Gå til innhold

seljord-ormen - myte eller fakta?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man oppdager jo stadig vekk nye skapninger som holder til på steder med dypt vann. Sannsynligheten blir jo mindre når det gjelder en begrenset innsjø, og særlig når det er snakk om en veldig stor skapning, og for ikke å snakke om at man har brukt så mye tid på å prøve å finne den.

Lenke til kommentar

Om det er en orm der eller ikke er vel ikke det viktige. Det viktige er for Seljord å promotere at det er det. Som artikkelen sier:

Vi ser mot Loch Ness. Det skal være rundt 100 årsverk rundt denne innsjøen, som følge av «Nessie». Her i Seljord er det lik null. Man gjør utrolig lite her, og det er det vil vi gjøre noe med
Lenke til kommentar
Tror dere det er en orm der, eller er det bare eventyr? Er det noe uvanlig der i det hele tatt?

http://www.dagbladet.no/dinside/2008/07/01/539701.html

Er ikke no orm der. Har vært der nå nylig og så ingenting... :)

Har større tro på at dette er et aldri så lite reklame triks fra en eller annen i handelstanden i Seljord jeg da... Merkelig at bare et par har "sett" denne ormen når vannet til og med er scannet og overvåket en stund.... OG det har bodd folk i nærheten av vannet i ualmindelige tider uten at de har sett noen orm... Men greit å skremme ungene med da :) Vi andre må skremme dem med do draugen også videre men de kan skremme dem med en diger orm....

Eventyr skinner litt i mellom her syntes jeg... :)

Lenke til kommentar

Det kan vere ein uvanlig stor ferskvanns ål. Detter er noko som går på folkemunne og for kvar gang den fortelles så blir den forandret. Kan tenke meg at det var ein fisker som var ute og fisket og han såg denne store ålen, han sitter sammen med noko venner og forteller dette mens dei drikker, sikkert ikkje alle som husker alt han så så dei kaller ålen for ein orm, og så har me det gåande til det blir ein stor monster orm.

Lenke til kommentar

Har sett mange seriøse dokumentarer om folk som har lett etter Nessie i Loch Ness også. På National Geographic og Discovery osv. Ingen kommer frem til noe som helst, selv med dagens teknologi og ekkolodd og fly-scanning av hele sjøen.

Det noen gjorde derimot, var å bevise hvor lett det var å lure folk når de kommer for å se etter noe mystisk. Da får de nemlig et slags "filter" foran hjernen som gjør ting til noe de ikke er. F.eks. spikra de 2 treplanker sammen og dro dem forbi ei bro der masse turister sto og kikka i utover vannet. Så gjorde de folk oppmerksom på at noe rørte seg i vannet, og alle ble helt ville, så forsvant trebiten like fort.

Så ble folk intervjuet etterpå (uten å vite noe) om å beskrive det de så. Da kom det ting som "jeg så en hals, definitivt et langt svaneaktig hode" og alt mulig fantasifulle ting. Noen sverget på at de så sjømonstre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...