Gå til innhold

Nyter/drikker du alkohol?

Slacks

Anbefalte innlegg

Jeg drikker ikke, det hadde mest med økonomi å gjøre i begynnelsen (kjente vel ikke så mange som drakk jevnlig, heller, tror jeg). Etter hvert smakte jeg på øl, og kunne ikke fordra det :p Nå har det vel egentlig bare blitt en vane å ikke drikke. Ser heller ingen grunn til å bryte den vanen.

Har i bunn og grunn ikke noe imot at andre drikker, sålenge det ikke berører meg på noe vis. Liker ikke fulle folk, som prøve å snakke med meg. Nytter jo ikke å diskutere med noe som knapt greier tenke og snakke, blir jo alltid bare nonsense... Husker jeg var med på noe greier i russetida, og drakk ikke mest der (ble vel med russedåpen og en rusbrus eller to). Såvidt jeg husker ble jeg bedt om å "passe på" noen som drakk, fordi jeg var noenlunde edru :hrm: De som drikker får jammen passe på seg selv, og ikke pålegge andre arbeid som "barnevakt" fordi de ikke greier å beregne hva de heller i seg.

...og det var dagens mini-utblåsning fra meg :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror uansett du kommer til å ha et "filter" i hodet ditt. Men det var en god innstilling. Selv er jeg også for at man ikke skal väre "avhengig" av alkohol for å ha det göy, eller törr å slippe seg lös osv. Men det kom ikke helt fram i forrige innlegg.

Det kommer man nok til uansett, og er enig i at man ikke skulle måtte være avhengig av alkohol for å tørre å slippe seg løs og ha det gøy. Når jeg er på fest er alkohol en "bonus". Noe jeg nyter, men kunne fint klart meg uten.

Lenke til kommentar

Åja, så du tror at de som drikker ikke kan ha det gøy uten alkohol også da eller? Dere som ikke drikker på fest er da ikke noe annerledes enn oss andre når vi er edru da..! Er bare det at det skjer mye mer morsomt når folk drikker. Og man har det digg sjøl også.

Lenke til kommentar

Synes det er ok å sitte ned å kose seg med alkohol, men å drikke bare for å bli full? neitakk det blir for dummt.

Innimellom kan det vare ok å drikke hvis du er på fest å slik, men er som oftest at jeg er den som har med en brus i veska i stede.

Ser ikke helt vitten i å drikke, hvis du ikke gjør det fordi det er godt.

Er som å drikke 5liker vann om dagen bare for å drikke det.

Er bedre å drikke noe du synes er godt.

Men ja jeg nyter alkohol i perjoder.

Lenke til kommentar
nja, da skal du være VELDIG lett å underholde eller så skal du har dratt en stripe opp i nesa..
Eller bare at du ikke har lært deg å ha det gøy uten å måtte ty til forskjellige former for rusmidler. Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Ikke noe annet en alkohyler som går i denna kroppen gitt! Men tror du at jeg som drikker på fest, bare sitter og ser i veggen hele uka og ikke vet hva gøy uten alkohol er? Selvfølgelig kan jeg ha det gøy uten og drikke, men når jeg skal feste, ja da liker jeg og være berusa. Har ingenting å gjøre med at man ikke kan ha det gøy uten alkohol, men alt blir bare bedre på fest med alkohol.

Lenke til kommentar
Ikke noe annet en alkohyler som går i denna kroppen gitt! Men tror du at jeg som drikker på fest, bare sitter og ser i veggen hele uka og ikke vet hva gøy uten alkohol er? Selvfølgelig kan jeg ha det gøy uten og drikke, men når jeg skal feste, ja da liker jeg og være berusa. Har ingenting å gjøre med at man ikke kan ha det gøy uten alkohol, men alt blir bare bedre på fest med alkohol.

Jeg har en følelse av at folk er forskjellige. Det er helt greit, sålenge de som liker å drikke ikke forventer at andre skal drikke, bare for at festen kanskje er litt døll for de som hiver innpå når mange andre ikke gjør det.

Sikkert morro å være full, men håper jeg som skattebetaler slipper å betale for ting relatert til alkoholen, og alt det den medfører. Satser på at en glup politiker slenger alt av sånne utgifter inn i alkoholavgiftene en eller annen gang (om det ikke alt er tilfelle, hva vet jeg?)

Lenke til kommentar
Jeg kjörer ikke bil, jeg vill ikke betale skatt for veier osv..

Veiene er noe alle har NYTTE av, og dessuten bruker du dem uten å ha bil også. Ganske sikker på at du sitter i en bil fra tid til annen, eller sykler - og postmannen bruker jo dessuten veiene når han leverer posten DIN.

Jeg har ikke lappen, men kan godt betale for veivedlikehold fordi det er en såpass vital del av samfunnet, i tillegg til at det er i min tjeneste at de er i orden når jeg skulle trenge dem. Toskeskap gjort i fylla blir noe helt annet. Det får de som "MÅ" drikke betale selv.

Lenke til kommentar

uansett er det en idiotisk innstilling. Skal alle betale for det som kun går utover en selv, skal de som röyker betale for den digre sjukehus kostnaden, allikevel röyk er lovlig? og kun de som har barn for skole? Vi er et samfunn der alle hjelper hverandre, nå er det bestemt at alle får drikke alkohol lovlig, da får alle betale for konsekvensene.

Hvilke utgifter for samfunnet mener du alkohol har?

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
uansett er det en idiotisk innstilling. Skal alle betale for det som kun går utover en selv, skal de som röyker betale for den digre sjukehus kostnaden, allikevel röyk er lovlig? og kun de som har barn for skole? Vi er et samfunn der alle hjelper hverandre, nå er det bestemt at alle får drikke alkohol lovlig, da får alle betale for konsekvensene.

Hvilke utgifter for samfunnet mener du alkohol har?

Jeg liker ikke å betale for folks teite uvaner, og alkohol/tobakk er nettopp det - selv om det har sine kortvarige positive sider også. Greit nok at samfunnet skal ta seg av befolkningen, men det skjer vel også om avgiftene plasseres slik jeg har foreslått?

Forøvrig er det godt mulig at utgifter i forbindelse med alkohol og tobakk er mikroskopiske, det var vel mest prinsippet jeg ville ha fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...