Gå til innhold

Treg trådløs internett, ny router

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte nettopp en trådløs router i dag, den heter D- Link DIR-615 Wireless N 300 mbps. Jeg koblet min internett i den samt med kabel rett inn i min vanlig desktop pc. Her er speeden satt til 10 mbit på itavisen sin speedometer. Mens på min laptop så er farten på lusne 2 mbit. Jeg kjører laptopen under xp nå men kan prøve Vista etterpå. Har lastet inn cabelnut for å sjekke om xp kunne bli fikset.

Mitt signal:

Excellent <-- står det (full grønn)

Noen ganger står det 65 mpbs og andre ganger 130 mbps (kommer vel ann på hva jeg gjør)

Problemet ligger jo i at når f.eks kobler laptopen opp mot skole så vet jeg hvilken fart jeg skal få og den får jeg. Men her hjemme ble det veldig tregt.

Jeg kjører slik:

Router ----> koblet til ip telefon boks som da igjen er koblet til dataen og på routeren min har jeg koblet inn den trådløse routeren.

Jeg kjører NextGenTel sin orginale router som bestemmer.

Har hørt dårlige erfaringer ang D-link etter å ha lest litt rundt. Jeg vet ikke men kanskje jeg bare skal levere den tilbake og få trådløs router fra nextgentel?

Fordi når jeg har sånn trådløs som jeg har nå så må jeg vel bare sette den igjennom den orginale routeren til nextgentel?

evt anbefalling av bra router?

Takker for svar på forhånd

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319190

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...