Alchemist: Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hei, tok dette bildet da jeg var på fotokurs forleden. Syns det var ett spennende motiv/idé, så får vi se hva folk syns om utførelsen Første versjon er crop og noe redigert. Exif: Nikon D80 f/1.8 1/320 ISO 200 Andre er så å si rett fra kamera(raw->jpg), så flott med pointers på etterbehandlingen. Hva kan gjøres anderledes? Takk for alle innspill! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Noen motiver kan godt midtstilles, og dette er et av dem. Derfor tror jeg at originalen kanskje er best. Jeg skriver kanskje, fordi jeg mener kanskje. Det er faktisk ikke ille. Det glir nesten umerkelig inn i omgivelsene, men noe skurrer. Slikt kan jeg like. Den redigerte versjonen blir litt halvt om halvt. Det er derfor jeg liker den originale best. Ellers synes jeg du skal ha applaus for å ikke bli fristet til å overdrive etterbehandlingen, men litt mer smell kan du koste på deg. Lenke til kommentar
kaaholm Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Kontraster pleier å være et sikkert kort, det være seg i farger, mønster eller "tilhørendhet", for det funker. Det gjør det også i dette bildet, for jeg begynner umiddelbart å lure på hva i heiteste den betongklumpen gjør der, og hvordan den kom dit. Da har du oppnådd mye mer enn alle de andre intetsigende bildene vi ser hver dag i hundrevis. Jeg syns den ubeskårede versjonen fungerer best. Motivet trenger noen pixler rundt for ikke å skli helt inn i underskogen. Lenke til kommentar
Alchemist: Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Takk skal dere ha, PM og kaaholm. Da går jeg for den som ikke er croppet. Legger inn en ny versjon her. Fikset litt på farger/kontrast, men ikke mye. Blir det noe bedre, eller er det ikke stor forskjell? Noe jeg burde gjøre annerledes? Vurderer å ta en liten print av denne, så flott med kommentarer og innspill før jeg evnt. får det printet. Igjen, takk! Mvh. Øystein Edit: rotet med vedlegg Endret 4. juli 2008 av Alchemist: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå