konduktans Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg har drevet en del og leita på el-retur plasser og funnet en del ting. Jeg liker å bygge, og har bygd en del pc'r nå. Tror dere det kan være lønnsomt å bygge pc'r for så å selge dem? F.eks ved å kjøpe deler fra nettet til en pris av - ja, la oss si 1500, og selge den for 2000 ferdig bygget. Jeg har for øyeblikket mulighet til å kjøpe et HD3450 kort og 2x512MB 667 MHz DDR2 rambrikker til 100 kroner, og det er noe som koster 400+ frakt på nettet. Komponentene vil jeg såklart bygge inn i en data, men problemet mitt er at jeg ikke har noe å bruke den til. Har selv 6 pc'r, og jeg bruker for øyeblikket kun en av dem. Derfor tenkte jeg å selge den. Er det noe marked for det? Sånn "kjøp nice kabinett med gammal innmat og selg det dyrt"? -Emil Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Er nok ett lite marked men spørs om det er noe å satse på. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Jo, fullt mulig. Men når jeg ser på f.eks bruktmarked.no ser jeg annonser på skikkelig gebrokkent norsk om "jai byggar pc for dai", og slikt. Hva med en oversiktlig og fin annonse på skikkelig norsk med skikkelige bilder etc. på bruktmarked.no, brukt1.no og finn.no! Vil da tro at noen ville benytta seg av det? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg driver delvis med det samme selv, legger de dog ikke ut på nett, selger de mest for gleden av å bygge flere pc-er jeg da^^ Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Hehe er jo litt derfor jeg vil gjøre det også! Det er jo kjempemoro Men å tjene litt penger er heller ikke å forakte. Lenke til kommentar
gucka Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 det er sikker ikke så stort maked for det, men lur vennene dine til og kjøpe nye pcer av dg for 4-500kr mer en du brukte på de p legg ut noen anonser på finn om att du bygger pcer. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Er ikke så dumt det:D Problemet er at vennene mine har så lite peiling at de kommer til å spørre meg om hjelp hvis noe er galt. Og det gidder ikke jeg:P Noen som har lyst på en HTPC, med HD3450 og 1 eller 3 GB RAM og resten valgfritt? Betal komponenter og frakt, så bygger jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå