Gå til innhold

Trenger råd til bruk av overflødige høyttalere!

Anbefalte innlegg

Hei alle Hi-Fi entusiaster :D

For noen år tilbake kjøpte jeg meg et parr B&W DM 603 s3. Dette var, og er, et kjøpe jeg ikke har angra på. Dessverre kjøpte jeg siden et parr B&W DM 602 s3 for å teste ut surround, noe som de siste åra har blitt problematisk. Disse høyttalerne er rett og slett litt for store å ha som bakhøyttalere i et surroundsystem, og de siste 2 årene har jeg latt foreldrene mine bruke dem. Til høsten flytter jeg vekk, og har selvfølgelig tenkt til å ta med stereo/(surround) anlegget mitt med meg, men aner problemer.

Bakhøyttalerne mine blir rett og slett for plasskrevende til å kunne ha i hybelen, og jeg er nødt til å kvitte meg med de.

Jeg står derifor ovenfor et parr valgmuligheter:

-Jeg kan selge de via en nettside (qxl.no, zett.no, eller liknende)

-Jeg kan gi/selge dem til foreldrene mine

-Jeg kan bytte dem med noen mindre (om jeg er VELDIG heldig å finner noen som har lyst på store stativhøyttalere)

Det jeg hadde eventuelt hatt lyst til var å bytte dem inn i typen B&W DS3 som faktisk er en høyttaler beregnet for å ha som bakhøyttaler i et surround anlegg.

Spørsmålene blir som følger;

-Er det noen som kan anbefale hva en i min situasjon bør gjøre?

-Hvor bør jeg eventuelt avertere høyttalerne mine for salg?

-Finnes det noen som har en brukt B&W DS3 for salg?

-Finnes det steder hvor jeg kan "bytte" høyttalere (vet det er mye å be om, men man vet aldri ;))

-Hva en jeg måtte få bruk for av info tas imot med glede :)

Høyttalerne mine er i 100% tiptopp tilstand, har blitt "vibrasjonsdempet" hvis du kan kalle det det (geez, lenge siden jeg har vært aktiv i hi-fi verden :ohmy:), og har solide høyttalerstativ kjøpt på Hi-Fi Klubben (kosta omtrentlig 1500).

Rakash ;)

Edit: forandret tittel for bedre beskrivelse av emnet

Endret av Rakash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...