Gå til innhold

Nyter/drikker du alkohol?

Slacks

Anbefalte innlegg

Jeg drikker for å bli i god-brisen og/eller for å bli sånn god-full. Ting er bare mye morsommere når man er full :)

Ps. gutter som ikke drikker er turn-off synes jeg, siden jeg selv drikker.. De blir "kjedelige" på en måte..

Hva med gutter som kun tar seg et par-tre øl, tenner de deg? Eller må de være like fulle som deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om en gutt sier "nei, jeg drikker ikke jeg, tar meg heller en brus istedet" ja så er ikke det en gutt jeg vil satse på, er jo ikke no gøy å sitte og drikke, også skal han sitte der edru! Han må jo tørre å slippe seg løs litt..

Kjedelig med gutter som kun drikker bittelitte granne også, altså slik at man ikke merker at de har drukket engang..

Jeg liker å feste og jeg vil at gutten skal bli med på all moroa på lik linje som meg.. De folka jeg har opplevd som har vært edru på fest elller på byen har vært driiiitkjedelige..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Liker best og slappe av hjemme ute på verandaen i en varm sommerdag med en iskald pils vedsiden av meg, er best det syns jeg.

Lenke til kommentar
Liker best og slappe av hjemme ute på verandaen i en varm sommerdag med en iskald pils vedsiden av meg, er best det syns jeg.

Er ikke mange timene siden jeg selv satt på verandaen med ett par kalde Borg Ice :).

Jeg drikker øl for å kose meg som regel, ikke for å bli full.

Lenke til kommentar

Drikker aldri alkohol. Har smakt øl men syns ikke det var så godt. Har også smakt sprit blandet med cola, fyfan det var stygt :sick:

Grunnen til at jeg ikke drikker alkohol er vel rett og slett at jeg har blitt oppdratt til ikke og gjøre det, selv om min mor drikker. Dessuten er jeg klar over skadene alkohol kan gjøre, er også livredd for og miste kontrollen fullstendig. Er dumt og bruke masse penger på noe man ikke syns er godt, mener jeg.

Problemet nå er at mange (alle) vennene mine har begynnt og dra på fest av og til, og de skal bestandig ha med meg. Forrige uke måtte jeg "lure" meg unna to fester :p

Btw jeg er 17 år gammel hvis noen skulle lure.

Lenke til kommentar

Jeg vedder at om ett års tid så sitter du og drikker på vorset sammen med alle de andre vennene dine :p

Det går faktisk an å lage drinker osv som ikke smaker alkohol i det het hele tatt, det er mange som ikke liker spritsmaken.

Men er jo bra om du ikke drikker selvsagt, men må vel bli kjedelig å sitte hjemme mens alle andre er på festen og har det gøy?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Jeg vedder at om ett års tid så sitter du og drikker på vorset sammen med alle de andre vennene dine :p

Det går faktisk an å lage drinker osv som ikke smaker alkohol i det het hele tatt, det er mange som ikke liker spritsmaken.

Men er jo bra om du ikke drikker selvsagt, men må vel bli kjedelig å sitte hjemme mens alle andre er på festen og har det gøy?

Nei da man har da pc, tv og ps3 :p

Men som oftest pleier jeg og en kompis og dra på banen og spille fotball i helgene, og om han er på fest ei helg kan jeg lik så godt sitte hjemme. Ei hjemme helg i ny og ne skader ikke det heller.

Lenke til kommentar
Om en gutt sier "nei, jeg drikker ikke jeg, tar meg heller en brus istedet" ja så er ikke det en gutt jeg vil satse på, er jo ikke no gøy å sitte og drikke, også skal han sitte der edru! Han må jo tørre å slippe seg løs litt..

Kjedelig med gutter som kun drikker bittelitte granne også, altså slik at man ikke merker at de har drukket engang..

Jeg liker å feste og jeg vil at gutten skal bli med på all moroa på lik linje som meg.. De folka jeg har opplevd som har vært edru på fest elller på byen har vært driiiitkjedelige..

Jeg drikker ikke, er som regel edru på fest, men er ikke redd for å "slippe meg løs", forskjellen?

Jeg klarer å leve uten unnskyldningen "å ja jeg var så full huff" hvis folk ler av meg dagen derpå, jeg ler med.

Å drikke for å "ha det gøy" er i mine øyne et idiotisk konspet hvis man virkelig må være brisen for å tørre å "gjøre kule ting på fest", og det er vel derfor jeg ikke drikker heller, iallefall ikke hver helg som flesteparten virker å gjøre.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Folk blir mer avslappet, og åpner seg mye mer og tør mer. Sånn er det bare, det er jo derfor folk drikker. Dessuten har de fleste avholdsfolka jeg har møtt, vært noen av de kjedeligste på festene.

Så bra om man kan være edru og allikevel ikke bare sitte stille som en mus i kroken, men har ikke møtt så veldig mange av de akkurat.

Hva kan jeg si.. like barn leker best.. Jeg ser ikke noe galt i å drikke, jeg ser ikke noe galt i å ikke drikke, det er bare det at jeg menger meg med folk som er med på å drikke, og ikke så veldig med de som ikke drikker.

Men man må jo kunne oppføre seg, man skal jo ikke bli søpledrita heller, sånne gidder jeg ihvertfall ikke feste med. Ikke drama-queens og ikke "jeg-har-drekki-sprit-og-nå-er-jeg-plutselig-verdens-sterkeste-og-tøffeste-slåsskjempe-i-byen, glattcella, here I come! Drit-tøft!" :roll: DET er turn-off det..

Alt med måte, men ja,, en fest med masse solo-flasker på bordet, er en kjedelig fest. Ingen som driter seg ut eller gjør ting de vanligvis ikke hadde gjort.. boring.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Jeg drikker ikke, er som regel edru på fest, men er ikke redd for å "slippe meg løs", forskjellen?

Jeg klarer å leve uten unnskyldningen "å ja jeg var så full huff" hvis folk ler av meg dagen derpå, jeg ler med.

Å drikke for å "ha det gøy" er i mine øyne et idiotisk konspet hvis man virkelig må være brisen for å tørre å "gjøre kule ting på fest", og det er vel derfor jeg ikke drikker heller, iallefall ikke hver helg som flesteparten virker å gjøre.

Ja, men jeg f.eks. klarer ikke slippe meg løs være med på moroa hvis jeg ikke drikker. Jeg er sjenert til vanlig, men med litt alkohold i blodet tørr jeg snakke og ha det gøy. Ganske befriende følelse for meg hvertfall...

Lenke til kommentar

Jeg blir øl-tørst bare av å lese MortenM på fredager.

Selvfølgelig drikker jeg. Ser ingen grunn til å ikke ta seg friheten hvis man føler behovet (haha det var en kommentar som fikk meg til å virke avhengig). Drikker som regel "aldri" på hverdager, men liker å kose meg i helgene HVIS det skjer noe.

Alt fra 3 til 15 halvlitere er snacks.

Må selvfølgelig legge til at det finnes perioder hvor jeg ikke er ute på en hel måned. :O :o

Endret av fredrikg-
Lenke til kommentar

Går som regel en sekspakning tuborg eller hansa +/- et par øl, både fredags og lørdagskveld. Men pleier ikke å drikke meg dritings, hvis jeg merker at jeg begynner å bli slapp, trøtt, svimmel, hodepine osv. så går jeg heller over til å spise noe godt og ta en kald cola f.eks.

Lenke til kommentar

To grunner/anledninger til at jeg drikker. Noen sjeldne ganger får jeg øl av foreldra mine og jeg synes øl smaker godt så kan kose meg med det. Andre gangene(de fleste) drikker jeg på fest, og da handler det ikke så mye om og kose seg men heller få i seg såpass mye at jeg blir drita, så jeg kan gjøre ting jeg ellers ikke ville ha gjort/pleier å gjøre, + at jeg har det helvetes morro som regel. Prøver å ikke drikke så mye at jeg blir dårlig/spyr, og det går som regel bra. Blir som regel ikke så veldig fyllesjuk heller.

Skjønner ikke hvorfor man skal holde seg unna alkohol sålenge man ikke er treningsnarkoman eller no, hører mange sier at de kan være sosial og ha det morro uannsett alkohol eller ikke, mulig det, men saken er jo at med alkohol er alt 10 ganger mer morro enn det det egentlig er, + man hadde blitt enda mer sosial. Ungdomstida skjer bare en gang, så best å nyte den :cool:

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg drikker alkohol når jeg har mulighet til det. Er 17 år, så hvis foreldrene mine er bortreist en uke blir det vel øldrikking 3-4 ganger den uken. Drikker sjelden mer enn en 6-pack halvlitere. Liker ikke å være skikkelig full, bare brisen. Det er en herlig følelse. Liker også smaken av alkohol veldig godt, spesielt av øl og søt sprit som rom.

Til dere som mener at man kan ha det like gøy på fest uten å drikke, så er jeg tildels enig. Dette funker ikke for meg, det er fryktelig kjedelig å være klinedru når folk rundt deg er brisne/fulle. Men jeg har et par kompiser som aldri "drikker", annet enn å smake på det de andre har med seg. Disse later til å ha det like gøy som oss som drikker, men de er nok langt mer utadvendte personligheter enn for eksempel meg.

Lenke til kommentar
Da prøver jeg heller å arbeide med meg selv, skulle ikke måtte drikke for være mer åpen og imøtekommende.

Jeg tror uansett du kommer til å ha et "filter" i hodet ditt. Men det var en god innstilling. Selv er jeg også for at man ikke skal väre "avhengig" av alkohol for å ha det göy, eller törr å slippe seg lös osv. Men det kom ikke helt fram i forrige innlegg.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...