Grand Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hei, fikk meg kamera for en stund siden, og etter noen uker med prøving. Så fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på BK. Jeg er low på dette tema, så vær snill med meg Dette er orginalt Denne er redigert bildene ble tatt med olympus E-520. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Eksponeringen sitter bra. Ser ut som det kan være en antydning til bevegelses uskarphet ? Du bør benytte stativ til landskapsbilder. Blender bør være mellom 8-13 et sted. Her kan du prøve deg frem. Avhenger litt av type objektiv du benytter. Ser også litt antydninger til støy i bildet, laveste iso bør benyttes. Teknisk er du godt på vei- Eneste måten å bli enda bedre er å ta mange bilder ! Når det gjelder selve motivet er det relativt kjedelig. JAkt på noe mere spennede Jeg øver meg også på landskap, og har masse og lære. Min erfaring er at det er veldig vanskelig med landskapsbilder i direkte sollys. Blir for harde lysforhold. Overskyet, soloppgang eller nedgang er gode tider. Redigeringen til sort/hvitt er ikke velykket og gjør motivet enda kjedeligere. Håper du kommer til å poste nye tråder ! Lenke til kommentar
Grand Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Ser også litt antydninger til støy i bildet, laveste iso bør benyttes. Hva mente du med det? at du ser mindre støv med lavere ISO? Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 "støy" ja, ikke støv. Jepp jo lavere iso desto mindre støy i bildet. Lenke til kommentar
kaaholm Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg liker at folk legger ut landskapsbilder. De kan bli så veldig, veldig flotte når det sitter. Dessverre må jeg være ærlig med deg og si at det syns jeg ikke det gjør her. Det tekniske har jeg egentlig ikke noe å utsette på. Derimot syns jeg motivet er ganske kjedelig. Grønt gress, blå himmel og en husrekke som ikke akkurat vinner noen priser med det første. Det gir meg liksom ikke noen ting. Hva med å komme tilbake når bonden har vært en runde med slåmaskinen og laget masse flotte linjer i åkeren? Eller hva med å tusle bort til det hvite huset som gjemmer seg bak epletrærne og konsentrere seg om det? Jeg håper du fortsetter å ta landskapsbilder og trener på å velge ut de gode motivene. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg vil bli bedere til å ta bilder, så jeg spørr hva dere legger i kjedelig. Takker for fin kritik hittel:), og det er bare å kjøre på med kritik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå