Gå til innhold

Plasma vs LCD hva skal jeg velge for mitt bruk.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tankt å kjøpe meg tv skjerm og er ute etter litt størelse og grei kvalitet.

jeg har 2 skjermer jeg vill ha en vurderlig fra dere om hva jeg skal velge.

Kommer til å bruke skjermen til en del film, og spilling gjennom pc.

Jeg kommer senere til å kjøpe meg blueray .

Jeg lurer også på om hvordan kvaliteten på bilet vil bli siden skjermen er så stor og oppløsningen lav.

Vil det bli lika klart på en av disse skjermene som min 22" LCD skjerm som er koblet til min pc:

Samsung LE46M86 10392,-

https://prisguiden.no/product.php?productId=69911

Samsung PS42C91H 7995,-

https://prisguiden.no/product.php?productId=95277

jeg har valgt ikke noen kjempe dyre tv skjermer men jeg synes dem er helt ok i pris etter det jeg har lest om den, slik som jeg ser det er plasma'tvn gammlere og kansje gammlere teknologi enn den LCD skjermen siden skjermen kun er HD klar. mens LDC skjermen er full hd klar.

Endret av tnex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk denne stickyen i dette forumet https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=569343

skal du se kun film og mest så er plasmaen ett bra alternativ. men skal du bruke pc og konsoller så er lcd ett bra valg da stillestående bilder kan brennes inn på en plasmaskjerm enda selv om det ikke er så stort problem som det var før i tiden, lcd gir bedre bilde i rom med sollys men kan muligens bli lyssterk i ett mørkt rom. kontrasten på en plasmaskjerm som er forksjellen mellom sort og hvitt er bedre på en plasma, en lcd kan av og til bli for lyssterk.

Jeg brukte lang tid selv og bestemte meg for om jeg skulle kjøpe plasma eller lcd, endte opp med den lcd skjermen du har funnet LE46m86 og har vørt fornøyd med den hittil.

Om du velger ny TV og du har råd til det gå for full HD 1920x1080P for å få utnyttet blu ray, x-box 360 støtter også full Hd. noe usikker om PS3 da jeg ikke vet helt spesifiksjonene dens.

Ett råd er å gå i en butikk om du har muligheten til det og be om demonstrasjoner, ikke kjør animasjonsfilmer og ikke bare HD tv kanaler som noen har, men velg filmer med mørke scener for å se forskjell på kontrast nivået og vanlige tv kanaler . Be dem dempe ned eventuelle lys. Butikkene har også en vane og å justere tv bildene til å se best ut i butikken så du kan også be om at de justerer noe på dem for å se forskjeller.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Hva er kvaliteten? på lcd skjermen. Vil det bli like klort som på min pc skjerm nå? det vil ikk bli uklart og skurrete siden tv'n er så stor og ikke så stor oppløsning etter min mening.

Lenke til kommentar

Eneste jeg hadde og prøve med var en bærbar med 15 pins vga tilkoblet siden min pc er langt fra tven og syntes bildet så klart/bra ut. har ikke så mye spill innstallert på den så håper noen kan svare hvordan det er med kvaliteten å bruke dvi til hdmi.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...