Gå til innhold

Alle kristne, kom hit og bli konvertert til ateismen!


Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å si at agnostikere åpner døren for tannfeen og julenissen er bare teit sagt. Julenissen kommer gjennom pipa på julaften sant? Vel, vi har ingen pipe. Åsssen skal han komme inn da? Har forøvrig å telt antall gaver en gang, og det var ingen flere dagen etter.

Tannfeen er også falsk fordi jeg våknet en gang mamma kom inn for å bytte ut tannen med en tier. Se der, begge de 2 avlivet. Slutt å tull rundt med sånne meningsløse kommentarer.

Lenke til kommentar
Å si at agnostikere åpner døren for tannfeen og julenissen er bare teit sagt. Julenissen kommer gjennom pipa på julaften sant? Vel, vi har ingen pipe. Åsssen skal han komme inn da? Har forøvrig å telt antall gaver en gang, og det var ingen flere dagen etter.

Tannfeen er også falsk fordi jeg våknet en gang mamma kom inn for å bytte ut tannen med en tier. Se der, begge de 2 avlivet. Slutt å tull rundt med sånne meningsløse kommentarer.

 

Det er din mening ja, men det er sikkert flere hundre, kanskje tusenvis, av andre som tror på tannfeen, for ikke å snakke om julenissen! Det jeg ville ha frem er at du har da vel for svingende ikke flere "bevis" på guder enn tannfeer og julenisser har du vel? Og da blir kredibiliteten til guder like stor som den nevte tannfeen. At det er millioner av fjols som tror på dette er dessverre intet bevis på at det er mer sant.....

 

Så hvorfor skiller du?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Som jeg har forklart tidligere i tråden snakker jeg ikke om Gud(kristen gud,islamsk gud etc) men noe som er større enn mennesket. '

 

Beviset på at julenissen og tannfeen er vel ganske dårlige, spesielt da mange barn sitter uten julegaver i jula, og mange barn ikke får penger for sine tenner. Snakket med en igår som nettop hadde vært i israel, og han sa at før hver store naturkatastrofe i USA, så hadde de gjort noe mot israel(han gikk ikke spesifikkt inn på hva). Guddomelig innvirkning?

Lenke til kommentar
Som jeg har forklart tidligere i tråden snakker jeg ikke om Gud(kristen gud,islamsk gud etc) men noe som er større enn mennesket. '

 

Beviset på at julenissen og tannfeen er vel ganske dårlige, spesielt da mange barn sitter uten julegaver i jula, og mange barn ikke får penger for sine tenner. Snakket med en igår som nettop hadde vært i israel, og han sa at før hver store naturkatastrofe i USA, så hadde de gjort noe mot israel(han gikk ikke spesifikkt inn på hva). Guddomelig innvirkning?

 

Ja DA skjønner jeg det....

 

Biskopen av canterbury gikk jo ut og påsto at grunnen til flommen var at samfunnet lot homofile får gifte seg :roll:

 

... og når sånne "opplyste" menn kan få seg til å tro det spør jeg; Ville det ikke være enklere for gud, som har krefter til å oversvømme et halvt land, å bare sagt sim sala bim og gjort alle de homofile straighte som linjaler?

 

Ser ikke poenget ditt jeg. Tror du virkelig at det var en guddommelig kraft som lager natur katastrofer i et land fordi noen kødder med et annet land? Da er du på tur hvis du tror det..... :no:

Lenke til kommentar
Som jeg har forklart tidligere i tråden snakker jeg ikke om Gud(kristen gud,islamsk gud etc) men noe som er større enn mennesket. '

 

Beviset på at julenissen og tannfeen er vel ganske dårlige, spesielt da mange barn sitter uten julegaver i jula, og mange barn ikke får penger for sine tenner. Snakket med en igår som nettop hadde vært i israel, og han sa at før hver store naturkatastrofe i USA, så hadde de gjort noe mot israel(han gikk ikke spesifikkt inn på hva). Guddomelig innvirkning?

 

Ja DA skjønner jeg det....

 

Biskopen av canterbury gikk jo ut og påsto at grunnen til flommen var at samfunnet lot homofile får gifte seg :roll:

 

... og når sånne "opplyste" menn kan få seg til å tro det spør jeg; Ville det ikke være enklere for gud, som har krefter til å oversvømme et halvt land, å bare sagt sim sala bim og gjort alle de homofile straighte som linjaler?

 

Ser ikke poenget ditt jeg. Tror du virkelig at det var en guddommelig kraft som lager natur katastrofer i et land fordi noen kødder med et annet land? Da er du på tur hvis du tror det..... :no:

 

Nå snakker du om en religions gud igjen, og da blir det helt meningsløst å forsette å diskutere med deg da jeg gjentatte ganger har prøvd å forklare at det er ikke dette jeg snakker om, da dette er historier lagd av mennesker, fortalt av mennesker, akkurat som tannfeen og Julenissen.

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar
Nå snakker du om en religions gud igjen, og da blir det helt meningsløst å forsette å diskutere med deg da jeg gjentatte ganger har prøvd å forklare at det er ikke dette jeg snakker om, da dette er historier lagd av mennesker, fortalt av mennesker, akkurat som tannfeen og Julenissen.

 

Sorry, my bad. Det jeg mente var ikke EN gud, men en guddommelig kraft. Litt utflytende, men i og med ingen har sett gud eller hans likemenn sier vi gudekraft....

 

Hvorfor tror du at verden blir styrt av gude kraft? Er ikke du agnostikker????

 

 

Edit: Bytt ut gudekraft med natur kraft da. Hvorfor skulle denne kraften lage natur katastrofer i USA når noen kødder med israel? Eller mente du noe annet her?

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Nå snakker du om en religions gud igjen, og da blir det helt meningsløst å forsette å diskutere med deg da jeg gjentatte ganger har prøvd å forklare at det er ikke dette jeg snakker om, da dette er historier lagd av mennesker, fortalt av mennesker, akkurat som tannfeen og Julenissen.

 

Sorry, my bad. Det jeg mente var ikke EN gud, men en guddommelig kraft. Litt utflytende, men i og med ingen har sett gud eller hans likemenn sier vi gudekraft....

 

Hvorfor tror du at verden blir styrt av gude kraft? Er ikke du agnostikker????

 

 

Edit: Bytt ut gudekraft med natur kraft da. Hvorfor skulle denne kraften lage natur katastrofer i USA når noen kødder med israel? Eller mente du noe annet her?

 

Har ikke sagt at jeg tror det, men det blir jo så hardnakket benektet at noen må jo stå på den andre sia. Hvis alle står på samme side kan vi jo bare legge ned posten. Alt jeg prøver å gjøre er å vise at det kan(merk:kan) hende at noe overnaturlig har innvirkning på våre liv, men på den annen side er vi kanskje overgitt til oss selv. Hvem vet? Tydeligvis noen på forumet, men jeg er ikke en av dem.

Lenke til kommentar
Har ikke sagt at jeg tror det, men det blir jo så hardnakket benektet at noen må jo stå på den andre sia. Hvis alle står på samme side kan vi jo bare legge ned posten. Alt jeg prøver å gjøre er å vise at det kan(merk:kan) hende at noe overnaturlig har innvirkning på våre liv, men på den annen side er vi kanskje overgitt til oss selv. Hvem vet? Tydeligvis noen på forumet, men jeg er ikke en av dem.

 

Det kan det, men det jeg mener, og det mener jeg bestemt, er at det ikke finnes en eneste grunn for å GÅ UT I fra at det er noen overnaturlig "kraft" som gjør dette før vi har fått påvist denne kraften! Skjønner? Det blir som å lure på hvenm som skapte gud og når vi er så langt kan vi jo likesågodt fundere på hvem det var som skapte skaperen til gud osv osv. Hvorfor skal vi sitte å lure på slikt, i det hele tatt ta det med i beregningen liksom, når vi ikke en eneste gang har noe som påviser noe slikt? Hvis/når det derimot blir påvist at det faktisk ER noe der som påvirker er det jo en helt annen sak, syntes ikke du også det?

 

:)

 

Ingen grunn til å rope ulv når ingen ulv er å se....

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Å si at agnostikere åpner døren for tannfeen og julenissen er bare teit sagt. Julenissen kommer gjennom pipa på julaften sant? Vel, vi har ingen pipe. Åsssen skal han komme inn da? Har forøvrig å telt antall gaver en gang, og det var ingen flere dagen etter.

Tannfeen er også falsk fordi jeg våknet en gang mamma kom inn for å bytte ut tannen med en tier. Se der, begge de 2 avlivet. Slutt å tull rundt med sånne meningsløse kommentarer.

 

Gud kom heller ikke når jeg spurte om han kunne vise seg for å bevise at han eksisterer.

 

Tannfeen og Julenissen vil jo ikke at du skal se dem, derfor kom de ikke når de visste at du "testet" dem.

Lenke til kommentar
Har ikke sagt at jeg tror det, men det blir jo så hardnakket benektet at noen må jo stå på den andre sia. Hvis alle står på samme side kan vi jo bare legge ned posten. Alt jeg prøver å gjøre er å vise at det kan(merk:kan) hende at noe overnaturlig har innvirkning på våre liv, men på den annen side er vi kanskje overgitt til oss selv. Hvem vet? Tydeligvis noen på forumet, men jeg er ikke en av dem.

Ja, det kan jo også hende at tannfeen eksisterer, og at nøkken kommer og tar deg om en halvtimes tid.

Lenke til kommentar
Å si at agnostikere åpner døren for tannfeen og julenissen er bare teit sagt. Julenissen kommer gjennom pipa på julaften sant? Vel, vi har ingen pipe. Åsssen skal han komme inn da? Har forøvrig å telt antall gaver en gang, og det var ingen flere dagen etter.

Tannfeen er også falsk fordi jeg våknet en gang mamma kom inn for å bytte ut tannen med en tier. Se der, begge de 2 avlivet. Slutt å tull rundt med sånne meningsløse kommentarer.

 

Hvem har sagt at du skal tolke fortellingene om julenissen og tannfeen bokstavelig??

Lenke til kommentar
Ateisme = mangel på gudetro. En filosofisk retning består av langt mer enn en mangel.

 

Jeg vet det, og det er også det jeg har sagt flere ganger nå. Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig.

 

Ateisme er enten en overbevisning om at det ikke finnes noen teistisk gud (aktivt fravær av tro) eller mangel på opplæring i teisme (passivt fravær av tro).

 

Ateister "har" fravær av tro (og kun det), og "tilhører" ateismen som filosofisk retning (som er langt mer enn bare en mangel).

 

Ateisme som filosofisk retning er altså enten en overbevisning om teistiske guders ikke-eksistens eller et passivt fravær av tro, mens det eneste ateister har til felles er deres fravær av tro på teistiske guder.

 

En ateist tror altså ikke på teistiske guder, og hennes ateisme kommer enten fra en overbevisning om at teistiske guder ikke finnes eller fra at hun ikke har blitt lært opp til å tro på teistiske guder.

 

Ateisme er ikke det samme som ateist.

Lenke til kommentar

Det er visst ikke akseptert idag å ikke ta et standpunkt på den ene eller andre siden, men et sted imellom. Man må enten si A eller Å, man kan liksom ikke si M uten å bli bombadert med julenisser og tannfeer og det som verre er.

 

RWS: Jeg skjønner hvor du vil.

Lenke til kommentar
Det er visst ikke akseptert idag å ikke ta et standpunkt på den ene eller andre siden, men et sted imellom. Man må enten si A eller Å, man kan liksom ikke si M uten å bli bombadert med julenisser og tannfeer og det som verre er.

 

RWS: Jeg skjønner hvor du vil.

 

*LOL*

 

Jada, men du må så Å... he he. :D

Lenke til kommentar
Å si at agnostikere åpner døren for tannfeen og julenissen er bare teit sagt. Julenissen kommer gjennom pipa på julaften sant? Vel, vi har ingen pipe. Åsssen skal han komme inn da?

Gud er allvitende og allmektig, ikke sant? Vel, klarer han i såfall å lage en gåte han selv ikke kan løse?

 

Som du kan se er det utallige problemer med den kristne gud, akkurat som med julenissen.

 

Har forøvrig å telt antall gaver en gang, og det var ingen flere dagen etter.

Jeg var tidligere kristen, og har talt antall ganger han svarte da jeg påkalte ham, og det var null.

 

Tannfeen er også falsk fordi jeg våknet en gang mamma kom inn for å bytte ut tannen med en tier.

Gud er også falsk fordi han liksom skal være perfekt, og så var han inkompetent nok til å skape uperfekte vesener? I tillegg er han allvitende, så han visste alt som ville skje i fremtiden, og til tross for at han visste all grusomheten skapelsen hans ville føre til, gjorde han det likevel?

 

Se der, begge de 2 avlivet. Slutt å tull rundt med sånne meningsløse kommentarer.

Jeg avlivet visst Gud samtidig. Så flinke vi er :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...