Wolverin Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Hei. Har en acer aspire 3000 stående på bordet ved siden av meg. Maskinen kjører Windows XP Home Editon med SP2. Nylig ble det optiske drev defekt, og nytt ble bestilt fra mpx. Brenner MPX selger Acer og forsikret om at denne ville passe uten problemer og at de selv benyttet denne i mange av maskinene de solgte. Jeg byttet drevet uten problemer og startet fornøyd opp pcen igjen, da skjedde det noe merkelig. Muspad (touchpad) sluttet å fungere, og muspeker står fryst fast midt på skjermen. Tastaturet slutter å reagere det også. Bootet fra en linux CD, og da fungerer både tastatur og mus som de skal. Tastatur fungerer også fint under oppstart av pc, slik at jeg kan gå i bios og endre instillinger. Brenneren ligger i bios og er funnet uten problemer. Tenkte det kunne være et jumper problem, men det er det ikke for hverken den gamle eller den nye optiske enheten har jumpere. Det gamle drevet er merket med SOSW-833S, og er en liteon spiller. Forsøkte nettopp å reinstallere Windows, noe som trengtes uansett for den gamle var alt annet enn stabil. Mus og tastatur fungerte utmerket helt frem til jeg skulle klikke neste på å bekrefte at jeg ville ha norsk språk og norsk tastatur, og neste skjerm blir å skrive inn brukernavn. Kobler jeg en ekstern usb mus på, så fungerer denne utmerket, men tastaturet er like dødt. Jeg har vært veldig nøye på å IKKE være borti eller løsnet på kontaken til tastatur da jeg byttet drev, jeg bare vippet tastaturet opp forsiktig nok til å komme til skruen som ligger under det for å løsne drevet. Har likevel sjekket at denne kontakten står korrekt i, og det gjør den. Noen tips? Endret 8. juli 2008 av Wolverin Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Hei.Har en acer aspire 3000 stående på bordet ved siden av meg. Maskinen kjører Windows XP Home Editon med SP2. Nylig ble det optiske drev defekt, og nytt ble bestilt fra mpx. Brenner MPX selger Acer og forsikret om at denne ville passe uten problemer og at de selv benyttet denne i mange av maskinene de solgte. Jeg byttet drevet uten problemer og startet fornøyd opp pcen igjen, da skjedde det noe merkelig. Muspad (touchpad) sluttet å fungere, og muspeker står fryst fast midt på skjermen. Tastaturet slutter å reagere det også. Bootet fra en linux CD, og da fungerer både tastatur og mus som de skal. Tastatur fungerer også fint under oppstart av pc, slik at jeg kan gå i bios og endre instillinger. Brenneren ligger i bios og er funnet uten problemer. Tenkte det kunne være et jumper problem, men det er det ikke for hverken den gamle eller den nye optiske enheten har jumpere. Det gamle drevet er merket med SOSW-833S, og er en liteon spiller. Forsøkte nettopp å reinstallere Windows, noe som trengtes uansett for den gamle var alt annet enn stabil. Mus og tastatur fungerte utmerket helt frem til jeg skulle klikke neste på å bekrefte at jeg ville ha norsk språk og norsk tastatur, og neste skjerm blir å skrive inn brukernavn. Kobler jeg en ekstern usb mus på, så fungerer denne utmerket, men tastaturet er like dødt. Jeg har vært veldig nøye på å IKKE være borti eller løsnet på kontaken til tastatur da jeg byttet drev, jeg bare vippet tastaturet opp forsiktig nok til å komme til skruen som ligger under det for å løsne drevet. Har likevel sjekket at denne kontakten står korrekt i, og det gjør den. Noen tips? Denne er nå løst, viste seg å være batteriet som var skylden i det hele... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå