Gå til innhold

for n'te gang; Hvilken 19 tommer??

NeroMancer

Anbefalte innlegg

Heisann! Har et spørsmål ang 19 toms skjermer.

Er på jakt etter en slik og har i den anledning drevet litt research ang hvilke skjermer som er bra, hva som er bra, pris osv. Det jeg er kommet fram til er at mange sier at Hansol skjermene er VELDIG bra (da spesiellt med tanke på pris), men det er også noen som har trøbbel med disse skjermene og er mindre fornøyd. Sony blir anbefalt av alle men de er for dyre for meg. Hadde ikke regne med å bruke mer enn ~3500 tusen, kan strekke meg litt lenger, men ikke mye. LG skal også være bra, men har ikke lest så mange anmeldelser av den. Hva med Hitachi skjermer?? Mange roser Hansol 920EF opp i skyene (denne har hitachi bilderør såvidt jeg forstår) men den er jo ikke å få tak i noe sted! Ser at komplett data har en hitachi skjerm til litt i underkant av 4000kr. Heller litt mot denne. Eller Hansol?? Eller LG?? HJELP!!!

På forhånd takk

Kim-A. K.

PS! Spiller mest, men surfer også mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner en med Hansol skjerm (med Hitiachi bilderør)!

Han er meget fornøyd med skjermen sin.

Går også ut i fra at den har flatt bilderør (det er jo dette du ønsker (tro meg)) :smile:

Husk bare at du kan ikke få verdens beste skjerm for slikk og ingenting!!!

Jeg har en Viewsonic 19" f95f Koster mellom 4 og 5000 kroner på http://www.itbutikken.no og er fornøyd med denne! Siden du ikke vil bruke så mye penger på skjerm, er vel Hansol det beste valget for deg. Kan ikke huske å ha lest så mye negarivt om disse skjermene! :grin:

LYKKE TIL!

PS! Les tester om skjermer på http://www.cnet.com

Her finner du både tester og personlige innlegg om skjermer!

Du finner linken til Hardware reviews ca midt på siden!

AMD T-bird 1.33 GHz :smile:

MSI K7T- Raid Pro

Kingston 256 MB DDR RAM

MSI GeForce3 64MB DDR RAM :smile:

ViewSonic p95f Perfect Flat 19" :grin:

Chieftech kabinett :cool:

Mouseman Dual Optical mouse :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-13 17:15 ]

Lenke til kommentar

En ting er sikkert; ved å velge Hansol velger du ihvertfall ikke sikkerhet. Har ikke sett på Hansol i mer enn 5 minutt, men inntrykket mitt var helt klart at det er en grunn til at de er billige.

LG er billigmerke det også, men Flatron røret er faktisk meget bra i forhold til prisen. dessverre koster LG skjermene med flatron en høvding over ditt prissikte da.

Hitachi har IMO et meget behagelig bilde. Å velge den flate 19" til 4000 spenn de selger på psdata.no er nok ingen dum ide. 500kr er bare 3 pizzaer det(og ettersom du får en 19" i posten kommer du ikke til å rekke å spise på 3 dager uansett :smile:)

Lenke til kommentar

Leipsland: Hvis du tør å påstå at Hansol ikke er noe tess uten en gang å ha prøvd dem, burde du i alle fall legge ut en link hvor påstanden din blir underbygget (tester)! Ikke sleng slike kommentarer ut i lufta. Selv har jeg en gammel råtten Targa 17-tommer, og når den skal ut vil jeg ikke betale et par høvdinger ekstra bare for å ha et merkenavn på kassa.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-13 17:35, Jonte skrev:

Jeg har en Hansol 920EF på Geforce 3.

Den funger glimrende. Flat bilderør. Nydelig bilde. 1600x1200 @ 85hz

Kva for GF3-kort er det du har som viser 1600X1200 klart?

Mitt Creative(fysj) greier det ikkje.

Det er ikkje skjermen sin feil(Nokia til 6000 spenn)

Lenke til kommentar

Creative har jo for et halvt år siden bestemt seg for først og fremst konsentrere seg om lyd og ikke skjermkort. Dette leste jeg i en skjermkorttest jeg leste i bladet PCPro. Her testet de riktignok et GeForce2- kort, men som kommentar skrev de at Creative ville få stempelet "grafikkortens Lada".

Jeg har et MSI GeForce3 og Viewsonic skjerm. Jeg kjører også 1600x1200x32 i 85 Hz !

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-13 20:06, Kina bill skrev:

Lada?

Må være siden Creative skal konsentrere seg om lydkort og MSI nå lager grafikk kortene til Creative det da. Om så er har du nok en lada stående i maskina selv.

Dust!

Rune

har visst det da! :lol:

men som sagt har ikke jeg problemer med skjermoppløsning

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-13 20:13 ]

Lenke til kommentar

Til Anders Leipsland,

Slutt å sleng dritt om Hansol skjermer. Du fraråder folk å kjøpe det uten så mye som å tatt en kikk på de selv. Hadde du gjort det, ville du sett at de har et veldig bra bilde.

Videre snakker du varmt om Hitachi sin 19" - Hansol 920eF (19") har jo det samme billedrøret - men da er det tydelgvis ikke bra nok (fordi det koster 1500 kr. mindre)?

Hadde vært fint om folk hadde erfaringer med det de fraråder eller anbefaler. Det ville hjelpe de som faktisk trenger saklige og gode råd før de går til innkjøp av nye komponenter.

(der fikk jeg utløp for litt aggresjon...)

Lenke til kommentar

Hei..

har ikke erfaring med noen av skjermene

Men du som sier at "hansol har samme billedrør som hitatchi" Greit nok, men det er myyye mer enn bare billedrøret som spiller en stor rolle på bildekvaliteten! Vil nok tro at det er en grunn til at den koster 1500,- mer!

Lenke til kommentar

extreme: takk :smile:

Tja så var det hansol da:

Egentlig ser jeg ikke noe særlig stort problem i at jeg fraråder Hansol ettersom jeg sier ifra at jeg ikke har sett på en i mer enn 5 minutt. Da sier jeg jo ifra at jeg ikke har store erfaringa med dem og folk får ta det med i betraktninga.

Hvordan du kan si "uten en gang å ha prøvd dem" må du nesten begrunne Ar`Kritz. Jeg har jo faktisk prøvd en da, om ikke lengre enn i 5 minutt. Da satt jeg forøvrig i 5 minutt for å gjøre opp en mening om skjermen. Referenseskjermen var en Eizo T765. Hadde også en Sony G400 der. Man kan selvsagt ikke forvente at Hansol'en skal være på samme nivå med så dyre skjermer som Eizoen og Sonyen er, men 920EF skuffa meg i forhold til det jeg forventa(godt mulig jeg er kresen da).

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...c=7913&forum=23

http://computers.cnet.com/hardware/0-22957...5747-405-127377

Har dessverre ingen review av 920EF.

dere som diskuterer skjermkort: Selv om MSI lager Creative's skjermkort så betyr ikke det at MSI's og Creative's skjermkort er like, langt derifra. Creative leier produksjonskapasitet fra MSI og MSI lager kortene på Creative's spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...