Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lage en teste "benk" til spillere

Anbefalte innlegg

Skal lage en test "benk" for å teste ulike cd/mp3 spillere :)

Det som er planen er å ha sånn som de feks har på en stero butikk der alle cd spillerene er koblet til 2 høytalere osv.. :) Det jeg tenkte er:

Kunne teste disse type spillerene i benken:

Kenwood

Panasonic

Pioneer

Sony

Alpine

OG alle skal være koblet til på likt om dere skjønner skal ikke trenge å koble om for å prøve det merket. Jeg skal ha alle koblet til 1 bilbatteri og så skal jeg teste 1 og 1 spiller.

OG alle koblingene skal være sammenkoblet til 1-2 høytalere :)

Noen glupe huer her (noe jeg ikke er) som kan hjelpe meg?? :) Og tegne en tegning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de aller fleste har standard koblinger(ISO), evt så er det med overgang fra ISO til bilens egen kobling.

når jeg bytter spiller i bilen trenger jeg ihvertfall bare å dra ut det gamle og plugge inn ny spiller, ingen kabling og slikt.

og batteri er dum strømkilde, er ikke mange timer du kan spille med ett batteri.

hva skal du teste?

ser ikke for meg at det blir noe annet enn å teste at spilleren funker med 1-2 høytalere, med mindre du er veldig god til å høre forskjell og slikt da...

Lenke til kommentar

Kjør på, pass på å få med pluggen som er mellom spilleren og ISO-pluggen til bilen(ikke ta iso-pluggen)

ISO-plugg:

ConnectorLug.jpg

edit: du må så klart ha en slik plugg til test-benken.

det står oftest forklart hvilken kabel som skal til hva, fant ikke noe skjema på det i farten men

Endret av aklla
Lenke til kommentar

en sikring er absolutt å anbefalle, men man må jo ikke da.

hvis du får inn en helt defekt spiller og kobler den til uten sikring risikerer du å kortslutte batteriet, det er ikke bra.

ellers trenger man ingen omformer eller noe slikt, bare å koble rett på.

dette gjelder så klart også -.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...