Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren på bilen skar seg 18 dager etter kjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riktignok er redaksjonen til amotor.no mer eller mindre ikke-eksisterende, men en eller annen kunne i det minste linket til denne diskusjonen på forsida der.

 

Her er forresten noen som bokfinn burde vurdere å kontakte:

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.1879314

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/article1685160.ece

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

i dag fikk jeg svar fra VG:

 

"Hei!

Takk for mail og beklager sent svar.

Det virker som om du bør ta opp saken din også med NAF. All den tid den ble solgt til deg med NAF Bruktbiltest, kan det være verdt å ettergå denne testen?

Artikkelen beskriver vår opplevelse med Visperud Autosalg, men beskriver selvsagt ikke andres opplevelser. Men du kan jo konfrontere Visperud med utsagn fra artikkelen.

Jeg håper du får hjelp via din advokat gjennom forbrukerkjøpsloven.

Med hilsen Hanne Hattrem"

 

Med andre ord ingen hjelp å få her heller...

 

 

edit: Nå ringte jeg forbrukerrådet. De hadde rett og slett bare oversett klagemailen min, men skulle nå jobbe med saken siden de ble gjort oppmerksom på at jeg faktisk hadde klaga.

Endret av bokfinn
Lenke til kommentar
Nok en liten klage på bilens tilstand:

 

Skulle skifte til vinterdekk i dag, men så passer ikke den mutternøkkelen som ligger oppi bagasjerommet!!!! WTF?!? selg en bil med en nøkkel som IKKE passer, faens mongofolk!

 

Jepp, det burde passe, med mindre bilen er solgt med ikke originale felger.

 

Men, et hjulkryss er heldigvis ikke så dyrt. 30 kr. Men er absolutt kjipt når man trenger det der og da.

Lenke til kommentar
Nok en liten klage på bilens tilstand:

 

Skulle skifte til vinterdekk i dag, men så passer ikke den mutternøkkelen som ligger oppi bagasjerommet!!!! WTF?!? selg en bil med en nøkkel som IKKE passer, faens mongofolk!

 

Har vært bortig verre.

Kjøpte en impreza fra haugesund, på den tiden bodde jeg i alta.

Altså en strekning på 180-200 mil.

Når jeg kom hjem oppdaget jeg at det manglet reservehjul og hjul kryss.

Jekken var heller ikke mye å skryte av da den var bøyd på midten.

 

Ringte å kjæftet forbrilsk på bil forhandleren, Fikk 3000kr inn på konto etter det.

Så var litt heldigere enn du var.

 

Men uansett, hadde jeg punktert midt i sverige natters tid hadde ikke det vært serlig gøy

Lenke til kommentar
Oppdatering.

Har nå vært i kontakt med forhandleren jeg kjøpte bilen av.

Han vil ha bilen til oslo slik at han kan reparere den, og for at det skal skje så må jeg få bilen til sandnes (som er 1 times normal kjøring herifra).

Jeg tok også opp temaet med bunnpanna som var blitt sveisa, noe han mente ikke var noe problem i det hele tatt. unnskyldningen hans på det punktet var at det ville tatt så lang tid å få en ny bunnpanne, derfor var det minst like bra å bare sveise den.....

Jeg nevnte ikke noe ang heving av kjøp når jeg snakket med han.

Hva bør jeg gjøre nå?

 

sveising av bunnpanne er ikke noe problem når det blir gjort ordentlig... buinnpanna er jo rett og slett bare en slags "oljetank" og så lenge den holder tett er det urelevant om den er sveiset eller ei.. når bunnpannen blei sveiset blei det jo også byttet olje. og det er nok sikkert der det har blitt slurvet. . ..

Lenke til kommentar
sveising av bunnpanne er ikke noe problem når det blir gjort ordentlig...

Det er jo helt urelevant om det kan gjøres uten problemer når avtalen deres var å bytte bunnpanna.

 

joda... men det har ingenting med det påfølgende havariet og gjøre fordi.. ei sveist bunnpanne gjør samme nytta som ei ny.. nei, jeg er ikke bilmekaniker. men at de lover og bytte. men istedet reparerer tror jeg ikke er uvanlig i den bransjen

Lenke til kommentar
joda... men det har ingenting med det påfølgende havariet og gjøre fordi.. ei sveist bunnpanne gjør samme nytta som ei ny.. nei, jeg er ikke bilmekaniker. men at de lover og bytte. men istedet reparerer tror jeg ikke er uvanlig i den bransjen

Er ikke helt ening, om en bunnpanne er sveist skikkelig så er sveisen bra. Men grunnen til at den måtte sveises er jo at den var skadet. Det kan da lett komme nye problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...