Gå til innhold

Alle kristne, kom hit og bli konvertert til ateismen!

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Gjest member-60584

Jeg får vondt av å lese posts av kristne :(

En ting er å tro på en gud som starta prosessen også bare ga faen etter på.

Men når du skal begynne å benekte evolusjon og kommer å sier jorda er ikke så gammel som vitenskapen sier må du faen få rassen ut av ræva.

Vi har så mye mer kunnskap i dag enn for 2000 år siden. Hva skal du tro på? Mest moderne vitenskap eller en bok skrevet av folk som bor i sand slott? Folkeslag som fremdeles steiner folk til døde.

Evolusjon skjer hele tida.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-122769

haha please

iflg bibelen er jorda 6000 år gammel. dette er et etablert faktum som ikke kan benektes. er du virkelig så ignorant at du ikke tror på guds ord?

Lenke til kommentar
Jeg håper VIRKELIG at sandelama kødder

Han har nok heller misforstått.

Sandelama: Jordens alder er blitt estimert av andre kristne, det står ingenting om det i bibelen. De har tatt de div. hendelsene og skriftene vi har funnet og lagt de sammen for å komme frem til en alder. Mener å huske at det er fra Adams alder/familie, til nå (2008) = ~6400

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Reflekter over denne:

Billions of people with faith in some power almighty,

Billions of others who call the same thing a different name,

Then everlasting wars to follow the leaders,

To satisfy their whims and the lies that they feed us,

On a planet where there's enough wrong,

To keep us busy for years.

At dere orker!

Lenke til kommentar
hvor graver dem ned ateister når dem dør?

Man graver dem ikke ned, de blir resirkulert til plastkopper og engangslightere.

...pluss at kondomeriet får assosierte deler fra ateiser, deler som bevist er grundig testet og som tåler bruk... ;)

Blir nesten lei meg jeg av å lese om kristne som kan så forsvinnende lite om verdenen de har rundt seg som et par i denne tråden her. Og klarer ikke annet enn å le av sånne mennesker, som ikke klarer å finne rumpa si med kart engang, uttale at de ikke tror på evolusjons teorien, som om DE visste hva dette var for noe? :) *He he, ler nå*

Dette stiller i den samme latterlige båsen som kristne har hørt om c14 metoden når de påstår jorden er 6500 år gammel... :no:

Det skulle vært forbudt å være så ignorant som dette syntes jeg! Her har tydelig samfunnet en stor jobb å gjøre for vi andre kan jo rett og slett ikke være bekjent av at vi har landsmenn som er til de grader dumme som disse religiøse noksaktene, er dere ikke enige :D De skulle vært nektet pass på dette grunnlaget syntes jeg :)

Lenke til kommentar
Hvis Gud har skapt meg er det hans egen feil at jeg ikke er smart nok til å forstå og godta ham. Da kommer jeg også til helvete, men tror egentlig ikke det er så stein hakkanes galt for der er det nok av kjentfolk og likesinnede isåfall...

Som den godeste Christoper Hitschens sa det, "Det er synd at det ikke finnes et helvette prester kan havne i..."

:D

og slapp av, sagaen om bibelens helvette er like sann som sagaen om tor og odins vallhall og NRK's hermetika :)

Lenke til kommentar
haha please

iflg bibelen er jorda 6000 år gammel. dette er et etablert faktum som ikke kan benektes. er du virkelig så ignorant at du ikke tror på guds ord?

Haha, du har skjemt deg ut!!!! xD

Det stemmer at det er et etablert faktum at jorden i følge bibelen er 6000-7000 år gammel.

Det er også et etablert faktum at bibelen er en tekst skrevet av mennesker som påstår at de har hatt samtaler med en av gudene ved navn Jahve som i følge dem som skrev bibelen påstår at han skapte jorden.

Ellers er det et etablert faktum at jorden er milliarder av år gammel.

Lenke til kommentar
Jeg får vondt av å lese posts av kristne :(

samme sier jeg om ateister -.-

Les min signatur og se at det ikke er store forskjeller mellom oss. Desverre har du blitt avlet opp i et ekstremt kristent miljø, og har aldri fått sjangsen til å tenke på en rasjonell måte. Husk at du også engang var ateist før foreldrene dine startet hjernvaskningsprossesen mot deg.

Jeg ser også på profilen din at du er gammel nok til å tenke selv, så hvis du virkelig har så mye tro på religionen din, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke er modig nok til å utfordre den ved å lese mer om evolusjon, naturlig seleksjon og astronomi. Da vil du selv se og lære at bevisene er så overveldene og klare at man kan sammenligne motparten med dem som ser på holocaust som en konspirasjonsteori.

Flesteparten av oss har selv vært kristene, men vi har studert emne selv og kommet fram til den eneste og riktig konklusjonen, og det er at kristendommen og hver eneste mennskelagde religion er hverken mer eller mindre enn bullshit.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

er lykkelig som ateist. føler at selv om jeg ikke forstår alt her i verden så har jeg ingenting å frykte. verken døden eller livet skremmer meg. tanken på det faktum at jeg en dag kommer til å opphøre å eksistere skremmer meg ikke som det den gjorde før.

som ateist står jeg fritt til å velge det jeg mener er rett. jeg slipper å være bundet av en religiøs tekst som forbyr ditten og datten. jeg står fritt til å tenke og føle som jeg ønsker og leve livet mitt slik jeg ønsker.

og som ateist slipper jeg å leve i frykt for at jeg skal havne i helvette for mine 'synder'.

men så kommer jeg jo heller ikke til himmelen da.

... men helt ærlig så er det helt greit.

og hadde himmelen vært virkelig så ville jeg fremdeles foretrukket døden...

jeg kan ikke logisk forklare hvorfor, men det faktum at jeg skal dø er det som gjør dette livet virkelig verdt å leve... selv om det også gjør alt sammen totalt meningsløst. det er vakkert, og jeg gleder meg over det hver dag.

når jeg slutter å eksistere så har jeg heller ingen behov, ingenting å frykte, ingenting i det hele tatt... ikke et eneste behov for noen ting.

jeg trenger ikke å vite at en gud skapte jorda for at jeg skal kunne nyte solnedgangen, samme hvor meningsløs skjønnheten jeg finner i verden er. jeg trenger ikke å ha en høyere mening for å være fornøyd med livet mitt og glede meg over ting som det er menneskelig og glede seg over. alt sammen er ekte, enda det har et 'formål' eller ikke.

verden er i mine øyne helt perfekt som den er... den er vakker og uforståelig.

jeg trenger ikke å forstå en eneste ting, annet enn at jeg er her akkurat i dette øyeblikket og at jeg en dag skal dø. og dette har jeg funnet meg tilrette med.

hva er meninga med livet?

intet gudommelig vesen kan svare på spørsmålet mitt, og hvem andre står igjen enn meg? det var tross alt jeg som stilte spørsmålet. jeg stilte et spørsmål som kun er menneskelig forståelig, og hvem andre enn et menneske kan svare på det? hvem andre enn meg?

- mine tanker som ateist

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...