Gå til innhold

Angående barbara.no

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var inne på Barbara.no i dag for å sjekke ut anbefalinger og priser på bærbare pc-er. Ville bare si at jeg reagerte på at det var sinnsykt masse skrivefeil. Dette gjør at jeg tar siden litt mindre seriøst enn jeg kunne, og tror jeg skipper barbara.no når jeg skal kjøpe meg bærbar.

Hadde ikke vært så dumt å ordne opp i det.

ink.mva). Ppris oppgitt av

konfigurasjonen koster ca 40 000 og oppver

på ting som f.eks. optiskleser  

Maskinen har god tastatur og pekebrett.  

NB! Bildene ovenfor behøver nødvendigvis ingenting med anbefalingene å gjøre!

Nå vil dere sikkert si at dette bare er pirking og flisespikkeri, men jeg mener det at siden blir mindre seriøs med massevis av småfeil over alt.

Ps: Ser at "optiskleser" er brukt flere steder, så går ut ifra at dere mener dette er den rette måten å skrive det på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig med deg. Jeg synes masse skrivefeil trekker ned seriøsiteten på en side.

En og annen feil går selvsagt an, men det der ser ut som det er oversatt fra Engelsk med www.freetranslation.com eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Les gjennom Aftenposten en dag, og du vil finne vanvittig mye skrivefeil. Tar du avisen mindre seriøst av den grunn? De har jo tross alt egne folk som leser korrektur og det har ikke Barbara.no.

Jeg skjønner godt hva du vil frem til, men jeg tar ikke barbara.no noe mindre seriøst av den grunn. Det er tross alt det faglige som teller...

Lenke til kommentar

Jimmy Pop, Mortal og alle Dere andre som synes skrivefeil er fælt: SKAFF DERE EN ANNEN HOBBY !

Hadde Dere vært norsklærere kunne jeg KANSKJE ha skjønt hvorfor Dere bryr Dere :lol:

Alle skriver feil iblant, leter jeg gjennom Deres poster finner jeg sikkert drøssevis av feil. :wink:

Lenke til kommentar
Jimmy Pop, Mortal og alle Dere andre som synes skrivefeil er fælt: SKAFF DERE EN ANNEN HOBBY !

Alle skriver feil iblant, leter jeg gjennom Deres poster finner jeg sikkert drøssevis av feil. :wink:

Det er ikke hobbyen min å finne skrivefeil, men de som jeg listet ovenfor står på (ifølge dem selv) norges eneste seriøse side om bærbare maskiner.

Alle skriver feil iblandt, ja, og det er menneskelig å feile, men når jeg ser så mange feil på en "seriøs" side, virker det som om de har gitt blanke i å lese gjennom, og det trekker ned.

Som Mortal sa: Det går ut over det faglige.

Lenke til kommentar

Hadde Dere vært norsklærere kunne jeg KANSKJE ha skjønt hvorfor Dere bryr Dere :lol:

Mange skrivefeil gir meg et inntrykk av useriøsitet, uavhengig av min HOBBY. Det er også distraherende når man leser en artikkel - akkurat som en person med en talefeil kan dra oppmerksomheten din vekk fra HVA han sier til HVORDAN han sier det...

Lenke til kommentar

Betaler du for det du leser? Ikke det nei? Så enten vær fornøyd med at gutta gidder å teste for deg eller la vær å lese det.

Burk tidn din tli no anna en og rete adres skriveleifer. De må ad fines no mer fornufig å burke tden på?

Lenke til kommentar

Hør her, Shithead, Yoshy og andre drittunger!

Jeg sier ikke dette for å slenge dritt, i motsetning til dere. Jeg sier dette for å gjøre Barbara oppmerksom på dette.

Betaler du for det du leser? Ikke det nei? Så enten vær fornøyd med at gutta gidder å teste for deg eller la vær å lese det.

På en måte betaler jeg ikke for det, men Barbara tjener penger på at jeg er der. Ved å ha reklame på siden, tjener de penger på at folk leser det.

Hvis alle følger ditt råd istedenfor å si ifra, ender det opp med at ingen gidder å sponse barbara, og siden blir nedlagt.

Jeg sier ifra, og håper Barbara skjerper seg på dette området i tiden fremover.

Lenke til kommentar

Jimmy Pop: nå syntest jeg du burde passe bedre på hva du selv skriver. Jeg har så absolutt ikke slengt dritt mot noen, jeg syntest bare at det er å gå for langt å skrive om dette i all offentlighet. Det du burde gjøre er å skrive en mail til barbara og si hva du syntest og ikke fortelle det til alle andre....

Nå er det bare du som slenger dritt, det er i alle fall min mening !

Lenke til kommentar

Hvis vi ikke kan kommentere skrivefeil på nettet i forumet, hva annet er det vi ikke kan? *Første skritt mot sensurveldet!* :wink:

Neida, men seriøst, jeg har og litt skrivefeilfobi. Det er klart det er forskjell på innlegg her i forumet og en spalte/artikkel på en seriøs web-side. Og dette er da Barbara.no sitt forum og, er det ikke?

Når det gjelder Aftenposten-sammeligningen over; det at andre er slepphendt er ingen grunn til å være det selv. Og Aftenposten har en hel del mer å gå gjennom og.... :wink:

Lenke til kommentar
Hør her, Shithead, Yoshy og andre drittunger!

Jeg sier ikke dette for å slenge dritt, i motsetning til dere.

Det er vel ingen som har slengt noe dritt her, men jeg gjorde deg oppmerksom på at det du leser ikke koster deg noe direkte. Ergo stiller du litt langt bak i køen når det gjelder å klage.

Ja, jeg var litt ubehøvlet, men jeg slang ikke dritt. Hadde jeg slengt dritt så hadde jeg for eksempel sagt at du hadde smått med utstyr både både under og over magen, men det sa jeg ikke.

Hvis du synes at rettskrivingen til Barbara.no trenger litt hjelp så kan du vel tilby deg å lese korrektur?

Lenke til kommentar

Når det gjelder Aftenposten-sammeligningen over; det at andre er slepphendt er ingen grunn til å være det selv. Og Aftenposten har en hel del mer å gå gjennom og.... :wink:

Dette med Aftenposten var jo så klart å sette ting litt på spissen, men likevel... Jeg sier ikke at skrivefeil er en fin ting, men at det kan gå litt fort i svingene noen ganger er vel noe alle kjenner til. Er det snakk om feil som går igjen og igjen, så får Barbara-gutta heller ta det til etterretning.

Lenke til kommentar

Dette med Aftenposten var jo så klart å sette ting litt på spissen, men likevel... Jeg sier ikke at skrivefeil er en fin ting, men at det kan gå litt fort i svingene noen ganger er vel noe alle kjenner til. Er det snakk om feil som går igjen og igjen, så får Barbara-gutta heller ta det til etterretning.

Men når man ser så tydelig at det har gått for fort i svingene når det gjelder rettskrivning, så får i hvertfall jeg en mistanke om at det har gått fort i svingene med innholdet også - rettmessig eller ikke.

Det er faktisk sånn at en profesjonell presantasjon gjør at man stoler mer på innholdet.

Lenke til kommentar

Greit... Jeg tilbyr meg å lese gjennom barbara.no sine artikler og kan rette dem hvis det er ønskelig. Så er det sagt. Jeg kunne også ha sendt en mail, men dette er faktisk barbara.no forum -> tilbakemeldinger, tro det eller ei.

Hvis dere ikke tror det, så gå inn på barbara.no selv og se.

Lenke til kommentar

Men når man ser så tydelig at det har gått for fort i svingene når det gjelder rettskrivning, så får i hvertfall jeg en mistanke om at det har gått fort i svingene med innholdet også - rettmessig eller ikke.

Det er faktisk sånn at en profesjonell presantasjon gjør at man stoler mer på innholdet.

Jeg er jo så klart enig i at det er mer profesjonellt hvis skrivefeilene uteblir. Uansett tror jeg ikke barbara.no slurver med det faglige innholdet i det de publiserer; det er i hvert fall ikke mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...