Gå til innhold

Redd for å forbrenne muskler i stedet for fett..


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg vil vekk med fettet på kroppen.. har en del fett og en del muskler, men for mykje fett..

Jeg vet at kostholdet har mykje å si, men sliter med det.. Ikke alt jeg liker og klarer ikke sjikkele å vende meg vekk ifra det usunne.. (spiser en del unsunne ting)

 

Noen som kan hjelpe meg? Eller har noen ide'er?

Men viss jeg fks begynner å spise møye mindre en det jeg har gjort, vil jeg da forbrenne muskler i stedet for fett?

Er ganske redd for å forbrenne muskler.. så vær så snill å kom med tips, for å sleppe å forbrenne muskler i stedet for det store rundt magen.. wink.gif

Endret av dsafd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det viktigste å huske på når du ikke vil miste muskelmasse, er å gi kroppen din grunn til å ta vare på den:

 

1. Tren regelmessig styrke

2. Få i deg nok proteiner.

 

For å miste fett må du i utg. pkt. gå i kaloriunderskudd, men jeg har tro på at dersom du trener en del kardio for å forbedre formen / øke forbrenningen samtidig som trener styrke, så vil du minske fettprosenten din samtidig som du bygger litt muskler. Men det avhenger selvsagt av at du trener hardt og spiser veldig bra. Iallefall sørge for å få i deg nok proteiner.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg tror det viktigste å huske på når du ikke vil miste muskelmasse, er å gi kroppen din grunn til å ta vare på den:

 

1. Tren regelmessig styrke

2. Få i deg nok proteiner.

 

For å miste fett må du i utg. pkt. gå i kaloriunderskudd, men jeg har tro på at dersom du trener en del kardio for å forbedre formen / øke forbrenningen samtidig som trener styrke, så vil du minske fettprosenten din samtidig som du bygger litt muskler. Men det avhenger selvsagt av at du trener hardt og spiser veldig bra. Iallefall sørge for å få i deg nok proteiner.

 

Lykke til.

 

 

 

 

Hmm Okey.. Spiser ikke så bra med proteiner, eneste er proteintilskudd 3-5 gonger til dagen pluss noen måltider med kanskje litt..

 

har læst du helst skal ha 2g protein pr kilovekt.. Viss jeg ikke gjør det, vil jeg da forbrenne muskler?

 

Men btw, går det ann og bare forbrenne muskler, når du trener kradio osv osv?? ;o

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hmm Okey.. Spiser ikke så bra med proteiner, eneste er proteintilskudd 3-5 gonger til dagen pluss noen måltider med kanskje litt..

 

3-5 shaker til dagen er i mine øyne altfor mye. Hva spiser du utenom? Jeg ville anbefalt en til to shaker på treningsdager.

 

har læst du helst skal ha 2g protein pr kilovekt.. Viss jeg ikke gjør det, vil jeg da forbrenne muskler?

 

Alt er relativt, men i utgangspunktet ikke.

 

Men btw, går det ann og bare forbrenne muskler, når du trener kradio osv osv?? ;o

 

Da skal du trene hardt og lenge på tomme lagre.

 

Det virker som du er utrolig redd for å miste muskelmasse. Det trenger du ikke å være.

Lenke til kommentar

Enig i hva cinesque sier her: du trenger ikke være så redd for å brenne muskler. Kroppen din er en smart organisme, den skjønner at musklene ikke er et smart drivstoff men er smart nok til å skjønne at når du belaster den med noe så bruker den det som skal til for å få musklene til å arbeide.

 

Så lenge du fortsetter å trene styrke med de vektene du vil ligge på, og spiser nok proteiner, så skal det gå bra. Det er ikke hårfint om ikke du er profesjonell og skal deffe ned på grams nøyaktighet.

 

Spis egg/tunfisk/kjøtt/kylling hver dag, og suppler med en shake etter trening og evt. før du legger deg på ikketreningsdager så går det bra.

 

Husk: Det er stor forskjell på dager hvor du bytter ut frokostsandwichen med ost/skinke med makrell i tomat, og pasta bolognese-middagen med kylling og ris! Vær kreativ og finn på gode retter som du liker med en del proteiner i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Karbohydrater må han heller ikke glemme hvis han har tenkt å gi musklene nok drivstoff. Ikke fokuser på proteiner, fokuser på balanse i kosten din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...