fyren Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 hei!!!!!! er ein gutt som er svært intresert i vikinger og språket og skriften dei hadde. er mest intresert i runealfabete (hadde vert gøyt og lert seg det), men har sett litt runt og finner det ikke. er og intresert i ringbrynjer. har prøvd og begynne og lage ein, men det blir bare feil så då jir eg opp. om du har lagd ein send meg jerne eit bilde og noen enkle innstrukkser om kordan du startra Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Denne her du mener antar jeg: Futhark Lenke til kommentar
Rainbow Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Det å lage ringbrynje er noe du trenger tålmodighet for å få til. Masse tålmodighet. Dersom du vil holde kostnadene nede anbefaler jeg å kjøpe ståltråd i kveiler hos f.eks biltema e.l. 1,5-2mm tykkelse er fint å starte med. Deretter trenger du en stang med diameter på 8mm, som du borrer ett hull på samme tykkelse som ståltråden, ca 4-5 fra ene enden. stangen monterer du i en drill på samme måte som ett bor, med enden du borret hull i inn mot drillen. Dette bruke du for å surre opp ståltråden i kveiler. Kveilene klipper du til ringer med en blikksaks. For videre fremgangsmåte kan du se på http://www.wikihow.com/Make-Chainmail og evt søke på chainmail i google. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Du må tenke på at runene ble laget for språket som ble snakket i Norge på den tiden. Det er ikke veldig likt det vi snakker idag, som er mest basert på dansk. Så om du oversetter rune for rune vil du fortsatt ikke forstå en pøkk sannsynligvis, uten å vite mye om gammelnorsk. Og nei, det er ikke bare nynorsk med et par fremmedord. Akkurat som at hieroglyfer eller hebraisk skrift ikke kan oversettes direkte til engelsk. Endret 5. juli 2008 av Bytex Lenke til kommentar
fyren Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 neinei:p var jo selfølgelig klar over det:) men takk for at du alikevel nevnte det:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå