Study Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Jeg har søkt (NTNU) på 1) bioteknologi (master), ord.kvote: 55,8 og prim.kvote: 55,5 (2007) 2) Kjemi (bachelor), ord.kvote: 52,0 og prim.kvote: 55.5 (2007) Jeg var ferdig med videregående nå nettopp og oppnådde 55,2 poeng.. tror ikke jeg kommer inn på biotek, men har vell en real sjans på kjemien? er litt nervøs på akkurat dette, for så at de hadde kuttet 10 studieplasser fra 40 til 30, og søkertallet var ca. det samme :S Endret 1. juli 2008 av Study Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Dette er vanskelig å gi noe godt svar på. For det første så vil alltid poenggrenser kunne endre seg litt fra år til år. Det vil si at poenggrensen teoretisk kunne synke slik at du kommer inn, eller den kan øke eller være uendret slik at du ikke kommer inn. For det andre er poengsummen du har nå i forhold til poenggrensen, litt for lav, så jeg ville ikke hatt for store forhåpninger. Det beste svaret du kan få, får du ved å vente til hovedopptaket og se hva som skjer! Lykke til! Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg har søkt (NTNU) på 1) bioteknologi (master), ord.kvote: 55,8 og prim.kvote: 55,5 (2007)2) Kjemi (bachelor), ord.kvote: 52,0 og prim.kvote: 55.5 (2007) Jeg var ferdig med videregående nå nettopp og oppnådde 55,2 poeng.. tror ikke jeg kommer inn på biotek, men har vell en real sjans på kjemien? er litt nervøs på akkurat dette, for så at de hadde kuttet 10 studieplasser fra 40 til 30, og søkertallet var ca. det samme :S hvordan vet du at de har kuttet 10 plasser? Lenke til kommentar
bare_meg :) Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 hvordan vet du at de har kuttet 10 plasser? http://www.samordnaopptak.no/studier/endringer Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 hvordan vet du at de har kuttet 10 plasser? http://www.samordnaopptak.no/studier/endringer Står ikke noe om de endringene Study snakker om... Lenke til kommentar
bare_meg :) Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 hvordan vet du at de har kuttet 10 plasser? http://www.samordnaopptak.no/studier/endringer Står ikke noe om de endringene Study snakker om... Jeg fant det heller ikke.. Men endringer blir iallefall lagt inn der Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Faktisk står det litt motsatt. Studiet har hatt en økning på 5 plasser. Lenke til kommentar
bare_meg :) Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Faktisk står det litt motsatt. Studiet har hatt en økning på 5 plasser. Ja, det fant jeg. Men han snakker om kjemien Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Den siden viser kun endringer etter at søkerhåndboken ble ferdigstilt. Dette fant jeg for bachelor-studium i kjemi Ved ordinært opptak høsten 2007 ble det tatt opp 28 studenter til dette studieprogrammet. Edit: Fant ut at det er 30 studieplasser på kjemistudiumet. Kjemi - Studieplasser planlagt: 30Kjemi - Søkere totalt: 349 Kilde: http://www.samordnaopptak.no/tall/2008/mai/so45 Endret 2. juli 2008 av Expired product Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 3 poeng over det som var ordinær kvote i fjor... Du ligger vel ikke så dårlig an da? Lenke til kommentar
Study Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Ja skulle tro jeg har en sjans siden det er tre poeng opp til meg... linken jeg vise til når jeg vet at de har tatt vekk 10 plasser er denne: http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statist...kning_07_08.htm har ikke fått med meg at det er lagt til 5 plasser på bioteknologi studie:) siden det vart jort 1. Juli. Lenke til kommentar
Study Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Dette er vanskelig å gi noe godt svar på. For det første så vil alltid poenggrenser kunne endre seg litt fra år til år. Det vil si at poenggrensen teoretisk kunne synke slik at du kommer inn, eller den kan øke eller være uendret slik at du ikke kommer inn. For det andre er poengsummen du har nå i forhold til poenggrensen, litt for lav, så jeg ville ikke hatt for store forhåpninger. Det beste svaret du kan få, får du ved å vente til hovedopptaket og se hva som skjer! Lykke til! litt for lav sier du? på bioteknologi er den for lav ja... men på kjemien er 55,2 poeng høyere enn 52,0 så den er jo ikke for lav... i ordinær kvoten skal alle med konkurranse poeng konkurrere og jeg har jo over den. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Dette er vanskelig å gi noe godt svar på. For det første så vil alltid poenggrenser kunne endre seg litt fra år til år. Det vil si at poenggrensen teoretisk kunne synke slik at du kommer inn, eller den kan øke eller være uendret slik at du ikke kommer inn. For det andre er poengsummen du har nå i forhold til poenggrensen, litt for lav, så jeg ville ikke hatt for store forhåpninger. Det beste svaret du kan få, får du ved å vente til hovedopptaket og se hva som skjer! Lykke til! litt for lav sier du? på bioteknologi er den for lav ja... men på kjemien er 55,2 poeng høyere enn 52,0 så den er jo ikke for lav... i ordinær kvoten skal alle med konkurranse poeng konkurrere og jeg har jo over den. Ja, jeg mente bioteknologien. Lenke til kommentar
Study Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Dette er vanskelig å gi noe godt svar på. For det første så vil alltid poenggrenser kunne endre seg litt fra år til år. Det vil si at poenggrensen teoretisk kunne synke slik at du kommer inn, eller den kan øke eller være uendret slik at du ikke kommer inn. For det andre er poengsummen du har nå i forhold til poenggrensen, litt for lav, så jeg ville ikke hatt for store forhåpninger. Det beste svaret du kan få, får du ved å vente til hovedopptaket og se hva som skjer! Lykke til! litt for lav sier du? på bioteknologi er den for lav ja... men på kjemien er 55,2 poeng høyere enn 52,0 så den er jo ikke for lav... i ordinær kvoten skal alle med konkurranse poeng konkurrere og jeg har jo over den. Ja, jeg mente bioteknologien. hehe men så nå at det var lagt til 5 ekstra plasser.. så kanskje litt bedre sjans? Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Dette er vanskelig å gi noe godt svar på. For det første så vil alltid poenggrenser kunne endre seg litt fra år til år. Det vil si at poenggrensen teoretisk kunne synke slik at du kommer inn, eller den kan øke eller være uendret slik at du ikke kommer inn. For det andre er poengsummen du har nå i forhold til poenggrensen, litt for lav, så jeg ville ikke hatt for store forhåpninger. Det beste svaret du kan få, får du ved å vente til hovedopptaket og se hva som skjer! Lykke til! litt for lav sier du? på bioteknologi er den for lav ja... men på kjemien er 55,2 poeng høyere enn 52,0 så den er jo ikke for lav... i ordinær kvoten skal alle med konkurranse poeng konkurrere og jeg har jo over den. Ja, jeg mente bioteknologien. hehe men så nå at det var lagt til 5 ekstra plasser.. så kanskje litt bedre sjans? Ja, jeg håper du kommer inn! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå