Gå til innhold

Nyter/drikker du alkohol?


Slacks

Anbefalte innlegg

Drikker skjelden/aldri. Føler ikke noe særlig behov, da jeg klarer å ha det morsomt på fest og andre sammenkomster uten alkohol.

 

Don't get me wrong, jeg har da vært 13 jeg også (og 14, 15, 16 og 17 :p ), men de siste par åra har forbruket går kraftig ned. Det var liksom mye kulere før man ble myndig, hvis dere skjønner. Lure seg inn på utestedene, være der ulovlig, og alt det derre der. Nå føles det på en måte som å kaste penga ut vinduet. Betale seg inn på de samme bånnkjipe vannhullene, punge ut nesten 60kr for noe som består av 50% vann, og slå av en prat med de som sitter der hver eneste bidige helg (borderline alcoholics?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-161766

Var en VELDIG usikker person før jeg ble 18. Rørte ikke alkohol (kanskje en smaksprøve i ny & ne:p), men ellers ingenting. Nå som jeg har blitt 18 er alt forandret. Er ofte på fest, byen osv. Blir en del drikke ja. :D

Lenke til kommentar

Drikker så absolutt alkohol ja, men ikke i enorme mengder. Jeg er kanskje ute på fest eller byen og drikker 1-2 ganger i måneden gjennonsnittlig (av og til tre helger på rad, andre ganger en måned uten å være ute osv.). Da blir det relativt "mye" drikke som regel, altså slik at jeg hvert fall blir ganske brisen/full. Mange av kameratene mine går ut hver eneste helg, gjerne både fredag og lørdag, og ved eventuelle fridager midt i uka også. Det kommer jeg aldri til å gidde, da jeg ikke har et så stort behov for det, men synes absolutt det er gøy med jevne mellomrom å gå ut med venner, bare ha det gøy, treffe nye mennesker, osv. Jeg drikker langt mer for det sosiale sammen med folk, enn for alkoholen i seg selv. Selv om jeg må si det å være full absolutt kan ha sine morsomme sider, så er ikke det i seg selv grunn nok til å drikke for meg. Drikker vel mest sprit når jeg er ute, men liker også øl og drikker det også ofte, men jeg på grunn av tidligere ... eh, ubehagelige episoder greier jeg ikke lenger drikke så mye øl at jeg blir full av det. :p Utenom fest/byen blir det kanskje en øl eller to til kosetider av og til sammen med venner.

 

Jeg var for øvrig "anti-alkohol" tidligere, og første gang jeg rørte alkohol skikkelig (altså uten smaksprøver, eller å drikke én øl) var når jeg var 17. Etter å ha gått ut et par ganger så ble jeg mer tolerant og likte det mye bedre, og så de positive sidene i det sosiale ved det. Dermed ble jeg også oftere med ut. Men fortsatt kunne jeg aldri greid å gå ut og drikke hver eneste helg, det blir bare overkill. Går da an å finne på ting med folk uten alkohol også.

Lenke til kommentar
Mulig jeg ikke tåler mye, men jeg stortrives med en 6-pack flaskeøl og synes egentlig det er nok jeg. Det at du drikker 15 halvlitere og kaller det "snacks" finner jeg er vanskelig å forstå da dette høres særdeles mye ut om du har normal toleranse.

Jeg skjønner godt at du reagerte, fordi 15 halvlitere er mye alkohol, og spesielt hvis man drikker det på 3 timer.

Hvis man er på fylla i kanskje en hel dag derimot, er det småtteri. Man må se det ut fra settingen. Men jeg kan vel innrømme at jeg drikker omtrent 15 halvlitere tilsammen på de aller villeste kveldene, når jeg starter hjemme på plattingen og ikke avslutter før langt på natt.

Da må jeg samtidig legge til at det forekommer utrolig sjelden. Det er uten tvil min øvre grense.

 

 

Allikevel ønsker jeg stadig å leve opp til å bli like tøff som en lokal helt jeg leste om i avisa for en periode tilbake.

20 pils -> bilkjøring (klokka 12 på formiddagen). Haha.

 

 

Hvis man ser på det helsemessige aspektet så kan det umulig være bra å drikke 15 halvlitere selv om dette gjelder en hel dag. Uansett, er det viktigiste ikke hvor mye man drikker, men hvordan man føler seg. Noen personer ville vært shitfaced etter 15 halvlitere.

 

 

Er 205cm høy og veier over 100 kilo, så man må jo naturligvis ha betydelige mengder drivstoff, men en erfaren alkoholist drikker en uerfaren tung kar under bordet når som helst. Der har jeg litt forbedringspotensial. :)

 

Vil bare poengtere for deg at man noen ganger må ha masse øl for å få godformen, for deretter å flyte videre på den lenge. Tenk for eksempel på ølknuta til russen. En kasse med øl som tilsvarer 16 halvlitere. Man har vanligvis et døgn på å ta den, men noen steder har man 18 timer eller 12 timer. Det er mange som tar den knuta. Er mange som gjør det på en helaften, også. Ingen bekymringer.

Jeg kan bekrefte at Fredrikg- tåler uforskammet mye. Har prøvd å skjenke jævelen flereganger men det ser ikke ut som han blir påvirka uansett hvor mye jeg gir han. :(

Lenke til kommentar

Alkohol er godt! Ingenting er så godt som en knallgod drink i godt selskap ;)

I mine yngre dager drakk jeg som en svamp. Alt gikk ned..

Æsj, at jeg i det hele tatt kunne styrte hjemmelag vin. *spy*.

I fjor feks rørte jeg ikke alkohol på fem mnd. Ikke fordi jeg plutselig ble avholds, men jeg hadde andre verdier i livet mitt enn å rase på fylla.

Nå er jeg kresen på hva jeg drikker og drikker ikke så ofte(0-4 gang i mnd). Drikker meg heller ikke sanseløs.

Det er godt endelig bli voksen. Stasjonsvogn og barn neste :!:

 

Skjønner godt at folk ikke vil ut å byen å drikke seg ufin. Men jeg skjønner meg ikke på de som ikke vil røre en dråpe alkohol. "nei jeg vil ikke ha" Ok, hvorfor? "fordi *sur*".

Hvorfor gidde være med ute på cafe/fest hvor folk møtes for å drikke, for så å bli sur når folk vil spandere på/spør om det er noen grunn til at de ikke drikker.

Hold dere hjemme hvis det er så grusomt at folk vil spandere på dere en dram :roll:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766
Skjønner godt at folk ikke vil ut å byen å drikke seg ufin. Men jeg skjønner meg ikke på de som ikke vil røre en dråpe alkohol. "nei jeg vil ikke ha" Ok, hvorfor? "fordi *sur*".

Hvorfor gidde være med ute på cafe/fest hvor folk møtes for å drikke, for så å bli sur når folk vil spandere på/spør om det er noen grunn til at de ikke drikker.

Hold dere hjemme hvis det er så grusomt at folk vil spandere på dere en dram :roll:

 

Jeg kunne ikke vært mer enig. Ødelegger så inn i granskaugen for alle oss andre, men men.

 

:new_woot:

Lenke til kommentar

Helt greit at folk ikke vil drikke på fest, men da trenger de ikke å sitte i en krok og trykke på mobilen.

De blir sure når typen er ut alene, og de blir sur når de må være med på fest. Hallo? :wallbash: Folk prøver jo bare å være hyggelig ved å spandere og kanskje få liv i skråtten som sitter der. festbrems

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766

Jeg har ikke opplevd at slikt skjer så alt for ofte, men når det skjer - veldig kjipt. Uansett, de jeg er med (da damene) pleier som regel å bruke mobilen veldig ofte, men da med en pils i den andre hånden. ^^' :yes:

Lenke til kommentar

Jeg både nyter og drikker alkohol. Liker et godt glass med hvitvin til sjømat, eller en knalldrink på fest.

 

På fest varierer det veldig hvor mye jeg drikker, alt etter form og hvor lenge greia varer. Men alt fra 6øl/en flaske vin/halvliter sprit og oppover. Men jeg unngår å bli sørpefull etter beste evne. Det er lenge siden jeg ble dårlig i fylla, hadde hangover eller noe, det har sikkert mye å gjøre med at nå har jeg drukket såpass mange ganger at jeg vet hva jeg tåler og hva jeg har godt av osv.. Erfaring kalles det kanskje :p

Lenke til kommentar

Siden jeg bare er 15 har vel egentlig jeg ikke så mye å si i denne diskusjonen, men jeg sier litt uansett jeg.

 

Jeg drikker veldig skjelden alkohol - først og fremst fordi jeg er for ung, men jeg kunne fått kjøpt det circa problemfritt hvis jeg hadde gått inn for det. Jeg er 2m høy og kan se mye eldre ut enn jeg er hvis jeg dropper barberinga - de fleste tar meg for å være 17+.

 

Men allikevel synes jeg ikke det er verdt innsatsen å få tak i alkoholting. Jeg savner det rett og slett ikke. Joda, det kan da være ganske godt, men ikke så godt at jeg virkelig savner det. Og tro det eller ei, men jeg klarer faktisk å være sosial i helt edru tilstand. Det er faktisk mulig.

 

Nå har jeg ikke testa hvordan jeg fungerer som brisen/full/snydens/drita/døddrukken, men det kan vente så lenge det vil for min del. Delvis fordi jeg, som sagt, ikke føler noe behov for det, og også fordi jeg har blitt litt småskremt av å se hvordan mine jevnaldrende drukkenbolter egentlig oppfører seg. En av dem tok nesten livet av seg med alt for mye sprit, en annen elsker å skryte av drikkinga si ("jeg tok en sixpack og noen glass sprit så gikk vi ut på byen og så kødda vi med [sett inn tilfeldig forbipasserende her] og så tryna jeg *vise fram lite pent sår i trynet* og så sovna jeg uttafor [sett inn heslig sted her] og så våkna jeg og gikk til [jente x] og drakk noen øl og så knulla vi og da ble [jente y] sur så jeg slo opp og så gikk jeg ut igjen og så kom snuten og kjørte meg hjem"), og det er en annen av dem som egentlig bare er en stakkars fjott og prøver å få seg en identitet ved å røyke/drikke/etc. Er det rart jeg ikke vil assosieres med disse?

 

Antakeligvis (forhåpentligvis) er denslags (mye) mindre utbredt blant de eldre av oss, så det kan nok hende at jeg kvitter meg litt med redselen/fordommene/whatever litt fram i tid.

 

Men øl er godt uansett, tar stadig vekk en (alkoholfri) øl når jeg er ute på byen med venner. På den annen side, kaffe er like godt. Men drikker jeg, er det for smaken. Ikke for å bli full eller føle meg tøff. Jeg er tøff uansett, og er smertelig klar over det.

 

Se forøvrig mitt lille filosofiske spørsmål om saken, som står i signaturen min :)

 

-GG

Lenke til kommentar
Siden jeg bare er 15 har vel egentlig jeg ikke så mye å si i denne diskusjonen, men jeg sier litt uansett jeg.

 

Jeg drikker veldig skjelden alkohol - først og fremst fordi jeg er for ung, men jeg kunne fått kjøpt det circa problemfritt hvis jeg hadde gått inn for det. Jeg er 2m høy og kan se mye eldre ut enn jeg er hvis jeg dropper barberinga - de fleste tar meg for å være 17+.

 

Men allikevel synes jeg ikke det er verdt innsatsen å få tak i alkoholting. Jeg savner det rett og slett ikke. Joda, det kan da være ganske godt, men ikke så godt at jeg virkelig savner det. Og tro det eller ei, men jeg klarer faktisk å være sosial i helt edru tilstand. Det er faktisk mulig.

 

Nå har jeg ikke testa hvordan jeg fungerer som brisen/full/snydens/drita/døddrukken, men det kan vente så lenge det vil for min del. Delvis fordi jeg, som sagt, ikke føler noe behov for det, og også fordi jeg har blitt litt småskremt av å se hvordan mine jevnaldrende drukkenbolter egentlig oppfører seg. En av dem tok nesten livet av seg med alt for mye sprit, en annen elsker å skryte av drikkinga si ("jeg tok en sixpack og noen glass sprit så gikk vi ut på byen og så kødda vi med [sett inn tilfeldig forbipasserende her] og så tryna jeg *vise fram lite pent sår i trynet* og så sovna jeg uttafor [sett inn heslig sted her] og så våkna jeg og gikk til [jente x] og drakk noen øl og så knulla vi og da ble [jente y] sur så jeg slo opp og så gikk jeg ut igjen og så kom snuten og kjørte meg hjem"), og det er en annen av dem som egentlig bare er en stakkars fjott og prøver å få seg en identitet ved å røyke/drikke/etc. Er det rart jeg ikke vil assosieres med disse?

 

Antakeligvis (forhåpentligvis) er denslags (mye) mindre utbredt blant de eldre av oss, så det kan nok hende at jeg kvitter meg litt med redselen/fordommene/whatever litt fram i tid.

 

Men øl er godt uansett, tar stadig vekk en (alkoholfri) øl når jeg er ute på byen med venner. På den annen side, kaffe er like godt. Men drikker jeg, er det for smaken. Ikke for å bli full eller føle meg tøff. Jeg er tøff uansett, og er smertelig klar over det.

 

Se forøvrig mitt lille filosofiske spørsmål om saken, som står i signaturen min :)

 

-GG

 

 

Det er godt mulig at du vil endre mening om et par år. Og ja, det finnes en mellomting mellom dritings og total avhold. Å nyte alkohol slik det skal gjøres er fantastisk og anbefales på det sterkeste. Så ja til alkohol, nei til tobakk.

Lenke til kommentar

Har blitt særdeles mye særere oppgjennom åra, og nå som jeg er 21 drikker jeg sjelden alkohol. Har hatt noen virkelig gøye opplevelser når alkohol har vært med i bildet, men nå som alle skal ut på byen blir det til at jeg går fra vors og hjem til meg selv. Alle har det alltid så gøy på vors, men får inntrykk av at byen for det meste suger ræv. Har vært på byen selv også, men altfor høy og dårlig musikk hindrer meg i å dra ut. Besides, jeg liker ikke å danse heller. Er sinnsykt dyrt å feste i Norge, så kjøper meg heller et par Blurays istedenfor å feste.

Cola og film skuffer aldri, så blir til at jeg og nerdevennene koser oss med film isteden.

 

Burde vel nevnes at jeg alltid kjøper kvota når jeg er i Sverige, og sitter på rundt 5Liter alkohol ( whiskey, rum, vodka, jäger...) som ikke blir drukket, men kjekt å ha i tilfelle jeg blir alkoholiker :D Sist gang jeg drakk var ordentlig var vel 9 mnd siden =]

 

Men skal prøve å få fart på alkoholbruker igjen, er jo så sinnsykt nerd å kose seg med en whiskey mens man hører på HIFI =D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...