Gå til innhold

EVGA nForce 780i SLI, erfaringer?

s0und

Anbefalte innlegg

Noen som har dette HK og kan dele erfaringer med meg?

Er en semi ivrig overklokker, og gamer mye... Skal "parres" med en Q6600, og 4 GB Mushkin Redline DDR2. Erfaringer med tanke på overklokking? vil ikke tro at dette kortet skiller seg nevneverdig mye fra andre 780 kort.

Har dere noen alternativer til dette kortet? Gått meg vill i HK jungelen her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dette HK, og er veldig fornøyd med det.

Har E8400@3,9GHz. Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, DDR2. 2 X 7900GTX i SLI

Det er veldig lett å overklokke både minnet, cpu og fsb. Eneste som ikke stod i manualen som en må lete seg fram til med å lese på HK er hvor jumperen til reseting av BIOS er.

Anbefaler det virkelig...

Lenke til kommentar

Trenger jo bare å nappe ut BIOS batteriet i 30 min så sette det tilbake for å resette BIOS)

Har dette hovedkortet, men ATM er det defekt på grunn av dårlige kabler fra Microplex ;) Men ellers var det lett å klokke på ( Selv for meg)

Men er ikke så sikker på om du virkelig trenger dette hvis du ikke skal kjøre SLi. Det finnes mange bedre der ute til singel GPU.

Lenke til kommentar
Trenger jo bare å nappe ut BIOS batteriet i 30 min så sette det tilbake for å resette BIOS)

Har dette hovedkortet, men ATM er det defekt på grunn av dårlige kabler fra Microplex ;) Men ellers var det lett å klokke på ( Selv for meg)

Men er ikke så sikker på om du virkelig trenger dette hvis du ikke skal kjøre SLi. Det finnes mange bedre der ute til singel GPU.

Jeg har en Core2 Quad 2.4 GHz, og kjører 2x9800 GTX så jeg har både i pose og sekk :) Spørsmålet er om det finnes et alternativ til 780 brikkesettet? JEg vil helst ikke ha 790 pga. problemer med høyere spenning (har lest om overklokkere som sliter litt).

Endret av s0und
Lenke til kommentar

Når du allerede har de to korta så sitter du i saksa med HK valg.

Uansett, 790i er chipsettet som skal være hakket råere, men er fortsatt umodent, er en god små saker som Nvidia må rette ut blant annet få 100% fiks på HD korrupsjons buggen.

Men du har jo allerede 780i S0und, hvorfor vil du ha ett annet? Lite fornøyd med klokkepotensialet?

Hvilket merke er det du sitter på nå? Ingen skillnad mellom XFX og EVGA sitt kort, bygd på akkurat samme korttype.

Om du har ASUS sitt 780i så ja, og spesielt om det fungerer så ser ikke jeg noen grunn til å bytte til EVGA egentlig.

nForce er jo bingo så sjansene er der for at du kan bli tvunget til å bytte en del hovedkort før du får ett som fungerer stabilt, prosentene er ikke helt på din side som sagt, kan ha flaks i første runden for å så krasje neste gang du skaffer deg ett kort.

Men alternativer til 780i med SLi støtte? Om du hadde hatt GeForce 7xxx serien så kunne du ha brukt Intel sitt X38 eller X48 eller P45 brikkesett med SLi hacken.

Utenom det så har du 790i med DDR3 eller den superdyre ruten med Skulltrail.

Lenke til kommentar
Når du allerede har de to korta så sitter du i saksa med HK valg.

Uansett, 790i er chipsettet som skal være hakket råere, men er fortsatt umodent, er en god små saker som Nvidia må rette ut blant annet få 100% fiks på HD korrupsjons buggen.

Men du har jo allerede 780i S0und, hvorfor vil du ha ett annet? Lite fornøyd med klokkepotensialet?

Hvilket merke er det du sitter på nå? Ingen skillnad mellom XFX og EVGA sitt kort, bygd på akkurat samme korttype.

Om du har ASUS sitt 780i så ja, og spesielt om det fungerer så ser ikke jeg noen grunn til å bytte til EVGA egentlig.

nForce er jo bingo så sjansene er der for at du kan bli tvunget til å bytte en del hovedkort før du får ett som fun

Men alternativer til 780i med SLi støtte? Om du hadde hatt GeForce 7xxx serien så kunne du ha brukt Intel sitt X38 eller X48 eller P45 brikkesett med SLi hacken.

Utenom det så har du 790i med DDR3 eller den superdyre ruten med Skulltrailgerer stabilt, prosentene er ikke helt på din side som sagt, kan ha flaks i første runden for å så krasje neste gang du skaffer deg ett kort.

.

Sitter på et Asus kort nå ja Striker II Formula som er til salgs. Asus får ikke til biosen på det kortet så nå gir jeg opp... Evga har bedre direkte support og derfor velger jeg som jeg gjør. Ja jeg er vel låst til SLi helt til jeg føler for å selge :) Jerg var egentlig forberedt på å svi av 20 lapper i dag, men det ble med 5k :)

Endret av s0und
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...