Arne Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hei! Jeg lurer på hvilke prosessorer som kommer til slutten av året, om de er verdt å vente på, hva som er så bra med de, og hva prisen vil ligge på! Mvh Arne Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Intel: Nehalem, extremevarianter, trenger vel ikke nevne pris der.. AMD: Kansje vi får se 45nm Phenoms om de holder skjema. Pris: som tilsvarende 65nm varianter i dag antar jeg. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Hmm, det er intel det er snakk om. Joda, bare forklar om de prosessorene, og om priser og hva som er bra med de. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Litt on Nehalem Kort: Nehalem er "ekte firekjerne" basert på en modifisert core 2 arkitektur. Den har integrert minnekontroller a la AMD Du trenger nytt hovedkort pga nye sokler, det vil i alt bli tre nye sokler til forskjellige typer nehalem prosessorer desktop, entusiast desktop og server. (enkelt forklart). Til desktop variantene trenger du også DDR3 minne. I tråd med tradisjonene lanserer Intel Extreme variantene først, som også vil kreve det dyreste desktop HK og DDR3 minne. Siden AMD ikke har noe å stille opp med (slik det ser ut nå) kan de ta den prisen de vil, mao: det blir nok litt for dyrt for hvermansen. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Noen som tør å spå når nehalem (og ddr3) blir overkommelig i pris for "folk flest"? Et år, kanskje? Lenke til kommentar
ketle Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Mener å ha lest en plass at Intel påstår at disse prossorene vil gi opptil 45% bedry ytelse i videoredigering (for dem som driver med det). Husker ikke hvor jeg leste det, men om noen kan avkrefte eller bekrefte så gjør gjerne det. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Tøft! Det blir vel gjerne en slik på meg i løpet av 2011? :S Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Prisene blir nok overkommelig neste sommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå