Gå til innhold

Tips: Redusere/fjerne slark i displaydelen på N95

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er et vanlig problem, men min N95 har alltid vært slik at det er tydelig slark i displaydelen som altså er den man skyver opp/ned for å få frem tastaturet. Det har alltid vært slik at når jeg har trykket på menytasten f.eks, så har det tydelig vært merkbart at hele greia virket noe løst. Vibratoren har også laget en ganske rar lyd pga. displaydelen ikke sitter skikkelig.

Jeg fant en slags "løsning" som ser ut til å fungere. Jeg prøver å forklare det med tekst, fordi N95en min er det eneste kameraet, så jeg kan ikke lage noe bilder.

- Start med å slå av telefonen og ta ut batteriet.

- Ta av bakdekslet. Det er klipset fast i ekte eXpress-on-stil (for de som husker til bake til 3210 og 3310 f.eks, er ikke veldig ulikt). Bare press det utover fra toppen, så løsner det.

Skyv skjermen helt ned slik at mediatastene kommer frem. Akkurat på siden av mediatastene er det et slags spor der fargen er grå. I dette "sporet" kan man legge et eller to lag med elektrotape. Klipp biter helt til slik at de passer akkurat nedi, og press dem ned med et lite skruhjern eller noe. Det ser ikke så dumt ut siden om man bruker svart tape, så kamufleres det av de svarte knappene uansett. Klippes bitene helt korrekt, og de presses helt ned, så blokkerer det ikke for skyving av tastaturet opp/ned, men fjerner totalt slarken slik at telefonen virker mer solid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...