eisa01 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Jeg skal bestille meg skattekort for i år, og sliter litt med å skjønne hvordan kapitalinntekter og tap skattes. I år kommer jeg til å tjene 66 000, renteinntekter på 6000 og et tap på salg av eiendeler i fond på 8000. Ved å bruke skatteberegningen på skatteetaten.no, så har ikke renteinntektene eller tapet noen virkning på den beregnede skatten. Trodde det var 28 % skatt/fradrag. Er det noe minstebeløp før disse slår inn? Jeg har og lagt merke til at den oppgir en trekkprosent på 5 prosent, som er alt for mye, da jeg skal spare 15 000 på BSU. Er dette kanskje det minste man kan bli trukket i skatt? Har egentlig mailet skattekontoret om dette, men nå har det nesten gått en uke uten svar, og jeg har vært for opptatt til å ringe dem... Endret 1. juli 2008 av eisa01 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 vet at bsu gir 3000 i fradrag ved maks fradragsinnskudd på 15000, resten vet jeg ikke noe om Lenke til kommentar
KS Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hei, har vært ute for dette selv. Skattekontoret hensyn tar ikke tap som du kommer til å få ved utsendelse av nytt skattekort. Et tap kan snus til gevinst. De tar heller ikke hensyn at du har tenkt til å spare i BSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå