; det bare er sånn. Gudene selv er også underordnet dette. Vi husker jo alle at Loke fikk Hód til å drepe Balder, som dermed havnet i Helheim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MMnei, jeg mener at alle som dør av alderdom, sykdom eller lignende, havner i Helheim, mens de som dør i krig eller kamp av ett eller annet slag, kommer til Valhall. Tror ikke dette har noe med tro å gjøre, da ingen aviser dom; det bare er sånn. Gudene selv er også underordnet dette. Vi husker jo alle at Loke fikk Hód til å drepe Balder, som dermed havnet i Helheim.

Hvor havner døde spedbarn?

Lenke til kommentar

Døde barn havner formodentlig i Helheim, om de da ikke dør i kamp og samles opp på valen av Valkyriene. Helheim er ikke det samme som helvete, dog. Som nevnt, Balder reiser selv til Helheim. Kun de som dør ærefullt i kamp, og blir funnet verdig til å bli en einherje slår følge med Allfader i Valhall.

Lenke til kommentar

Nesten som islams jihad; bortsett fra at i vår egen tro får vi ikke en drøss jomfruer. Vi får spise den samme grisen (Særimne) om igjen og om igjen, sloss om dagen til vi blir drept, og så stå opp igjen og drekka mer :)

Pluss selvsagt, det er ingen evig "hvile" der i Valhall. Når Fenrisulven løsner og det blåses til den siste kampen, er man pålagt å stille opp å sloss igjen hehe. Men bortsett fra det, så er det vel nesten samme sak for de som ikke kjenner historiene :)

edit: bedrøvelig at dagens nordmenn kjenner bedre til islam enn vår egen norrøne arv. Men motiverende for videre arbeid selvsagt.

Endret av freke
Lenke til kommentar

Belønning for å ofre sitt liv er det sentrale. Det er heller ikke bare jomfruer, men også deilig mat og drikke. Spør du meg reflekterer det bare hvilke elementer ved livet vi mennesker setter mest pris på. Er det ikke snedig at det er nettopp disse som er sterkest knyttet til overlevelse og reproduksjon? Skulle tro det var et ikke-problem i Paradis. :)

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Er det ikke snedig at det er nettopp disse som er sterkest knyttet til overlevelse og reproduksjon? Skulle tro det var et ikke-problem i Paradis. :)

I og for seg :) Hvertfall i de semittiske religionene, hvor man nå i kristendommen har avskaffet helvete, burde reproduksjon være helt unødvendig. Siden alt som kan krype og gå til slutt ender i himmelen. Om det er lettere å havne i helvete i jødedom og islam aner jeg ikke, men om flesteparten havner "i kjeller'n" så kan det kanskje være mer nyttig å befolke upstairs via andre kanaler enn dødsfall. Men de har et besynderlig syn på ting disse monoteistene.

edit: angående martyrdom er det jo å bemerke at man ser på dette livet som lite å ha, og man etterstreber å gjøre slutt på det snarest råd. En slik innstilling var ikke like utbredt blandt våre forfedre (det er forskjell på å ønske seg død, og ikke frykte døden), og jeg tviler på om den er mer utbredt blandt dagens åsatruere :)

Endret av freke
Lenke til kommentar

Det er vel noe av det Nietzsche snakker om i The Antichrist: "God degenerated into the contradiction of life. Instead of being its transfiguration and eternal Yea! In him war is declared on life, on nature, on the will to live!"

Og det er kanskje det som gjør de semittiske religioner så giftig.

I vår norrøne arv er det ikke snakk om noe "paradis", så faren for å sette "den neste verden" høyere denne er nok ikke tilstede. Man kan jo også spørre seg i hvilken tilstand et folk som ønsker seg død heller enn levende er. Det er hvertfall ikke et sunnhetstegn.

Lenke til kommentar

En fin diskusjon der alle ateister kan si hvor dumme kristene er.

Skal innrømme at jeg ligger i grenseland, men har lyst til å bli kristen. Hvem er mer lykkelige?

Skapelsen. Hvordan tror dere mennesker og alt annet har kommet til dersom Gud ikke har gjort det?

Hva taper en kristen dersom kristendommen stemmer? Hva taper en ateist dersom kristendomemen eksister? Svarene er enkle. Ingenting og alt. Helvete og Himmel. For å snu på det hele; Hva vinner en kristen dersom kristendommen eksistere? Hva vinner en atesit dersom kristendommen eksistere? Samme svar; Alt og ingenting. Himmel og helvete.

Noen vil sikkert svare at en ateist vinner et liv uten regler dersom kristendommen ikke eksisterer, da svarer jeg at en kristen ikke taper et liv med regler dersom det ikke eksitere. For for en ordentlig kristen er det ikke et spørsmål om det finnes eller ikke. Så vist alt stoppere når man dør, har en kristen hatt et liv som har gitt dem mye via kristendommen, og de føler ikke tap siden alt er slutt. Kristne er som regel lykkelig, og reglene gjør dem ikke ulykklige. Ergo de har ikke tapt en dritt. Ateister taper som sagt alt. Jeg vil ikke ta den risikoen, da det er nok av hendelser der ute som er i ferd med å overbevise meg. Hvordan vil dere forklare slike hendelser? Engler, folk som blir kvitt fysiske og psykise plager? Folk som får kall, følger de og får suksess?

Snakker om moral. Dere er vel klar over at det som blir sett på som god folkeskikk er De 10 bud?

Så det ble nevnt at bibelen er skrevet over så lang periode at den kan ha blitt forrandret. Hmm, javell. Selvsagt sier jeg, selvsagt er den skrevet over en lengre periode for så å bli samlet. . Tror dere hendelser over en slik lang tidsperiode blir skrevet i en og samme bok sammenhengene? Eller at den blir skrevet over flere år mens det skjer for så å bli samlet? Slik alle andre historiske bøker er skrevet?

Dere vet det at skapelsen er den eneste logiske forklaringen på det hele? Alle andre forsøk er bare tull og ekstremt usannsylige.

Håper på en sunn diskusjon med gode argumenter og ikke bare en flom av argumenter fra ateister om hvor godt der har det. Fordi dem er det nok av i tråden allerede, og det skaper inge diskusjon.

Ikke grill meg for eventuelle utsagn, da jeg er fersk på område og prøver så godt jeg kan. Innrømmer mine feil og er ydmyk.

Takk.

Feed me

Endret av C_Hendrix085
Lenke til kommentar
Okei, etter å ha lest denne tråden : KLIKKtenkte jeg at jeg skulle snu fenomenet "misjon".

Hvis kristne prøver å konvertere oss "ikke troende" til kristendommen fordi de "bryr seg om oss" og "bare vil hjelpe oss" kan vel jeg gjøre det samme?

Alle kristne! Dere har blitt ført bak lyset! Dere har blitt ført bak lyset av personer, som utelukkende tjener på at dere følger deres livssyn.

Fra gammelt av har kristendomme ikke medført annet enn drap og playndring i ett hellig vesens navn. Man har tilogmed fått beskjed om at hvis man ikke betalte enn viss sum penger til kirken,ja, så ville man jaggu brenne i helvete i all tid.

"Men dette er jo feil" kan dere si, "Dette var jo før den lutherske reform " kan dere si... men still dere da spørsmålet ; Var det kanskje ikke dette "de" hadde i tankene da "de" lagde ett livssyn klat "Kristendommen" ? At de ville utnytte folks naivitet og mangel på troverdige svar vedrørende livets mange spørsmål...

Nei, sier jeg, dette vil jeg ikke støtte! Jeg vil tro på det jeg faktisk kan forklare, jeg vil ikke ledes bak lyset og bli fortalt løgn og bedrag.

Kom over til vitenskapen og fornuftens tankegang, bli HUMANETIKER du også, vi tror at alle mennesker kan leve gode og annstendige liv, basert på egen moral og etikk.

Vi er like så gode mennesker som dere kristne, men vi er det fordi vi tror at vi gjør verden til et hyggeligere sted å være, ikke av frykt for a pines til evig tid etter at vi dør.

Er du et godt menneske , eller har du blitt fortalt at du må oppføre deg slik?

Ateismen, logikkens livssyn.

Er dette en form for dårlig spøk?

Dere er like ille hele gjengen spør du meg...

Lenke til kommentar

Vi ateister er ikke ille nei, bare at enkelte ateister har tydeligvis fått nok av religiøse fanatikere som har et jævla trang for å konvertere alle til sin religion, derfor har noen ateister tatt et lite oppgjør og slik vi ser i dette eksempelet opprettet en tråd som åpenbart er i strid med alt som har med religion å gjøre.

Whine more.

Lenke til kommentar
Vi ateister er ikke ille nei, bare at enkelte ateister har tydeligvis fått nok av religiøse fanatikere som har et jævla trang for å konvertere alle til sin religion, derfor har noen ateister tatt et lite oppgjør og slik vi ser i dette eksempelet opprettet en tråd som åpenbart er i strid med alt som har med religion å gjøre.

Whine more.

Dere er jo gode til å argumentere for dere. Det eneste jeg har sett hittil er bare vrøvl om at kristene prøver og konvertere alle, og hvor lykkelig ateister er. Svar på spørsmålene fra min forrige tråd som blir det om ikke annet en diskusjon

Lenke til kommentar

FFS, hvorfor i all verden skal jeg gidde å besvare spørsmålene dine? Har hatt en del debatter/diskusjoner med dere jesuselskere en gang for mye nå, jeg er drittlei, så takk, men nei takk.

Kall meg arrogant eller si at jeg havner i helvette f.eks, bryr meg pent lite for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar

Whine more.

De ateistene jeg har møtt hittil i mitt liv har vært mye mer pågående angående tro enn de jeg har møtt som har vært troende. Og de prater mye mer respektløst om motpartens livssyn.

Men det er vel slik det er..

Lenke til kommentar
FFS, hvorfor i all verden skal jeg gidde å besvare spørsmålene dine? Har hatt en del debatter/diskusjoner med dere jesuselskere en gang for mye nå, jeg er drittlei, så takk, men nei takk.

Kall meg arrogant eller si at jeg havner i helvette f.eks, bryr meg pent lite for å være helt ærlig.

Fordi jeg har lyst til å diskutere med deg. Men skjønner at du er lei selvsagt og respekterer det.

Kaller deg ikke arogant, og dømmer deg heller ikke, men fikk følsen av at du rett og slett ikke turte siden du ikke hadde noen gode svar på spørsmålene mine. Å si at du vil brenne i helvete har jeg hvertfall ikke tenkt til. Det er ikke opp til meg å dømme uansett. Det å være kristen er kind of en egoistisk greie. Det er kun jeg som kommer til paradis og det er derfor jeg er kristen. Om du gjør det eller ikke. Not my choice. Heller ikke jeg som tar risken.

Men ble ærlig talt litt skuffet over at du ikke besvarer spørsmålene mine, da dette er et diskusjonsforum. Tråden er laget for å konvertere, og da burde dere ærlig talt være i stand til å klare å diskutere i det minste. En meningsløs tråd med andre ord.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Jeg skal skrive Harry Potter om til en stor bok å begrave den under jorden så en gang i fremtiden så finner noen den og de begynner å tilbe Harry potter og hvis man er slem så kommer man til Voldemort.

Endret av Slettet-PJ3x8Q2w
Lenke til kommentar
Skal innrømme at jeg ligger i grenseland, men har lyst til å bli kristen.

Det er vel her du avslører at du er i feil tråd da. "....kom hit og bli konvertert til ateismen" heter tråden; ikke "...kom her å bli frelst". Har du lyst til å bli kristen så finnes det nok mange tråder med et mer egnet tema enn akkurat denne.

Men noen poetiske ord kan du få med på ferden :)

"Where has God gone?" he cried. "I shall tell you. We have killed him - you and I. We are his murderers. But how have we done this? How were we able to drink up the sea? Who gave us the sponge to wipe away the entire horizon? What did we do when we unchained the earth from its sun? Whither is it moving now? Whither are we moving now? Away from all suns? Are we not perpetually falling? Backward, sideward, forward, in all directions? Is there any up or down left? Are we not straying as through an infinite nothing? Do we not feel the breath of empty space? Has it not become colder? Is it not more and more night coming on all the time? Must not lanterns be lit in the morning? Do we not hear anything yet of the noise of the gravediggers who are burying God? Do we not smell anything yet of God's decomposition? Gods too decompose. God is dead. God remains dead. And we have killed him.

:)

Lenke til kommentar

Vel jeg har ikke opprettet denne tråden så jeg står ikke for det som OP skrev, derimot forstår jeg han/henne godt.

Denne tråden er kanskje "meningsløs" i den forstand, men den er like meningløs som alle tråder som prøver seg på det motsatte i så fall.

Jeg kunne godt svart deg på spørsmålene du har, men jeg har egentlig fått nok som sagt, men jeg er sikker på at det er massevis av folk på dette forumet som kunne godt tenke seg til å delta i den debatten.

Whine more.

De ateistene jeg har møtt hittil i mitt liv har vært mye mer pågående angående tro enn de jeg har møtt som har vært troende. Og de prater mye mer respektløst om motpartens livssyn.

Men det er vel slik det er..

Nei det er ikke "slik det er", det er slik NOEN MENNESKER er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...