Wheeljack Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Kunne kanskje tilogmed ha linka denne tråden til journalisten? Her har du jo forklart hele hendelsesforløpet kronologisk. Det er altså helt utrolig hvor påståelig og trangsynt man kan være. Hadde ikke kosta selger stort å imøtekomme dine krav, mot hva det her ser ut til å kunne utvikle seg til. Et godt ordtak i denne sammenheng er; En fornøyd kunde sier det til èn person. En misfornøyd kunde sier det til ti! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Et godt ordtak i denne sammenheng er; En fornøyd kunde sier det til èn person. En misfornøyd kunde sier det til ti! Jeg tror du underdriver slikt. Jeg klarte sikkert å fortelle min historie om VW elendige service/kvalitet til minst 10 000 i løpet av 5-6 år på diverse forumer her i Norge og utlandet. Endret 12. september 2008 av Spartan Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Det skal som regel ikke så mye til, samtidig som man sikkert har krav på det og, å gjøre kunden fornøyd og holde seg til lovverket. Gjør man ikke det, er tapet som oftest langt større en kun den ene kunden som man ender med å måtte betale mye mer til en i begynnelsen. Så totalt sett burde url til denne tråden henge på porten til det firma som en liten informasjon Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Man kan jo også bruke tiden framover til å spore opp bilen historie ? Kanskje den var en leiebil som var hardt brukt ? Kollisjonsskadet ? Ny motor på garantien ? I så fall skal vel en selger oppgi dette i kontrakten ? Endret 12. september 2008 av Spartan Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Har det skjedd noe mer her? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Har det skjedd noe mer her? Veldig spent på hvordan det går i saken her. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ja, jeg også lurer. Får håpe det går den riktige veien iallefall. Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Jeg har nå bilen hvertfall... Betalte de 5000 fordi jeg ikke kunne vente lenger. Han lar seg ikke rikke på, så nå får bare forbrukerrådet og andre instanser holde det gående med ham. 3mnd uten bil var max tålegrense. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hva er hans begrunnelse? Og hr du hørt noe fra VG? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Snakker om nisse. Får iallefall håpe du har en bil som holder en stund nå. Det har kosta deg penger og ikke minst tid og frustrasjon. Hadde jeg vært deg, hadde jeg anlagt sak mot fyren når du først er så godt i gang. Det krever litt mer fra deg, men du har ikke noe mer å tape på det, det er jeg helt sikker på. Har han betalt årsavgifta da? Eller må du betale den også enda han har fått penger for den? Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Motoren som ble satt inn i bilen er bare kjørt 90.000 km, så grei motor det da. Han betalte årsavgifta med en gang han ble gjort oppmerksom på det. Forbrukerrådet avventer svar fra han, men jeg er temmelig sikker på at han ikke kommer til å gi noen respons da han ser saken som løst (da jeg har betalt ham). Dette er jo forsåvidt greit da saken går i min favør uansett hvis han ikke svarer. Nå gjenstår jo bare forbrukertvistutvalget +++ Jeg gidder ikke å bruke mer tid på dette lenger, det får bare gå sin gang. VG har ikke latt høre fra seg, føler på meg at hu der Hanne Hatrem ikke er ansatt der lenger (for man skal svare på mail innen 2 uker uansett om man er interessert i saken eller ei). Mulig at jeg ringer til forbrukerrådets saksbehandler og spør hvordan saken ligger ann... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Får håpe den motoren holder tilsvarende lenger av det du har brukt av tid og penger iallefall. Hovedsaken er jo løst, og endelig betalt årsavgiften. Men som en påminnelse til neste gang og alle andre, er at man betaler den selv om man kjøper en bil hvor den er uteståeende. Kjipt å få klipt av skiltene om man tror den er betalt. Lykke til videre. Får håpe forbrukerrådet kan gi han en smekk iallefall. Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Hold på hatten nå folkens! Siste nytt: Jeg får brev fra forbrukerrådet om at saken nå er løst i minnelighet.......!!??!?! Dette etter at de hadde blitt ringt opp av Selger. Jeg syns personlig at dette er helt drøyt, og ringer så opp saksbehandleren og hører hva i heite det er som skjer. Jeg fikk da vite at jeg måtte klage på vedtaken og blablabla.... Nå har jeg sendt klagemail til forbrukerrådet. HEEEEELT på trynet! Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hva står det i brevet fra Forbrukerrådet? Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 "KLAGE PÅ BIL Vi viser til tidligere kontakt i saken, senest dagens telefonsamtale med innklagede. Forbrukerrådet fikk her opplyst at saken nå er løst i minnelighet. Det gis med dette melding om at saksbehandlingen avsluttes hos oss." Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Høres jo latterlig ut at det er innklagede som kan ringe inn og si at saken er løst. Den er løst i den forstand at du har fått bilen, men han har jo langt på vei krevd betaling han ikke har krav på. Er det virkelig mulig.... Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg hadde klikka villt i vinkler. For det om du har (motvillig) fått bilen betyr da det på INGEN måte at saken er løst. Klag alt du er kar om, ikke la Sleiperud slippe unna med det her. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 "KLAGE PÅ BIL Vi viser til tidligere kontakt i saken, senest dagens telefonsamtale med innklagede. Forbrukerrådet fikk her opplyst at saken nå er løst i minnelighet. Det gis med dette melding om at saksbehandlingen avsluttes hos oss." Hehe. For en kreativ fyr.. Det er jo bare å ringe tilbake og forklare hvordan det "løste" seg, så blir nok saken gjenopptatt. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Den bilselgern skulle fått seg en lærepenge av sin egen medisin. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Et sted å begynne er ved å spre denne tråden til så mange forum som mulig. Når man søker på Google etter "Visperud autosalg" dukker denne diskusjonen opp allerede på side to. "xxx" [Moderator: navn fjernet] derimot dukker allerede opp på side én. Jeg syns for øvrig det er rart at VG ikke var interessert i å skrive om det her. Endret 15. oktober 2008 av Howard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå