Gå til innhold

Kristelig Folkeparti: Supernanny for voksne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FrP er både større og værre.

KrF har i alle fall sine prinsipper.

Haha, fantastisk humor du har.

-Frp er det eneste partiet på Stortinget som konsekvent er mot alle former for diskriminering og forskjellsbehandling.

-Frp er det eneste partiet på Stortinget som konsekvent står på offerets og ikke på overgripers side.

Du kan selvsagt være av helt motsatt oppfatning enn Frp her, men du kan ikke påstå at dette ikke er prinsipper.

Frp diskriminerer i aller høyeste grad, på flere punkter.

Spesielt når det kommer til homofile og innvandrere.

"Homofile - Alle har en klar rett til å innrette sitt samliv på den måten de selv finner best, og få respekt for dette. FrP er imidlertid mot at homofile skal få adoptere - ikke fordi vi tror de er uegnet som foreldre, men av hensyn til barna. Barn bør primært få mulighet til å vokse opp med foreldre av forskjellig kjønn."

http://www.frp.no/?module=Articles;action=...cShow;ID=14386/

"Fremskrittspartiet er av den oppfatning at et barn har den beste oppveksten ved å ha foreldre av ulikt kjønn, og ønsker derfor ikke at homofile får adoptere.

Fremskrittspartiet vil:

1. Ikke la homofile få adgang til å adoptere barn."

http://www.frp.no/?module=Articles;action=...icShow;ID=13469

Er virkelig ikke dette diskriminerende? Jeg finner det utrolig fornærmende både fra Frp og KrF sin side når de omtaler homofile på den måten de gjør.

Frp har også en veldig enveiskjørt måte og snakke om innvandrere. For Frp opp igjennom årene har det og legge på bordet at "ikke-vestlige innvandrere er de som begår mest kriminalitet" en veldig viktig sak. Greit nok at statistikken viser det, men å bruke det omtrent hver gang man snakker om innvandrere blir jo helt ensporet og får ganske mange innvandrere tror jeg nok til å føle seg veldig lite inkludert.

Dette er ting som jeg finner ganske så diskriminerende og eksluderende fra Frp sin side.

Lenke til kommentar
Så lenge det er penger å tjene på å løse et problem vil et fritt marked løse problemet. Så lenge det er penger å tjene på å ta unna en kø vil et fritt marked ta unna køen.

Det er det intet bevis for. Å løse kreftgåten vil være særdeles lønnsomt, den er enda ikke løst. Ei heller er det noen vaksine mot AIDS. Bare et par eksempler på at det frie markedet ikke klarer å løse alt av problemer.

Det er rett og slett ikke slik at det frie marked er en slags magisk livsform som på magisk vis kan løse alle problemer.

Den eneste insentivet som har vært i det offentlige systemet har vært for å lage flere lag med administrasjon.

Det du snakker om der er kommunisme. Innen det norske helsevesen kan man jobbe lengre og tjene mer på det, og folk forfremmes til stadighet i det offentlige helsevesenet.

At man kan legge et mer klart fokus på at man konkret belønner konkrete metoder å løse problemer i helsevesenet er en meget god ide. Men det krever dog ikke privatisering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842
De er de enseste som stemmer mot alle former for kvotering.

Feil, Høyre er også fullstendig imot all form for kvotering, og er minst like gode som FrP på dette punktet.

Skal man ha et troverdig alternativ til FrP og KrF med deres morsomme standpunkter om bl. a. homofile, så velg heller Høyre, det har jeg gjort, og jeg har langt ifra angret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...