Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Mus og tastatur (USB) skrur seg av ved boot screen

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop byttet hovedkort og prosessor og nå kan jeg ikke logge inn pga at mus og tastatur mister strømmen når jeg kommer til boot screen. De får ikke strømmen tilbake heller.

Jeg kan bruke tastaturet i BIOS og alt, men det skrur seg av, som allerede nevnt, ved boot screen.

Takk for svar på forhånd :)

Mvh.

Magnus M. Bratteng

Endret av djmagic0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problemet, hvis du kommer deg forbi bootscreen (regner med du bare kjører windows). Så kan du prøve å plugge ut og inn USB kontaktene et par ganger i forskjellig rekkefølge og se om du får noe liv i dem.

Evt. prøv andre USB porter.

Og prøv å rot litt rundt i BIOS og se om du kan finne noe rundt USB og kansje bootup. Kan hende at BIOS har satt seg til forced PS/2 kontakten.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Du må skru på USB keybord support i bios for å få det til å virke. Har du resatt biosen i forbindelse med flyttingen, så er garrantert denne satt til disable.

Du må sjekke om tastaturet trenger noen softwaredrivere og om disse er innstalert.

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar
Har hatt samme problemet, hvis du kommer deg forbi bootscreen (regner med du bare kjører windows). Så kan du prøve å plugge ut og inn USB kontaktene et par ganger i forskjellig rekkefølge og se om du får noe liv i dem.

Evt. prøv andre USB porter.

Og prøv å rot litt rundt i BIOS og se om du kan finne noe rundt USB og kansje bootup. Kan hende at BIOS har satt seg til forced PS/2 kontakten.

Lykke til smile.gif

Prøvde dette i går, men jeg fikk det ikke til å virke da heller. Gjorde det samme idag igjen for sikkerhets skyld, men kommer ikke noe lenger.

Jeg finner ingen option i BIOS som har noe med forced PS/2 å gjøre, har et Asus P5K hovedkort.

Du må skru på USB keybord support i bios for å få det til å virke. Har du resatt biosen i forbindelse med flyttingen, så er garrantert denne satt til disable.

Du må sjekke om tastaturet trenger noen softwaredrivere og om disse er innstalert.

Det er ingen alternativer som sier USB Keyboard support i BIOS, og BIOSet var vel resatt hvis det er nytt??

Drivere blir litt vanskelig siden jeg ikke får logga inn ;)

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...