Gå til innhold

Trojanske hester oppdages ved kopiering til annen drive

Anbefalte innlegg

Whoops.....

Jeg scanner jevnlig igjennom harddisken både med Avast og AVG, og det er nå en god stund siden de har funnet noe.

Akkurat nå kopierer jeg mp3 filer fra C: til en partisjon på min eksterne drive, og foreløpig har Avast gitt meg trojansk hest varsel på ikke mindre enn 5 av filene som jeg har kopiert (med plasseringhenvisning til den eksterne partisjonen)

Hvorfor i all verden finner den trojanske hester på dem nå, men ikke når jeg har scannet gjennom den på hoveddriven?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er fordi den ikke scanner alle filer som bare ligger i ro. men når du flytter filer så sjekker den om det er virus.

Ok, men når disse filene var "nye" på C:, burde da ikke programmene ha oppdaget at nå var det kommet en ny fil påC: og at denne hadde en trojansk hest, i og med at det da har skjedd en "flytting" av en fil fra Internett til C:.

Endret av toretang5
Lenke til kommentar
det er ikke sikkert virusprogrammet hadde oppdater virus definisjonene sine hvis viruset var helt nytt.

du burde ikke kjøre gjennom med to virusprogram. 1 holder.

du kan gå gjennom denne guiden hvis du har spilt av filene. <LINK trykk>

Hmmm. Interessant. Så det du sier er:

1. De infiserte filene ble først ikke oppdaget ved nedlastning fra nettet til C:, da virusdefinisjonen ikke var oppdatert

2. Ved senere oppdatering av virusdefinisjonen, så ble ikke filene oppdaget fordi de "lå i ro" på den plassering de var lasted ned til

3. Når jeg nå kopierer filene, så blir de oppdaget fordi jeg nå har oppdatert virusdefinisjon og filene flytter på seg

4. M.a.o: Jeg kan ha mange flere filer liggende med trojanske hester og virus, og jeg vil ikke oppdage disse før jeg flyttter på dem?

Bør jeg da midlertidig installere et helt nytt virusprogram for å scanne igjennom alle filene fra scratch, eller holder det å ta den aller grundigste scanningen av filene jeg kan finne ved bruk av eksisterende virusprogram?

Lenke til kommentar

Er det filer du er tvil om bruker du denne.

www.virustotal.com

Du kan kun ha et antivirus innstalert på systemet.

Vil du scanne mere bruker en av de mange onlinescannere.

For og bedere sikkerhet tenke på brannvegg.

2 av de beste er gratis comodo og online armor.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

du vil også finne mange virus ved å ta fult systemsøk. trend micro trur jeg scanner filer i sanntid.

1. De infiserte filene ble først ikke oppdaget ved nedlastning fra nettet til C:, da virusdefinisjonen ikke var oppdatert

2. Ved senere oppdatering av virusdefinisjonen, så ble ikke filene oppdaget fordi de "lå i ro" på den plassering de var lasted ned til

3. Når jeg nå kopierer filene, så blir de oppdaget fordi jeg nå har oppdatert virusdefinisjon og filene flytter på seg

4. M.a.o: Jeg kan ha mange flere filer liggende med trojanske hester og virus, og jeg vil ikke oppdage disse før jeg flyttter på dem?

Bør jeg da midlertidig installere et helt nytt virusprogram for å scanne igjennom alle filene fra scratch, eller holder det å ta den aller grundigste scanningen av filene jeg kan finne ved bruk av eksisterende virusprogram?

1. ja

2. delvis ja, du ville funnet dem ved å ta fult systemsøk.

3.ja, fordi virusprogrammet mest sannsynlig scanner filer som er i aktivitet.

4.ta et fult systemsøk, det bør finne det meste.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...