Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren på bilen skar seg 18 dager etter kjøp

Anbefalte innlegg

Kunne kanskje tilogmed ha linka denne tråden til journalisten? Her har du jo forklart hele hendelsesforløpet kronologisk. Det er altså helt utrolig hvor påståelig og trangsynt man kan være. Hadde ikke kosta selger stort å imøtekomme dine krav, mot hva det her ser ut til å kunne utvikle seg til.

Et godt ordtak i denne sammenheng er; En fornøyd kunde sier det til èn person. En misfornøyd kunde sier det til ti!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et godt ordtak i denne sammenheng er; En fornøyd kunde sier det til èn person. En misfornøyd kunde sier det til ti!

Jeg tror du underdriver slikt.

Jeg klarte sikkert å fortelle min historie om VW elendige service/kvalitet til minst 10 000 i løpet av 5-6 år på diverse forumer her i Norge og utlandet.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Det skal som regel ikke så mye til, samtidig som man sikkert har krav på det og, å gjøre kunden fornøyd og holde seg til lovverket. Gjør man ikke det, er tapet som oftest langt større en kun den ene kunden som man ender med å måtte betale mye mer til en i begynnelsen.

Så totalt sett burde url til denne tråden henge på porten til det firma som en liten informasjon :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Snakker om nisse. Får iallefall håpe du har en bil som holder en stund nå.

Det har kosta deg penger og ikke minst tid og frustrasjon.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg anlagt sak mot fyren når du først er så godt i gang. Det krever litt mer fra deg, men du har ikke noe mer å tape på det, det er jeg helt sikker på.

Har han betalt årsavgifta da? Eller må du betale den også enda han har fått penger for den?

Lenke til kommentar

Motoren som ble satt inn i bilen er bare kjørt 90.000 km, så grei motor det da.

Han betalte årsavgifta med en gang han ble gjort oppmerksom på det.

Forbrukerrådet avventer svar fra han, men jeg er temmelig sikker på at han ikke kommer til å gi noen respons da han ser saken som løst (da jeg har betalt ham). Dette er jo forsåvidt greit da saken går i min favør uansett hvis han ikke svarer. Nå gjenstår jo bare forbrukertvistutvalget +++ Jeg gidder ikke å bruke mer tid på dette lenger, det får bare gå sin gang.

VG har ikke latt høre fra seg, føler på meg at hu der Hanne Hatrem ikke er ansatt der lenger (for man skal svare på mail innen 2 uker uansett om man er interessert i saken eller ei).

Mulig at jeg ringer til forbrukerrådets saksbehandler og spør hvordan saken ligger ann...

Lenke til kommentar

Får håpe den motoren holder tilsvarende lenger av det du har brukt av tid og penger iallefall.

Hovedsaken er jo løst, og endelig betalt årsavgiften. Men som en påminnelse til neste gang og alle andre, er at man betaler den selv om man kjøper en bil hvor den er uteståeende. Kjipt å få klipt av skiltene om man tror den er betalt.

Lykke til videre. Får håpe forbrukerrådet kan gi han en smekk iallefall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hold på hatten nå folkens!

Siste nytt:

Jeg får brev fra forbrukerrådet om at saken nå er løst i minnelighet.......!!??!?!

Dette etter at de hadde blitt ringt opp av Selger.

Jeg syns personlig at dette er helt drøyt, og ringer så opp saksbehandleren og hører hva i heite det er som skjer. Jeg fikk da vite at jeg måtte klage på vedtaken og blablabla....

Nå har jeg sendt klagemail til forbrukerrådet.

HEEEEELT på trynet!

Lenke til kommentar
"KLAGE PÅ BIL

Vi viser til tidligere kontakt i saken, senest dagens telefonsamtale med innklagede.

Forbrukerrådet fikk her opplyst at saken nå er løst i minnelighet.

Det gis med dette melding om at saksbehandlingen avsluttes hos oss."

Hehe. For en kreativ fyr.. Det er jo bare å ringe tilbake og forklare hvordan det "løste" seg, så blir nok saken gjenopptatt.

Lenke til kommentar

Et sted å begynne er ved å spre denne tråden til så mange forum som mulig. Når man søker på Google etter "Visperud autosalg" dukker denne diskusjonen opp allerede på side to. "xxx" [Moderator: navn fjernet] derimot dukker allerede opp på side én.

Jeg syns for øvrig det er rart at VG ikke var interessert i å skrive om det her.

Endret av Howard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...